O Anthony Levandowski, έναν πρώην ανώτατο στέλεχος της Uber, υπέβαλε αίτηση κήρυξης πτώχευσης καθώς καλείται να πληρώσει το ποσό των 179 εκατομμυρίων δολαρίων στην Google μετά από παράβαση των...
όρων συμβολαίου.
Η σύμβαση εργασίας που είχε υπογράψει ο Levandowski με την Google, περιλάμβανε ρήτρες για τη μη κατοχή εμπιστευτικών πληροφοριών και την εμπλοκή «σε οποιαδήποτε άλλη απασχόληση, επάγγελμα ή διαβούλευση» που σχετίζεται άμεσα με επιχειρηματικές δράσεις που αναπτύσσει η Google.
Ακόμη, μια άλλη σύμβαση σχετικά την εξαγορά δύο εταιρειών του Levandowski από την Google, όριζε ότι ο Levandowski δεν θα προσπαθήσει να «ενθαρρύνει, να παρακινήσει ή να ζητήσει» από οποιονδήποτε υπάλληλο της Google να εγκαταλείψει την εταιρεία.
Σύμφωνα με τον Neel Chatterjee, δικηγόρο του Levandowski, «δεν είχε άλλη επιλογή παρά να υποβληθεί σε πτώχευση για να προστατεύσει τα δικαιώματά του».
Η Google δεν απάντησε σε αίτημα του CNN για σχολιασμό της υπόθεσης. Ο Levandowski, που υπήρξε κορυφαίος μηχανικός της εταιρείας, έγινε το επίκεντρο μίας μεγάλης διαμάχης ανάμεσα στην Google και στην Uber.
Εκπρόσωποι του Waymo, που ήταν παλιότερα γνωστό ως το πρόγραμμα αυτοοδηγούμενων οχημάτων της Google, υποστήριξε ότι ο Levandowski κατέβασε και αποθήκευσε σε σκληρό δίσκο χιλιάδες απόρρητα αρχεία πριν παραιτηθεί από την εταιρεία.
Στη συνέχεια δημιούργησε την Otto, μία εταιρεία αυτοοδηγούμενων οχημάτων, που η Uber εξαγόρασε το 2016. Ωστόσο η Uber απέλυσε τον Levandowski τον Μάιο του 2017 καθώς απέτυχε να τηρήσει προθεσμία συμμόρφωσης με εσωτερικό έλεγχο για όσα τον κατηγορούσε η Google.
To 2018 Uber και Waymo προχώρησαν σε διακανονισμό. Από την πλευρά του, ο Chatterjee υποστήριξε πως η υπόθεση δεν αφορά εμπορικά μυστικά αλλά τους εργαζόμενους που αφήνουν την Google αναζητώντας νέες ευκαιρίες και έναν μηχανικό που έγινε πιόνι ανάμεσα σε δύο γίγαντες της τεχνολογίας.
«Η Google πάλεψε για να πάρει πίσω κάθε δεκάρα από τις πολλών δισεκατομμυρίων συμβολές του Anthony Levandowski και τώρα η Uber αρνείται να τον αποζημιώσει παρότι είχε δεσμευτεί να το κάνει», ανέφερε. Η Uber δήλωσε ότι η υπόθεση θα μπορούσε να οδηγήσει σε «πιθανή απώλεια έως και 64 εκατομμυρίων δολαρίων», δεν σχολίασε όμως την πτώχευση.
Επιτροπή διαιτησίας είχε προηγουμένως ορίσει το ποσό των 127 εκατομμυρίων δολαρίων ως αποζημίωση στην Google από τον Levandowski, αλλά το δικαστήριο πρόσθεσε πληρωμές τόκων και νομικές αμοιβές στο ποσό αυτό. Από την πλευρά του ο πρώην μηχανικός της Google δήλωσε ότι τα περιουσιακά του στοιχεία ανέρχονται μεταξύ 50 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Levandowski αντιμετωπίζει επίσης κατηγορίες και σε ομοσπονδιακό επίπεδο για κλοπές και απόπειρα κλοπής εμπορικών μυστικών από την Google. CNN
όρων συμβολαίου.
Η σύμβαση εργασίας που είχε υπογράψει ο Levandowski με την Google, περιλάμβανε ρήτρες για τη μη κατοχή εμπιστευτικών πληροφοριών και την εμπλοκή «σε οποιαδήποτε άλλη απασχόληση, επάγγελμα ή διαβούλευση» που σχετίζεται άμεσα με επιχειρηματικές δράσεις που αναπτύσσει η Google.
Ακόμη, μια άλλη σύμβαση σχετικά την εξαγορά δύο εταιρειών του Levandowski από την Google, όριζε ότι ο Levandowski δεν θα προσπαθήσει να «ενθαρρύνει, να παρακινήσει ή να ζητήσει» από οποιονδήποτε υπάλληλο της Google να εγκαταλείψει την εταιρεία.
Σύμφωνα με τον Neel Chatterjee, δικηγόρο του Levandowski, «δεν είχε άλλη επιλογή παρά να υποβληθεί σε πτώχευση για να προστατεύσει τα δικαιώματά του».
Η Google δεν απάντησε σε αίτημα του CNN για σχολιασμό της υπόθεσης. Ο Levandowski, που υπήρξε κορυφαίος μηχανικός της εταιρείας, έγινε το επίκεντρο μίας μεγάλης διαμάχης ανάμεσα στην Google και στην Uber.
Εκπρόσωποι του Waymo, που ήταν παλιότερα γνωστό ως το πρόγραμμα αυτοοδηγούμενων οχημάτων της Google, υποστήριξε ότι ο Levandowski κατέβασε και αποθήκευσε σε σκληρό δίσκο χιλιάδες απόρρητα αρχεία πριν παραιτηθεί από την εταιρεία.
Στη συνέχεια δημιούργησε την Otto, μία εταιρεία αυτοοδηγούμενων οχημάτων, που η Uber εξαγόρασε το 2016. Ωστόσο η Uber απέλυσε τον Levandowski τον Μάιο του 2017 καθώς απέτυχε να τηρήσει προθεσμία συμμόρφωσης με εσωτερικό έλεγχο για όσα τον κατηγορούσε η Google.
To 2018 Uber και Waymo προχώρησαν σε διακανονισμό. Από την πλευρά του, ο Chatterjee υποστήριξε πως η υπόθεση δεν αφορά εμπορικά μυστικά αλλά τους εργαζόμενους που αφήνουν την Google αναζητώντας νέες ευκαιρίες και έναν μηχανικό που έγινε πιόνι ανάμεσα σε δύο γίγαντες της τεχνολογίας.
«Η Google πάλεψε για να πάρει πίσω κάθε δεκάρα από τις πολλών δισεκατομμυρίων συμβολές του Anthony Levandowski και τώρα η Uber αρνείται να τον αποζημιώσει παρότι είχε δεσμευτεί να το κάνει», ανέφερε. Η Uber δήλωσε ότι η υπόθεση θα μπορούσε να οδηγήσει σε «πιθανή απώλεια έως και 64 εκατομμυρίων δολαρίων», δεν σχολίασε όμως την πτώχευση.
Επιτροπή διαιτησίας είχε προηγουμένως ορίσει το ποσό των 127 εκατομμυρίων δολαρίων ως αποζημίωση στην Google από τον Levandowski, αλλά το δικαστήριο πρόσθεσε πληρωμές τόκων και νομικές αμοιβές στο ποσό αυτό. Από την πλευρά του ο πρώην μηχανικός της Google δήλωσε ότι τα περιουσιακά του στοιχεία ανέρχονται μεταξύ 50 και 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Ο Levandowski αντιμετωπίζει επίσης κατηγορίες και σε ομοσπονδιακό επίπεδο για κλοπές και απόπειρα κλοπής εμπορικών μυστικών από την Google. CNN