Αβεβαιότητα επικρατεί για δεκάδες Έλληνες ναυτικούς που έχουν αποκλειστεί στα ανοικτά των ελληνικών ακτών, εξαιτίας του ελληνικού lockdown σε όλα τα λιμάνια της χώρας για...
τον κορωνοϊό.
Πρόκειται για περίπου 70 με 80 Έλληνες - πληρώματα 30 νεότευκτων ιστιοπλοϊκών σκαφών που είχαν αποπλεύσει από την δυτική Γαλλία στις αρχές Μαρτίου και, μετά από ταξίδι τριών εβδομάδων προσεγγίζουν πια τις ακτές της Αττικής.
Όμως από τις 19 Μαρτίου έχει απαγορευθεί τόσο ο κατάπλους όσο και ο απόπλους όλων τα σκαφών αναψυχής, με αποτέλεσμα να μην τους επιτρέπεται να δέσουν σε οποιαδήποτε μαρίνα της περιφέρειας Αττικής.
Τα 30 ιστιοπλοϊκά ναυπηγήθηκαν από την γαλλική εταιρεία Beneteau στο λιμάνι La Rochelle και ανήκουν σε τέσσερις μεγάλες εταιρείες ενοικιάσεως σκαφών αναψυχής με έδρα την Αττική. Οι επαγγελματίες ιστιοπλόοι είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς στη Γαλλία, στα τέλη Φεβρουαρίου, προκειμένου να φέρουν στην Ελλάδα τα σκάφη, ενόψει και της καλοκαιρινής σεζόν. Τα ιστιοπλοϊκά απέπλευσαν σταδιακά από το ναυπηγείο, από τις 5 έως τις 8 Μαρτίου, πολύ πριν τεθούν οι απαγορεύσεις και τα περιοριστικά μέτρα από την ελληνική κυβέρνηση. Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών (ΣΙΤΕΣΑΠ) ενημέρωσε με επιστολή την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας προειδοποιώντας ότι, μετά από 20 μέρες ταξιδιού, τα σκάφη αυτά δεν έχουν επάρκεια νερού, τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων, ενώ «ορισμένα άτομα από τα πληρώματα υποφέρουν και από χρόνιες παθήσεις υγείας (που δεν τους αποτρέπει από την κυβέρνηση σκάφους) και αν δεν δοθούν προμήθειες σύντομα θα στερούνται και τη φαρμακευτή τους αγωγή». Τη Δευτέρα, ένα από τα πρώτα ιστιοπλοϊκά σκάφη που έφτασαν ανοικτά των ακτών της Αττικής παραβίασε την απαγόρευση, αγνοώντας και εντολές των αξιωματικών του Λιμενικού, καταπλέοντας στη μαρίνα Αλίμου. Στο σκάφος επέβαιναν ο ιδιοκτήτης και δύο ακόμη άτομα, στα οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ, ενώ εις βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για παραβίαση της απαγόρευσης κατάπλου. Την Πέμπτη, δέκα από τα τριάντα σκάφη αγκυροβόλησαν ανοικτά της μαρίνας Αλίμου, των ακτών της Βουλιαγμένης και του Σουνίου, ενώ άλλα έχουν ρίξει άγκυρα κοντά στον Ισθμό της Κορίνθου. «Σε όλο το ταξίδι βλέπαμε τα σύνορα των χωρών να κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Φτάσαμε στην Ελλάδα και πληροφορηθήκαμε ότι δεν μας επιτρέπεται να προσεγγίσουμε σε κανένα ελληνικό λιμάνι, καμία μαρίνα. Είμαστε ξυλάρμενοι στη θάλασσα, χωρίς τρόφιμα, χωρίς νερό, χωρίς πετρέλαια. Ζητάμε να καταπλεύσουμε με ασφάλεια σε κάποιο λιμάνι και είμαστε διαθέσιμοι να υποβληθούμε σε ιατρικά τεστ και να παραμείνουμε σε καραντίνα, αλλά πάνω απ' όλα να είμαστε ασφαλείς», ανέφερε σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του στο Facebook ο Γιώργος Μαλέας, κυβερνήτης ενός εκ των σκαφών.
Για το ζήτημα έχει ενημερωθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και εξετάζεται το σενάριο τα σκάφη να καταπλεύσουν - κατ' εξαίρεση - στο Λαύριο, και τα πληρώματά τους να παραμείνουν εκεί σε 14ήμερη, υποχρεωτική καραντίνα.
Αξιωματούχος του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ξεκαθάρισε ότι η απαγόρευση του κατάπλου αποφασίστηκε με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας διαβεβαιώνοντας ότι «σε συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ και την Πολιτική Προστασία αναζητούμε ελεγχόμενο χώρο, στον οποίο θα καταπλεύσουν με ασφάλεια τα σκάφη».
Ένα από τα σενάριο που εξετάζονταν μέχρι αργά χθες ήταν να δέσουν τα σκάφη στις εγκαταστάσεις της Olympic Marine και για τον λόγο αυτό, υπεύθυνοι της μαρίνας άδειασαν τον ένα λιμενοβραχίονα δημιουργώντας χώρο για περίπου 30 ιστιοπλοϊκά.
τον κορωνοϊό.
Πρόκειται για περίπου 70 με 80 Έλληνες - πληρώματα 30 νεότευκτων ιστιοπλοϊκών σκαφών που είχαν αποπλεύσει από την δυτική Γαλλία στις αρχές Μαρτίου και, μετά από ταξίδι τριών εβδομάδων προσεγγίζουν πια τις ακτές της Αττικής.
Όμως από τις 19 Μαρτίου έχει απαγορευθεί τόσο ο κατάπλους όσο και ο απόπλους όλων τα σκαφών αναψυχής, με αποτέλεσμα να μην τους επιτρέπεται να δέσουν σε οποιαδήποτε μαρίνα της περιφέρειας Αττικής.
Τα 30 ιστιοπλοϊκά ναυπηγήθηκαν από την γαλλική εταιρεία Beneteau στο λιμάνι La Rochelle και ανήκουν σε τέσσερις μεγάλες εταιρείες ενοικιάσεως σκαφών αναψυχής με έδρα την Αττική. Οι επαγγελματίες ιστιοπλόοι είχαν ταξιδέψει αεροπορικώς στη Γαλλία, στα τέλη Φεβρουαρίου, προκειμένου να φέρουν στην Ελλάδα τα σκάφη, ενόψει και της καλοκαιρινής σεζόν. Τα ιστιοπλοϊκά απέπλευσαν σταδιακά από το ναυπηγείο, από τις 5 έως τις 8 Μαρτίου, πολύ πριν τεθούν οι απαγορεύσεις και τα περιοριστικά μέτρα από την ελληνική κυβέρνηση. Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών (ΣΙΤΕΣΑΠ) ενημέρωσε με επιστολή την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας προειδοποιώντας ότι, μετά από 20 μέρες ταξιδιού, τα σκάφη αυτά δεν έχουν επάρκεια νερού, τροφίμων, φαρμάκων και καυσίμων, ενώ «ορισμένα άτομα από τα πληρώματα υποφέρουν και από χρόνιες παθήσεις υγείας (που δεν τους αποτρέπει από την κυβέρνηση σκάφους) και αν δεν δοθούν προμήθειες σύντομα θα στερούνται και τη φαρμακευτή τους αγωγή». Τη Δευτέρα, ένα από τα πρώτα ιστιοπλοϊκά σκάφη που έφτασαν ανοικτά των ακτών της Αττικής παραβίασε την απαγόρευση, αγνοώντας και εντολές των αξιωματικών του Λιμενικού, καταπλέοντας στη μαρίνα Αλίμου. Στο σκάφος επέβαιναν ο ιδιοκτήτης και δύο ακόμη άτομα, στα οποία επιβλήθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ, ενώ εις βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για παραβίαση της απαγόρευσης κατάπλου. Την Πέμπτη, δέκα από τα τριάντα σκάφη αγκυροβόλησαν ανοικτά της μαρίνας Αλίμου, των ακτών της Βουλιαγμένης και του Σουνίου, ενώ άλλα έχουν ρίξει άγκυρα κοντά στον Ισθμό της Κορίνθου. «Σε όλο το ταξίδι βλέπαμε τα σύνορα των χωρών να κλείνουν το ένα μετά το άλλο. Φτάσαμε στην Ελλάδα και πληροφορηθήκαμε ότι δεν μας επιτρέπεται να προσεγγίσουμε σε κανένα ελληνικό λιμάνι, καμία μαρίνα. Είμαστε ξυλάρμενοι στη θάλασσα, χωρίς τρόφιμα, χωρίς νερό, χωρίς πετρέλαια. Ζητάμε να καταπλεύσουμε με ασφάλεια σε κάποιο λιμάνι και είμαστε διαθέσιμοι να υποβληθούμε σε ιατρικά τεστ και να παραμείνουμε σε καραντίνα, αλλά πάνω απ' όλα να είμαστε ασφαλείς», ανέφερε σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά του στο Facebook ο Γιώργος Μαλέας, κυβερνήτης ενός εκ των σκαφών.
Για το ζήτημα έχει ενημερωθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και εξετάζεται το σενάριο τα σκάφη να καταπλεύσουν - κατ' εξαίρεση - στο Λαύριο, και τα πληρώματά τους να παραμείνουν εκεί σε 14ήμερη, υποχρεωτική καραντίνα.
Αξιωματούχος του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ξεκαθάρισε ότι η απαγόρευση του κατάπλου αποφασίστηκε με γνώμονα την προστασία της δημόσιας υγείας διαβεβαιώνοντας ότι «σε συνεννόηση με τον ΕΟΔΥ και την Πολιτική Προστασία αναζητούμε ελεγχόμενο χώρο, στον οποίο θα καταπλεύσουν με ασφάλεια τα σκάφη».
Ένα από τα σενάριο που εξετάζονταν μέχρι αργά χθες ήταν να δέσουν τα σκάφη στις εγκαταστάσεις της Olympic Marine και για τον λόγο αυτό, υπεύθυνοι της μαρίνας άδειασαν τον ένα λιμενοβραχίονα δημιουργώντας χώρο για περίπου 30 ιστιοπλοϊκά.