Latest News

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Νέες αποκαλύψεις για φιάσκο-σκάνδαλο της καμπάνιας των 20 εκατ.- Το "Μένουμε σπίτι" πάει και στην Κομισιόν

This site can’t be reached! Αυτή την ενημέρωση βρίσκουν μπροστά τους όσοι επιχειρούν να εισέλθουν σε πολλές ιστοσελίδες από τον μακρύ κατάλογο (περίπου 620) των 1.300 μέσων ενημέρωσης που ...περιλαμβάνονται σε εκείνα που με εντολή και καθοδήγηση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα διανεμήθηκε η “πίτα” των 20 εκατομμυρίων ευρώ της “δίδυμης” καμπάνιας “Μένουμε Σπίτι” και “Μένουμε Ασφαλείς”.

Παρά την απαξιωτική προς το κοινοβούλιο συμπεριφορά του πρωθυπουργού που -αν και προκληθείς από τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης-, ο οποίος αρνήθηκε να πει οτιδήποτε για το φιάσκο που πιθανώς υποκρύπτει και σκάνδαλο κακοδιαχείρισης δημοσίου χρήματος, η υπόθεση αναμένεται να φθάσει στο Ευρωκοινοβούλιο μετά σχετική ερώτηση της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ. Την ίδια ώρα, τα περισσότερα ΜΜΕ αποφεύγουν να παρουσιάσουν το θέμα, στοιχιζόμενα, προφανώς, με τις επιθυμίες της κυβέρνησης.
Ακόμα και έγκυρες εφημερίδες αδιαφορούν για ένα θέμα που είναι ζήτημα Δημοκρατίας καθώς διαπιστώνονται καθημερινά δύο πράγματα: πρώτον, ο αποκλεισμός από την καμπάνια μερίδας ΜΜΕ που δεν είναι αρεστά στην κυβέρνηση -η οποία δεν διστάζει ακόμα και να το δηλώσει!-, και δεύτερον ότι σπαταλήθηκε δημόσιο χρήμα για την προβολή μυνημάτων σχετικά με την πανδημία σε μέσα που δεν υφίστανται (κατά κυριολεξία), ή υπολειτουργούν, ή δημιουργήθηκε εν μια νυκτί για να εισπράξουν οι ιδιοκτήτες τους μερίδιο από τα 20 εκατ. ευρώ!

Όλα αυτά τα αποκρύπτει μια ιδιότυπη μιντιακή “ομερτά” με το Μέγαρο Μαξίμου, αν και το θέμα λαμβάνει εκ των πραγμάτων πολιτικές διαστάσεις αφ’ ης στιγμής ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε την παραίτηση του υπευθύνου του φιάσκου (ακόμα κι αν εκτελούσε κεντρικές εντολές) Στέλιου Πέτσα.
Τις τελευταίες ημέρες έχουν δημοσιευθεί πολλές πληροφορίες για σάϊτ που δεν υπάρχουν, που έχουν σταματήσει να λειτουργούν, ακόμα και για υπέρογκα ποσά (έως και 1.000.000 ευρώ) που δόθηκαν σε ιστοσελίδα γνωστού τηλεοπτικού παρουσιαστή. Παρόλα αυτά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αρνείται επίμονα να δώσει στη δημοσιότητα τα ποσά που δόθηκαν σε κάθε μέσο ενημέρωσης, μια λίστα που πιθανότατα θα αποκαλύψει μια εκτεταμένη επιχείρησης κακοδιαχείρισης του δημοσίου χρήματος και επιλεκτικής μεταχείρισης “ημετέρων”.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ένας από τους λόγους που το Μέγαρο Μαξίμου θέλει να αποκρύψει τα οικονομικά στοιχεία της λίστας είναι ότι θα αποκαλυφθεί πως κάποια “ανύπαρκτα” ΜΜΕ έλαβαν ποσά δυσανάλογα με εκείνα που έλαβαν τα μεγάλα μιντιακά μαγαζιά. Είναι γνωστό πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί είναι σφόδρα δυσαρεστημένοι καθώς δεν έλαβαν όσα θεωρούν πως τους αναλογούν με βάση την επιρροή που διαθέτουν.

Μπαράζ αποκαλύψεων

Στην Κομισιόν φέρνει με ερώτηση του ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, το πρόγραμμα επιχορήγησης των ελληνικών ΜΜΕ με το ποσό των 20 εκατομμυρίων ευρώ έως σήμερα, για την καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον κορονοϊό.
«Παρά τα αιτήματα της αντιπολίτευσης και πολλών μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα, η ελληνική κυβέρνηση αρνείται να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία για την εκστρατεία», αναφέρει στην ερώτησή του ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει ότι «η συνολική καμπάνια έχει κοστίσει ως σήμερα 20 εκατ. ευρώ», καθώς και ότι «στη μακρά λίστα μέσων ενημέρωσης που επιδοτήθηκαν «περιλαμβάνονται ανύπαρκτοι ή ανενεργοί ιστότοποι, που δεν συγκαταλέγονται στο σχετικό Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης».
Με δεδομένο ότι η διάθεση των κονδυλίων έγινε «μέσω εταιρείας που ανέλαβε -με απευθείας ανάθεση και κατά παρέκκλιση των διατάξεων των δημοσίων συμβάσεων, και έναντι αμοιβής- την κατανομή της συνολικής δαπάνης της καμπάνιας», ο Δημήτρης Παπαδημούλης ρωτά την Κομισιόν «αν έχει ενημέρωση και διαθέσιμα στοιχεία για αντίστοιχες καμπάνιες από τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών-μελών, σχετικά με τα κριτήρια και το ύψος της κατανομής των επιχορηγήσεων σε μέσα ενημέρωσης» αλλά και «αν διατίθενται, και αν ναι, αν έχουν αξιοποιηθεί ευρωπαϊκοί πόροι για τις σχετικές καμπάνιες στα κράτη-μέλη και ειδικότερα στην Ελλάδα».