Από την πανδημία του κορωνοϊού και τα μέτρα που έχουν ληφθεί σε όλο τον πλανήτη για την αντιμετώπιση του, κάποιες εταιρείες δέχονται σφοδρό πλήγμα και...
άλλες επωφελούνται.
Αεροπορικές εταιρείες, αυτοκινητοβιομηχανίες, ο κλάδος της μεταποίησης είναι στους τομείς που έχουν δεχθεί το πιο σφοδρό πλήγμα λόγω του κορωνοϊού.
Στον αντίποδα, επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, επωφελούνται και προχωρούν σε προσλήψεις.
Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν οι πρώτες που επλήγησαν από την εξάπλωση του κορωνοϊού. Αρχικά, οι ακυρώσεις- επειδή ο κόσμος φοβόταν να ταξιδέψει- τις ανάγκασαν να μειώσουν τις πτήσεις τους.
Όμως, οι εκτεταμένοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί τους έδωσε το τελειωτικό «χτύπημα». Ακολούθησε η μαζική αναστολή πτήσεων, προσωπικό τίθεται σε προσωρινή αργία, ενώ οι εταιρείες απευθύνονται στις κυβερνήσεις για οικονομική βοήθεια.
Εξάλλου, ήδη γίνονται σχέδια κρατικοποίησης αεροπορικών εταιρειών, για την αντιμετώπιση της κρίσης. Αυτό για παράδειγμα σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε για την Alitalia, που ήδη είχε μεγάλα προβλήματα.
Προσλήψεις κάνει η Amazon Από την άλλη, η Amazon ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει 100.000 εργαζομένους, για τις αποθήκες και την παράδοση προϊόντων στις ΗΠΑ, έτσι ώστε να ανταπεξέλθει στην αύξηση των πωλήσεων λόγω του κορωνοϊού. Επίσης, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι θα δώσει αυξήσεις στο προσωπικό στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Την ίδια ώρα όμως, οι εργαζόμενοι ζητούν να γίνουν απολυμάνσεις στις αποθήκες, καθώς ανησυχούν ότι συμβάλλουν στην εξάπλωση του ιού, έπειτα από τον εντοπισμό κρουσμάτων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, λόγω του κορωνοϊού.
Οι πωλήσεις έχουν εκτιναχθεί και στα σούπερ μάρκετ, καθώς σε όλο τον κόσμο έσπευσαν οι καταναλωτές και άδεισαν τα ράφια, παρά τις εκκλήσεις για να αποφευχθούν οι αγορές πανικού. Έτσι και αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ανακοινώσει προσλήψεις για παράδειγμα στις ΗΠΑ.
Κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα εργοστάσια Πλήγμα έχουν δεχθεί και οι αυτοκινητοβιομηχανίες και η μια μετά την άλλη κλείνουν εργοστάσια. Η BMW ανακοίνωσε ότι κλείνει έως τις 19 Απριλίου τα εργοστάσια στην Ευρώπη και τη Νότια Αφρική, από τα οποία προέρχεται περίπου η μισή παραγωγή της. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι προβλέπει μεγάλη μείωση των εσόδων της λόγω του κορωνοϊού, ενώ πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας περίμενε αύξηση.
Η Volkswagen επίσης κλείνει την πλειονότητα των εργοστασίων της στην Ευρώπη, για 2-3 εβδομάδες, λόγω του κορωνοϊού. Η Fiat Chrysler έκλεισε 6 εργοστάσια στην Ιταλία, 1 στη Σερβία και 1 στην Πολωνία έως τις 27 Μαρτίου. Η Renault ανακοίνωσε αναστολή της δραστηριότητά της στην Ισπανία και η Ford έκλεισε προσωρινά τη μονάδα παραγωγής της στην ίδια χώρα.
60 δισ. ζητά η Boeing
Από την άλλη, η Airbus διέκοψε για τέσσερις ημέρες την παραγωγή της στη Γαλλία και την Ισπανία, προκειμένου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για την υγεία των εργαζομένων, λόγω του κορωνοϊού.
Πρόκειται για την πιο σοβαρή διαταραχή στην παραγωγή της εταιρείας μετά την απεργία στον τότε βρετανό εταίρο της, την BAE Systems το 1989.
Προβλήματα έχει και η βασική αντίπαλός της, η Boeing, που ζήτησε πακέτο διάσωσης ύψους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση, καθώς είναι αντιμέτωπη με μεγάλες απώλειες εξαιτίας της πανδημίας.
άλλες επωφελούνται.
Αεροπορικές εταιρείες, αυτοκινητοβιομηχανίες, ο κλάδος της μεταποίησης είναι στους τομείς που έχουν δεχθεί το πιο σφοδρό πλήγμα λόγω του κορωνοϊού.
Στον αντίποδα, επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon, επωφελούνται και προχωρούν σε προσλήψεις.
Οι αεροπορικές εταιρείες ήταν οι πρώτες που επλήγησαν από την εξάπλωση του κορωνοϊού. Αρχικά, οι ακυρώσεις- επειδή ο κόσμος φοβόταν να ταξιδέψει- τις ανάγκασαν να μειώσουν τις πτήσεις τους.
Όμως, οι εκτεταμένοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί τους έδωσε το τελειωτικό «χτύπημα». Ακολούθησε η μαζική αναστολή πτήσεων, προσωπικό τίθεται σε προσωρινή αργία, ενώ οι εταιρείες απευθύνονται στις κυβερνήσεις για οικονομική βοήθεια.
Εξάλλου, ήδη γίνονται σχέδια κρατικοποίησης αεροπορικών εταιρειών, για την αντιμετώπιση της κρίσης. Αυτό για παράδειγμα σκοπεύει να κάνει η κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε για την Alitalia, που ήδη είχε μεγάλα προβλήματα.
Προσλήψεις κάνει η Amazon Από την άλλη, η Amazon ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει 100.000 εργαζομένους, για τις αποθήκες και την παράδοση προϊόντων στις ΗΠΑ, έτσι ώστε να ανταπεξέλθει στην αύξηση των πωλήσεων λόγω του κορωνοϊού. Επίσης, η εταιρεία γνωστοποίησε ότι θα δώσει αυξήσεις στο προσωπικό στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Την ίδια ώρα όμως, οι εργαζόμενοι ζητούν να γίνουν απολυμάνσεις στις αποθήκες, καθώς ανησυχούν ότι συμβάλλουν στην εξάπλωση του ιού, έπειτα από τον εντοπισμό κρουσμάτων. Οι διαδικτυακές πωλήσεις έχουν αυξηθεί κατακόρυφα, λόγω του κορωνοϊού.
Οι πωλήσεις έχουν εκτιναχθεί και στα σούπερ μάρκετ, καθώς σε όλο τον κόσμο έσπευσαν οι καταναλωτές και άδεισαν τα ράφια, παρά τις εκκλήσεις για να αποφευχθούν οι αγορές πανικού. Έτσι και αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ανακοινώσει προσλήψεις για παράδειγμα στις ΗΠΑ.
Κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα εργοστάσια Πλήγμα έχουν δεχθεί και οι αυτοκινητοβιομηχανίες και η μια μετά την άλλη κλείνουν εργοστάσια. Η BMW ανακοίνωσε ότι κλείνει έως τις 19 Απριλίου τα εργοστάσια στην Ευρώπη και τη Νότια Αφρική, από τα οποία προέρχεται περίπου η μισή παραγωγή της. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι προβλέπει μεγάλη μείωση των εσόδων της λόγω του κορωνοϊού, ενώ πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας περίμενε αύξηση.
Η Volkswagen επίσης κλείνει την πλειονότητα των εργοστασίων της στην Ευρώπη, για 2-3 εβδομάδες, λόγω του κορωνοϊού. Η Fiat Chrysler έκλεισε 6 εργοστάσια στην Ιταλία, 1 στη Σερβία και 1 στην Πολωνία έως τις 27 Μαρτίου. Η Renault ανακοίνωσε αναστολή της δραστηριότητά της στην Ισπανία και η Ford έκλεισε προσωρινά τη μονάδα παραγωγής της στην ίδια χώρα.
60 δισ. ζητά η Boeing
Από την άλλη, η Airbus διέκοψε για τέσσερις ημέρες την παραγωγή της στη Γαλλία και την Ισπανία, προκειμένου να δημιουργηθούν οι απαραίτητες συνθήκες για την υγεία των εργαζομένων, λόγω του κορωνοϊού.
Πρόκειται για την πιο σοβαρή διαταραχή στην παραγωγή της εταιρείας μετά την απεργία στον τότε βρετανό εταίρο της, την BAE Systems το 1989.
Προβλήματα έχει και η βασική αντίπαλός της, η Boeing, που ζήτησε πακέτο διάσωσης ύψους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την κυβέρνηση, καθώς είναι αντιμέτωπη με μεγάλες απώλειες εξαιτίας της πανδημίας.