Σήμερα αναμένονται οι ανακοινώσεις για τις αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ...
από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, καθώς η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου εξετάζει τα σενάρια για το πώς και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, μετά την αναστολή λειτουργίας τους λόγω κορωνοϊού.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης αναμένεται να δώσουν σήμερα διαδικτυακά συνέντευξη αναφορικά με τις εξελίξεις στον τομέα της Παιδείας.
Προτεραιότητα του υπουργείου, όπως επανειλημμένα έχει ανακοινωθεί είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου.
Για να πραγματοποιηθούν ωστόσο, οι Πανελλαδικές έως τα μέσα Ιουλίου πρέπει να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου, με πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με πληροφορίες τις 22 και 29 Ιουνίου.
Ωστόσο πολλά είναι τα σενάρια που εξετάζονται από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου για την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορωνοϊού και την επιστροφή των μαθητών στην κανονικότητα.
Για τις προαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, η υπουργός Παιδείας απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως, ενώ αρκέστηκε να ανακοινώσει ότι υπάρχουν σενάρια για την κάλυψη της ύλης.
«Θα περιμένουμε την ανάλυση των δεδομένων και θα ακούσουμε τους ειδικούς. Αυτοί θα μας κατευθυνθούν και για το άνοιγμα των σχολείων» επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας.
«Η καθημερινότητά μας θα είναι διαφορετική, αυτό θα ισχύσει και για τα σχολεία» είπε. Προτεραιότητα η Γ' Λυκείου Επικρατέστερο σενάριο είναι η επιστροφή των μαθητών της Γ' Λυκείου, για τους οποίους έχει ήδη ανακοινωθεί η μείωση της εξεταστέας ύλης ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί και o αριθμός των εισακτέων για τα Πανεπιστήμια. Με αυτό το πλάνο, το υπουργείο προσανατολίζεται προς την σταδιακή επιστροφή των μαθητών της Γ' Λυκείου, σε διαφορετικές ημερομηνίες για να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να μπορούν να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής. Παράλληλα, αρκετές είναι οι εισηγήσεις που θέλουν να ανοίξουν τα σχολεία σε ένα διάστημα δεκαπέντε-είκοσι ημερών, προκειμένου να αποδεσμευτούν οι γονείς.
Αυτές οι εισηγήσεις, περιλαμβάνουν αυστηρές προϋποθέσεις και το σχέδιο επαναλειτουργίας αφορά συνολικά στις σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με όσα προτείνονται, «οι ηλικιωμένοι που συνοικούν σε σπίτια με μαθητές θα πρέπει να απομακρυνθούν, πηγαίνοντας στα χωριά, ώστε από τη στιγμή που τα παιδιά θα επιστρέψουν στα θρανία να μην έρχονται σε επαφή με τους συγγενείς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες».
Για τη μείωση ενδεχόμενου κινδύνου, προτείνεται επίσης να υπάρχει η δυνατότητα να εξακολουθήσουν να μην πηγαίνουν στα σχολεία τα παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.
Οι τελικές ανακοινώσεις αναμένεται να ανακοινωθούν στο διάγγελμα Μητσοτάκη την επόμενη εβδομάδα, όπου και αναμένεται να ανακοινωθεί η σταδιακή άρση των μέτρων.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα δημοτικά
Σε ό,τι αφορά στους μαθητές των δημοτικών σχολείων, συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς για κάλυψη επιπλέον ύλης εκτός επαναλήψεων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Η δυνατότητα αυτή αφορά σε όλες τις βαθμίδες αλλά διευκρινίζεται ότι οποιεσδήποτε ενότητες καλυφθούν, εκτός από την ύλη που έχει καλυφθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολείων, δεν θεωρείται ύλη που έχει διδαχθεί «παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία».
Ειδικά για τις τάξεις του δημοτικού πρέπει να καλυφθούν ενότητες που είναι σημαντικές σε γλώσσα και μαθηματικά.
Επιστροφή στα θρανία
Το σενάριο επιστροφής στις σχολικές αίθουσες ξεκινά με την Γ΄ Λυκείου αλλά όχι για το σύνολο των μαθημάτων.
Η επιστροφή αφορά μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά μελετάται να ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου ή ενδεχομένως και στις 11 Μαΐου. Σύμφωνα με τα πλάνα του υπουργείου, τα τμήματα σχεδιάζεται να έχουν λιγότερους από 10 μαθητές ενώ η διδασκαλία για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα ολοκληρωθεί, έως τις 15 Ιουνίου.
Παράλληλα, υπάρχει η σκέψη οι μαθητές να εξετάζονται ανάλογα με το μέγεθος της τάξης, αν δηλαδή είναι 10 ανά τάξη θα έχουν δύο επιτηρητές, εάν είναι πέντε σε μικρότερη τάξη θα υπάρχει ένας επιτηρητής.
Με βάση αυτό το σχέδιο θα χρησιμοποιηθούν όλες οι τάξεις των σχολείων, ακόμα και των γυμνασίων καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν θέλει να δημιουργηθεί κανένα θέμα με τον συγχρωτισμό μαθητών.
Για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μπορούν αξιοποιηθούν όλες οι αίθουσες προκειμένου οι 150 περίπου μαθητές που εξετάζονται ανά συγκρότημα να διανεμηθούν για να μην υπάρχει συγχρωτισμός.
Απίθανο φαίνεται το σενάριο εξέτασης των μαθημάτων διαφορετικές ημέρες ανά κατεύθυνση, καθώς όλοι πρέπει να εξετασθούν στα ίδια θέματα με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας.
Για τα πανεπιστήμια η υπουργός ξεκαθαρίζει ότι δεν θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο καθώς το 96% των προπτυχιακών μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.
Αλλαγές στην εκπαίδευση
Αλλαγές στην Εκπαίδευση φέρνει το πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να ανακοινώσει σε διαδικτυακή της συνέντευξη σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Σε αυτό σύμφωνα με πληροφορίες θα εμπεριέχονται τομείς όπως η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, το νέο πλαίσιο για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, οι νέες θεματικές ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ρυθμίσεις για την προσέλκυση ξένων φοιτητών (π.χ. δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ των πτυχίων εκτός Ε.Ε. υποψήφιων μεταπτυχιακών φοιτητών σε ελληνικά ΑΕΙ).
Στο σχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο αφορά στους μαθητές οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α΄Λυκείου και μεταξύ άλλων επαναφέρει τα λατινικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου και την Τράπεζα θεμάτων.
Επιπλέον, στο νομοσχέδιο θα συμπεριληφθούν διορθωτικές διατάξεις και για τον τρόπο εκλογής πρυτάνεων ενώ δεν θα ανακοινωθούν ρυθμίσεις για τις νέες δομές εκπαίδευσης και για τη διαδικασία επιλογής στελεχών.
Ακόμη, το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων ότι η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, όπου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
Παράλληλα, θεσμοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου και η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια, όπως και τον αριθμό των εισακτέων .
Το νομοσχέδιο ακόμα προβλέπει την ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού και κατάργηση των 7ωρων, την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών από τη νέα σχολική χρονιά, νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών αλλά και αλλαγές στο σύστημα των απουσιών.
από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, καθώς η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου εξετάζει τα σενάρια για το πώς και πότε θα ανοίξουν τα σχολεία, μετά την αναστολή λειτουργίας τους λόγω κορωνοϊού.
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης αναμένεται να δώσουν σήμερα διαδικτυακά συνέντευξη αναφορικά με τις εξελίξεις στον τομέα της Παιδείας.
Προτεραιότητα του υπουργείου, όπως επανειλημμένα έχει ανακοινωθεί είναι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες θα έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος Ιουλίου.
Για να πραγματοποιηθούν ωστόσο, οι Πανελλαδικές έως τα μέσα Ιουλίου πρέπει να ξεκινήσουν εντός Ιουνίου, με πιθανές ημερομηνίες, σύμφωνα με πληροφορίες τις 22 και 29 Ιουνίου.
Ωστόσο πολλά είναι τα σενάρια που εξετάζονται από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου για την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορωνοϊού και την επιστροφή των μαθητών στην κανονικότητα.
Για τις προαγωγικές εξετάσεις στα σχολεία, η υπουργός Παιδείας απέφυγε να τοποθετηθεί ευθέως, ενώ αρκέστηκε να ανακοινώσει ότι υπάρχουν σενάρια για την κάλυψη της ύλης.
«Θα περιμένουμε την ανάλυση των δεδομένων και θα ακούσουμε τους ειδικούς. Αυτοί θα μας κατευθυνθούν και για το άνοιγμα των σχολείων» επαναλαμβάνει η υπουργός Παιδείας.
«Η καθημερινότητά μας θα είναι διαφορετική, αυτό θα ισχύσει και για τα σχολεία» είπε. Προτεραιότητα η Γ' Λυκείου Επικρατέστερο σενάριο είναι η επιστροφή των μαθητών της Γ' Λυκείου, για τους οποίους έχει ήδη ανακοινωθεί η μείωση της εξεταστέας ύλης ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί και o αριθμός των εισακτέων για τα Πανεπιστήμια. Με αυτό το πλάνο, το υπουργείο προσανατολίζεται προς την σταδιακή επιστροφή των μαθητών της Γ' Λυκείου, σε διαφορετικές ημερομηνίες για να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να μπορούν να τηρούνται οι κανόνες υγιεινής. Παράλληλα, αρκετές είναι οι εισηγήσεις που θέλουν να ανοίξουν τα σχολεία σε ένα διάστημα δεκαπέντε-είκοσι ημερών, προκειμένου να αποδεσμευτούν οι γονείς.
Αυτές οι εισηγήσεις, περιλαμβάνουν αυστηρές προϋποθέσεις και το σχέδιο επαναλειτουργίας αφορά συνολικά στις σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με όσα προτείνονται, «οι ηλικιωμένοι που συνοικούν σε σπίτια με μαθητές θα πρέπει να απομακρυνθούν, πηγαίνοντας στα χωριά, ώστε από τη στιγμή που τα παιδιά θα επιστρέψουν στα θρανία να μην έρχονται σε επαφή με τους συγγενείς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες».
Για τη μείωση ενδεχόμενου κινδύνου, προτείνεται επίσης να υπάρχει η δυνατότητα να εξακολουθήσουν να μην πηγαίνουν στα σχολεία τα παιδιά που οι γονείς τους ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου.
Οι τελικές ανακοινώσεις αναμένεται να ανακοινωθούν στο διάγγελμα Μητσοτάκη την επόμενη εβδομάδα, όπου και αναμένεται να ανακοινωθεί η σταδιακή άρση των μέτρων.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα δημοτικά
Σε ό,τι αφορά στους μαθητές των δημοτικών σχολείων, συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ενώ παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς για κάλυψη επιπλέον ύλης εκτός επαναλήψεων κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Η δυνατότητα αυτή αφορά σε όλες τις βαθμίδες αλλά διευκρινίζεται ότι οποιεσδήποτε ενότητες καλυφθούν, εκτός από την ύλη που έχει καλυφθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολείων, δεν θεωρείται ύλη που έχει διδαχθεί «παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία».
Ειδικά για τις τάξεις του δημοτικού πρέπει να καλυφθούν ενότητες που είναι σημαντικές σε γλώσσα και μαθηματικά.
Επιστροφή στα θρανία
Το σενάριο επιστροφής στις σχολικές αίθουσες ξεκινά με την Γ΄ Λυκείου αλλά όχι για το σύνολο των μαθημάτων.
Η επιστροφή αφορά μόνο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά μελετάται να ξεκινήσουν στις 18 Μαΐου ή ενδεχομένως και στις 11 Μαΐου. Σύμφωνα με τα πλάνα του υπουργείου, τα τμήματα σχεδιάζεται να έχουν λιγότερους από 10 μαθητές ενώ η διδασκαλία για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα ολοκληρωθεί, έως τις 15 Ιουνίου.
Παράλληλα, υπάρχει η σκέψη οι μαθητές να εξετάζονται ανάλογα με το μέγεθος της τάξης, αν δηλαδή είναι 10 ανά τάξη θα έχουν δύο επιτηρητές, εάν είναι πέντε σε μικρότερη τάξη θα υπάρχει ένας επιτηρητής.
Με βάση αυτό το σχέδιο θα χρησιμοποιηθούν όλες οι τάξεις των σχολείων, ακόμα και των γυμνασίων καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν θέλει να δημιουργηθεί κανένα θέμα με τον συγχρωτισμό μαθητών.
Για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, μπορούν αξιοποιηθούν όλες οι αίθουσες προκειμένου οι 150 περίπου μαθητές που εξετάζονται ανά συγκρότημα να διανεμηθούν για να μην υπάρχει συγχρωτισμός.
Απίθανο φαίνεται το σενάριο εξέτασης των μαθημάτων διαφορετικές ημέρες ανά κατεύθυνση, καθώς όλοι πρέπει να εξετασθούν στα ίδια θέματα με τον ίδιο βαθμό δυσκολίας.
Για τα πανεπιστήμια η υπουργός ξεκαθαρίζει ότι δεν θα χαθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο καθώς το 96% των προπτυχιακών μαθημάτων γίνονται εξ αποστάσεως.
Αλλαγές στην εκπαίδευση
Αλλαγές στην Εκπαίδευση φέρνει το πολυνομοσχέδιο που αναμένεται να ανακοινώσει σε διαδικτυακή της συνέντευξη σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Σε αυτό σύμφωνα με πληροφορίες θα εμπεριέχονται τομείς όπως η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στο Λύκειο, το νέο πλαίσιο για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, οι νέες θεματικές ενότητες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, ρυθμίσεις για την προσέλκυση ξένων φοιτητών (π.χ. δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από ΔΟΑΤΑΠ των πτυχίων εκτός Ε.Ε. υποψήφιων μεταπτυχιακών φοιτητών σε ελληνικά ΑΕΙ).
Στο σχέδιο περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, το οποίο αφορά στους μαθητές οι οποίοι του χρόνου θα φοιτήσουν στην Α΄Λυκείου και μεταξύ άλλων επαναφέρει τα λατινικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, την καθιέρωση του Εθνικού Απολυτηρίου και την Τράπεζα θεμάτων.
Επιπλέον, στο νομοσχέδιο θα συμπεριληφθούν διορθωτικές διατάξεις και για τον τρόπο εκλογής πρυτάνεων ενώ δεν θα ανακοινωθούν ρυθμίσεις για τις νέες δομές εκπαίδευσης και για τη διαδικασία επιλογής στελεχών.
Ακόμη, το νομοσχέδιο προβλέπει μεταξύ άλλων ότι η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου θα οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, όπου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.
Παράλληλα, θεσμοθετούνται γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλες τις τάξεις του Λυκείου και η ελάχιστη βάση εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα.Την βάση ανά τμήμα ενδεχομένως να την καθορίζουν τα Πανεπιστήμια, όπως και τον αριθμό των εισακτέων .
Το νομοσχέδιο ακόμα προβλέπει την ενοποίηση της 2ης και 3ης Ομάδας Προσανατολισμού και κατάργηση των 7ωρων, την αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών από τη νέα σχολική χρονιά, νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό και το Γυμνάσιο, ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές φοιτητών αλλά και αλλαγές στο σύστημα των απουσιών.