Σε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη μετέτρεψαν το λιμάνι του Πειραιά 11 πλοία που είναι τουλάχιστον 7 μήνες...
εκτός δρομολογίων σύμφωνα με καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ.Ειικότερα, όπως καταγγέλλεται, μετά από σχετικό αίτημα της ΠΕΝΕΝ προς το ΥΕΝ και τις υπηρεσίες του για μικτό κλιμάκιο ελέγχου για την τήρηση της νομοθεσίας και την εφαρμογή των Σ.Σ εργασίας σε επισκευαζόμενα πλοία στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά και στον νέο Μώλο Δραπετσώνας, συστήθηκε μικτό κλιμάκιο της Λιμενικής αρχής και μελών της Διοίκησης της ΠΕΝΕΝ που αφορούσαν στο σύνολο 11 πλοία.
Η καταγραφή από το μικτό κλιμάκιο ελέγχου σωρείας παραβάσεων αποδεικνύει ατράνταχτα τις καταγγελίες της ΠΕΝΕΝ για την ασυδοσία που επικρατεί στα επισκευαζόμενα αυτά πλοία και με την κάλυψη που παρέχει το ΥΕΝ και οι υπηρεσίες του μέσα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά όπου τα συγκεκριμένα πλοία είναι τουλάχιστον 7 μήνες εκτός δρομολογίων έχοντας μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη!!!
Στα 8 πλοία διαπιστώθηκε μη καταβολή αντιτίμου τροφής και άδειας στο σύνολο των μελών του πληρώματος και μη καταβολή υπερωριακής αμοιβής Σαββάτου και αργιών όπως και μη καταβολή υπερωριών στους φύλακες που εργάζονταν σε 12ωρίες των ναυτιλιακών εταιριών SEA JET και GOLDEN STAR.
Από αυτά τα πλοία στα 3 της ναυτιλιακής εταιρείας GOLDEN STAR έγινε κατάθεση εκπρόθεσμης καταβολής του υπόλοιπου ποσού μηνών Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου - Ιανουαρίου που αφορούσε την εξόφληση του αντιτίμου τροφής και αδείας. Στα υπόλοιπα 5 πλοία της ναυτιλιακής εταιρείας SEA JET δεν έχει γίνει η προβλεπόμενη καταβολή όπως προβλέπεται από την Σ.Σ εργασίας με αποκλειστική ευθύνη των Λιμενικών αρχών ενώ εκπρόθεσμα έγινε η καταβολή υπερωριακών ωρών χωρίς όμως την εξόφληση του αντίτιμου τροφής και αδείας.
Στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο ΣΤΑΥΡΟΣ της ναυτιλιακής εταιρείας SAOS διαπιστώθηκε εκτός των προαναφερομένων καταβολή μέρους μισθοδοσίας σε μετρητά και σε ένα άλλο πλοίο το Ε/Γ-Ο/Γ ΣΜΥΡΝΑ της ναυτιλιακής εταιρείας LEVANTE FERRIES δεν είχε γίνει η καταβολή του Δώρου Χριστουγέννων. Σχηματίστηκε η σχετική δικογραφία με αποτέλεσμα να καταβληθεί στην συνέχεια εκπρόθεσμα το Δώρου Χριστουγέννων στο πλήρωμα του μηχανοστασίου.
Σε ότι αφορά την μη καταβολή δεδουλευμένων στα αναφερόμενα πλοία, το Κ.Λ. Πειραιά και η ΔΝΕΡ ανέλαβαν την ευθύνη για την εξόφλησή τους.
Για τον σκοπό αυτό η ΠΕΝΕΝ επανειλημμένα απευθύνθηκε στον Κεντρικό Λιμενάρχη Πειραιά ο οποίος με αστήριχτα επιχειρήματα (μια ο κορωνοϊός, μια δεν βρέθηκαν οι υπεύθυνοι των εταιριών, μια θα κάνει ραντεβού και πλήθος άλλων αόριστων απαντήσεων) όλο αυτό το διάστημα ακολούθησε μια παρελκυστική τακτική η οποία συνεχίζεται έως και σήμερα με αποτέλεσμα τα δικαιώματα των Ναυτεργατών ασύστολα να καταστρατηγούνται και ο Κ.Λ. Πειραιά να σφυρίζει αδιάφορα.
Σύμφωνα με το κοινό πόρισμα του μικτού κλιμακίου η εταιρεία SEAJET δεν έχει καταβάλει στα ελεγχόμενα πλοία το αντίτιμο τροφής (Άρθρο 3 της ισχύουσας ΣΣΕ), ενώ μήνες αργότερα προσκόμισε κάποια μπακαλόχαρτα περί δήθεν τροφοδοσίας και με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να αποφύγει την προβλεπόμενη καταβολή τροφής η οποία ανέρχεται σε χιλιάδες ευρώ.
Η ευθύνη του Κ.Λ.Πειραιά και η εμπλοκή του στην κάλυψη των εφοπλιστικών αυθαιρεσιών είναι άμεση και ουσιαστική και αυτό διαπιστώνεται όταν κατοχυρωμένα δικαιώματα αποστέλλονται για λύση στην δικαιοσύνη και οι Ναυτεργάτες ουδέποτε θα πάρουν τα λεφτά τους.
Το παραπάνω περιστατικό καταγγείλαμε στην πρόσφατη συνάντησή μας με τον Υπουργό Ε.Ν, ο οποίος δήλωσε ότι θα το διερευνήσει.
Αναφορικά με τις εταιρίες που δεν έχουν καταβάλει τα δεδουλευμένα, όπως η SEA JET, τους ενημερώνουμε ότι θα περιμένουμε την δρομολόγηση των πλοίων τους τις επόμενες μέρες και εκεί θα δούμε "πόσα απίδια βάζει ο σάκος".
Όμως η υπόθεση με τις εκκρεμότητες που αφορούν την SEA JET έχει και συνέχεια.
Στον σχετικό έλεγχο που έκανε το μικτό κλιμάκιο ΥΕΝ - ΠΕΝΕΝ ανακαλύψαμε θησαυρό.....
Στην είσοδο του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου "SOLUTION" τα πολυμήχανα στελέχη της SEA JET είχαν σκαρώσει, κατασκευάσει και τοποθετήσει ομοίωμα ναυτικού με το οποίο προσπάθησαν να καλύψουν ότι στο πλοίο δεν υπήρχαν οι προβλεπόμενοι φύλακες.
Όλως τυχαίως ο Κεντρικός Λιμενάρχης Πειραιά και ο πολυάριθμος μηχανισμός του στο Κ.Λ.Π ουδέν είδαν, τίποτα δεν κατάλαβαν και κατά τα άλλα ο ίδιος εξακολουθεί να αδρανεί στην άσκηση των αρμοδιοτήτων του και οι ναυτιλιακές εταιρίες συνεχίζουν το όργιο των αυθαιρεσιών εναντίον των Ναυτεργατών και των δικαιωμάτων τους.
Στην ίδια ακριβώς ρότα πορεύεται και η ΔΝΕΡ για την οποία απορούμε γιατί ακόμη διατηρεί το όνομα ¨Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας".
Σοβαρότατες ευθύνες έχει κυρίως ο ίδιος ο Υπουργός Ε.Ν αφού καλύπτει τις αρμόδιες υπηρεσίες οι οποίες καταφανέστατα με την στάση τους ευνοούν και νομιμοποιούν την εφοπλιστική παραβατικότητα.
Παρακάτω δημοσιεύουμε την σχετική - αποκαλυπτική φωτό από το Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο "SOLUTION"
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ