Latest News

Δευτέρα 6 Ιουλίου 2020

Βολές από παντού για την καθυστερημένη «λίστα Πέτσα»: Tα χρήματα δόθηκαν χωρίς κανένα ουσιαστικό κριτήριο


Μποφόρ από αντιδράσεις έχει προκαλέσει η «λίστα Πέτσα» που δημοσιοποιήθηκε με τρεις μήνες καθυστέρηση και περιλαμβάνει τα ΜΜΕ που ...
συμμετείχαν στην καμπάνια για τον κορωνοϊό και τα ποσά που έλαβαν.

Τη λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα η κυβέρνηση με τα ΜΜΕ που έλαβαν χρήματα για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς» σχολίασε σε αναρτήσεις της στο Facebook η Έλενα Ακρίτα.
«Έδωσε δηλαδή η κυβερνηση μέσω Πέτσα τα εκατομμύρια μας για ένα μπανερακι #μένουμε_σπίτι που θα μπορούσε να μπει και τζάμπα», έγραψε.
«Το VimaFM που έκλεισε πριν τρία χρόνια, χρηματοδοτήθηκε γιατί ζει και θα ζει πάντα στις καρδιές μας εκεί στη γειτονιά των αγγέλων RIP», γράφει με χιουμοριστική διάθεση σε νεότερη ανάρτησή της.

Τσίπρας για λίστα Πέτσα: Ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης έχει θέση στο Master Chef

Για «μαγείρεμα» της λίστας των ποσών που έλαβαν τα μέσα ενημέρωσης μέσω της καμπάνιας για τον κορονοϊό κατηγορεί την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, με ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα.
«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με τη λίστα Πέτσα αποδεικνύει πως είναι άριστη στο μαγείρεμα», σημειώνει ο Αλ. Τσίπρας. «Σήμερα, τρεις μήνες μετά το αίτημα να δημοσιευτεί η λίστα με τα ΜΜΕ στα οποία δόθηκαν 20 εκατομμύρια, η κυβέρνηση της ΝΔ απέδειξε ότι ο εκπρόσωπός της έχει μία θέση στο επόμενο Master Chef», σχολιάζει.


Συνεχίζοντας τις επιθέσεις του στον κυβερνητικό εκπρόσωπο, ο ΣΥΡΙΖΑ με νέα ανακοίνωσή του καλεί τον ίδιο τον πρωθυπουργό να δημοσιοποιήσει τις αρχικές εντολές καταχώρησης διαφημίσεων που είχε στείλει η Initiative και τις αρχικές τιμολογήσεις, τονίζοντας ότι άρνηση σημαίνει «μαγείρεμα» της λίστας.
Αναλυτικά, ο ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι «ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν μπορεί να κρύβεται άλλο. Η λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα επιβεβαιώνει πως στόχος της κυβέρνησης ήταν ο οικονομικός στραγγαλισμός όσων τους ασκούν κριτική.
Επιπλέον, είναι ολοφάνερο ότι τα χρήματα δόθηκαν χωρίς κανένα ουσιαστικό κριτήριο: ούτε βάσει επισκεψιμότητας/αναγνωσιμότητας, ούτε βάσει του αριθμού των εργαζομένων. Μοναδικό κριτήριο ήταν το πώς θα πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα 20 εκατ. ευρώ Μέσα που λιβανίζουν τη ΝΔ και επιτίθενται σε καθημερινή βάση στον ΣΥΡΙΖΑ.
Ο κ. Μητσοτάκης οφείλει σήμερα κιόλας να δημοσιοποιήσει:
- Τις αρχικές εντολές καταχώρησης διαφημίσεων που είχε στείλει η Initiative και τις αρχικές τιμολογήσεις. Αν αρνηθεί, αυτό συνιστά ομολογία "μαγειρέματος" της λίστας.
- Τους τιμοκαταλόγους του κάθε Μέσου, και κυρίως της κάθε ιστοσελίδας, βάσει των οποίων έγινε η χρέωση για την εκάστοτε διαφημιστική καταχώρηση που έλαβε. Μήπως πλήρωσε ο Έλληνας φορολογούμενος υπερκοστολογημένες διαφημίσεις σε Μέσα που στην ελεύθερη διαφημιστική αγορά δεν θα μπορούσαν ούτε σε έναν χρόνο να απορροφήσουν; Μήπως η έκτακτη ανάγκη της πανδημίας μετατράπηκε σε έκτακτη ευκαιρία για υπερκοστολογήσεις;
Αν δεν δώσει τους τιμοκαταλόγους στη δημοσιότητα, η κυβέρνηση επιβεβαιώνει αθέμιτες πρακτικές σε βάρος πολλών Μέσων. Ότι δηλαδή σε άλλη ιστοσελίδα χρέωνε 2 ευρώ τις χίλιες εμφανίσεις της διαφήμισης και σε άλλες 50 ή 100 ευρώ τις 1.000 εμφανίσεις, διότι πολύ απλά έχουν μηδαμινή επισκεψιμότητα και έπρεπε κάπως να δικαιολογηθούν τα ιλιγγιώδη ποσά που έλαβαν.
Ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του έχουν δύο επιλογές: Είτε να δώσουν άμεσα όλα αυτά τα στοιχεία στη δημοσιότητα, είτε να τα αποσιωπήσουν, ομολογώντας ουσιαστικά το "μαγείρεμα" της λίστας για να καλυφθούν τυχόν ποινικές ευθύνες των υπουργών που έβαλαν τις υπογραφές τους στη διασπάθιση δημοσίου χρήματος. Να είναι σίγουροι, ωστόσο, πως θα διερευνηθούν όλες οι πτυχές αυτής της υπόθεσης».
Ερώτηση στον ΥΠΟΙΚ
Παράλληλα, ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσαν 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με πρωτοβουλία της βουλευτού Πέλλας Θεοδώρας Τζάκρη, την οποία συνυπογράφει και η Γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη.
Οι βουλευτές αιτούνται την κατάθεση εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των Μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των Μέσων Ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων "ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ" και "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ"
Η Αξιωματική Αντιπολίτευση δια των βουλευτών της τονίζει:
Μετά την δημοσιοποίηση από τον αρμόδιο Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό κύριο Πέτσα της λίστας με τα ποσά που έλαβε κάθε μέσο ενημέρωσης για τα διαφημιστικά προγράμματα 'ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ" και "ΜΕΝΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΣ" και κατόπιν δεκάδων δημοσιευμάτων που υπαινίσσονται αλλοίωσή της σε σχέση με το αρχικό Πρόγραμμα και επειδή η ιδιωτική εταιρεία διένειμε δημόσιο χρήμα, προς άρση αμφιβολιών και για την υπεράσπιση του κύρους των θεσμών,
Ρωτούν τον Υπουργό:
  • Τα ποσά που περιλαμβάνονται στην δημοσιευθείσα λίστα αντιστοιχούν στις αρχικές εντολές δημοσίευσης που απέστειλε ο ιδιώτης μεσάζων;
  • Επειδή δε τα ποσά αυτά που τιμολογήθηκαν προς είσπραξη δημοσίου χρήματος δεν καλύπτονται από οποιοδήποτε φορολογικό απόρρητο,
  • Ζητούμε την κατάθεση των εκδοθέντων τιμολογίων και των περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των μηνών Μαρτίου – Απριλίου - Μάιου και Ιουνίου του 2020 του συνόλου των εν λόγω Μέσων Ενημέρωσης που περιλαμβάνονται στην ανωτέρω λίστα, προκειμένου να διαπιστωθεί τυχόν διαφοροποίηση αρχικώς τιμολογηθέντων και τελικώς εισπραχθέντων ποσών.
Ενώσεις Συντακτών προς Πέτσα: Με ποια κριτήρια δόθηκαν τα 20 εκατ. στα ΜΜΕ για το «Μένουμε Σπίτι» 

Μία σειρά ερωτημάτων θέτουν οι Ενώσεις Συντακτών στον Στέλιο Πέτσα, με επιστολή που απέστειλαν την προηγούμενη Παρασκευή. Με την επιστολή τους, που απεστάλη «μετά τα όσα έχουν προκύψει το τελευταίο χρονικό διάστημα και αποτέλεσαν θέμα σχολιασμού της ελληνικής κοινωνίας» οι δημοσιογράφοι ζητούν να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά τη συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες, για το ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους και για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.   


Παράλληλα ζητούν να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ, να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας και να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ' όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.  


 Επίσης, ζητούν να απαντηθεί εάν, σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης όπως επίσης να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε.    Σημειώνεται ότι σήμερα δόθηκε στη δημοσιότητα η λίστα με τα ποσά που πήραν τα ΜΜΕ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», με την αξιωματική αντιπολίτευση να ζητά να δημοσιοποιηθούν και οι αρχικές τιμολογήσεις.    


Στα τηλεοπτικά κανάλια, τα ποσά κυμαίνονται από 2.473 ευρώ έως 967.188 ευρώ, στα έντυπα από 702 ευρώ έως 124.000 ευρώ και στις ιστοσελίδες από 1.240 ευρώ έως και 313.000 ευρώ. Στους ραδιοφωνικούς σταθμούς, η επιχορήγηση κυμαίνεται από 620 ευρώ έως 99.200 ευρώ. 


Γεννώνται πολλά ερωτηματικά ωστόσο καθώς υπάρχουν Μέσα που χρηματοδοτήθηκαν, με ποσά που δεν δικαιολογούνται ούτε από τη θέση τους ούτε από την επιρροή τους. Και άλλα, που ευνοήθηκαν χωρίς να τηρείται η στοιχειώδης αρχή της αναλογικότητας βάσει των στοιχείων του ανταγωνισμού.   


Την επιστολή υπογράφουν οι πρόεδροι των διοικητικών συμβουλίων των Ενώσεων Συντακτών, ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ.



  ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΛΙΣΤΑ ΠΕΤΣΑ ΜΕ ΤΑ ΜΜΕ