Άγνωστο παρασκήνιο, αλλά και αναπάντητα ερωτήματα έχει αφήσει πίσω της η ξαφνική παραίτηση του Νίκου Διαμαντή από τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου...
Πειραιά.
Για πέντε χρόνια βρέθηκε στο τιμόνι του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και αιφνιδιαστικά υπέβαλε την παραίτηση του, λίγες ημέρες μετά την ανανέωση της σύμβασής του και την έγκριση της χρηματοδότησης από την Περιφέρεια Αττικής.
Μάλιστα η παραίτηση Διαμαντή έγινε άμεσα αποδεκτή, χωρίς ωστόσο, να δοθούν πειστικές εξηγήσεις για τους λόγους, ούτε από τον Πρόεδρο του ΟΠΑΝ, ούτε από το Δήμαρχο Πειραιά, αλλά ούτε από τον ίδιο το Νίκο Διαμαντή τον οποίο χαρακτήριζαν "πετυχημένο" καλλιτεχνικό διευθυντή!
"Οφείλονται σαφείς και πειστικές εξηγήσεις από τον Δήμαρχο, Γιάννη Μώραλη και τον πρόεδρο του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ), Ιωσήφ Βουράκη, υποστηρίζει μεταξύ άλλων ο επικεφαλής του συνδυασμού "Πειραιάς για όλους" Νίκος Μπελαβίλας, ο οποίος συμπληρώνει: "Στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο θα είμαστε εκεί να τις ακούσουμε. Διότι δεν αρκεί η σύντομη και ψυχρή ανακοίνωση του κ. Δημάρχου".
Ακολουθεί εκτενές σχόλιο της Βάνας Μελά και της Μαρίας Σταθάκη, δημοτικών συμβούλων Πειραιά με τον #pireas4all και μελών του ΔΣ του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ).
Η μυστηριώδης παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
Η παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκου Διαμαντή, δεν είναι μόνο κεραυνός εν αιθρία αλλά αφήνει σοβαρά αναπάντητα ερωτήματα, αφού ανάγεται σε προϋφιστάμενο -όπως φαίνεται- παρασκήνιο, άγνωστο σε πολλούς και πολλές, ακόμα κι αν είναι μέλη της διοίκησης του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ).
Το αποδεικνύει η απολύτως άκαμπτη στάση του προέδρου του ΟΠΑΝ υπέρ της αποδοχής της παραίτησης αυτής έναντι κάθε επιχειρήματος λογικού και εύστοχου, απορρίπτοντας κάθε προσπάθεια ή πρόταση υπέρ της συζήτησης με τον καλλιτεχνικό διευθυντή και των διευκρινίσεων που απαιτούνται.
Συγχρόνως, η σχετική τυπική και αποστασιοποιημένη ανακοίνωση του δημάρχου, Γιάννη Μώραλη, που μιλά τελικά για το ίδιο το Δημοτικό Θέατρο, παρά για το γεγονός της παραίτησης του διευθυντή του δεν μας ικανοποιεί καθόλου. Ακόμα κι αν αυτό απαντηθεί με το ότι στη σκέψη του δημάρχου προεξάρχει η βούλησή του να εγγυηθεί τη συνέχιση της καλής λειτουργίας του θεάτρου, εμείς ακριβώς λόγω της τυπικότητας και της αποστασιοποίησης δεν νοιώθουμε εγγύηση για τίποτε.
Δεν είχε λοιπόν καμία αξία, σημασία και βαρύτητα η παρουσία αυτού του καλλιτεχνικού διευθυντή στη φυσιογνωμία του Δημοτικού Θεάτρου και εξ αυτού του λόγου στη συνεισφορά που είχε μέχρι τώρα στην πολιτιστική ζωή της πόλης;
Εμείς λέμε ότι αυτά και άλλα καλά χαρακτηριστικά και ικανότητες του Νίκου Διαμαντή είναι που έπαιξαν τον πιο δραστικό ρόλο στη ανάπτυξη του θεάτρου, καθ’ όλο το διάστημα της θητείας του. Και ότι το φαινόμενο αυτό δεν μπορούμε να το αποχωριστούμε έτσι.
Απαιτούμε να πληροφορηθούμε κάθε λεπτομέρεια που οδήγησε σε παραίτηση τον Νίκο Διαμαντή και μάλιστα από τον ίδιο. Γιατί, είναι σίγουρο ότι κάτι τον οδήγησε σε παραίτηση, αφού δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας που η σχέση Διαμαντή-ΟΠΑΝ και δημάρχου έδειχνε αγαστή. Αυτή η ιστορία ανατροπής μίας επιτυχημένης πορείας που ανέδειξε το Δημοτικό Θέατρο σε θέατρο εθνικής εμβέλειας για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες αφορά όλη την πόλη∙ την πόλη που μαζί με επάλληλες δημοτικές αρχές και διαφορετικές πολιτικές δυνάμεις στήριξε την προσπάθεια για την αναβίωση του κτιρίου και του θεσμού.
Τέλος, δεν δεχόμαστε «αναίμακτα» και χωρίς κόπο, με διαδικασίες συνοπτικές, χωρίς ξετύλιγμα των λεπτομερειών που πιθανώς αποκρύπτονται, να περάσουμε από την ικανοποίηση στην κρίση. Γιατί κρίση εν προκειμένω δεν είναι αν το θέατρο θα συνεχίσει ή όχι, μάλλον θα συνεχίσει, κρίση εν προκειμένω είναι να μην συναισθάνεται κανείς τα μεγέθη και τις αξίες θεσμών, ανθρώπων και διαδικασιών. Οι θεσμοί χρειάζονται διαφάνεια και δημοκρατία, οι άνθρωποι αναγνώριση και ευκαιρίες, οι διαδικασίες σεβασμό και τήρηση.
Βάνα Μελά και Μαρία Σταθάκη
Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου ΟΠΑΝ
Δημοτικές Σύμβουλοι με τον «Πειραιάς για Όλους»
Ακολουθεί εκτενές σχόλιο της Βάνας Μελά και της Μαρίας Σταθάκη, δημοτικών συμβούλων Πειραιά με τον #pireas4all και μελών του ΔΣ του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ).
Η μυστηριώδης παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
Η παραίτηση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκου Διαμαντή, δεν είναι μόνο κεραυνός εν αιθρία αλλά αφήνει σοβαρά αναπάντητα ερωτήματα, αφού ανάγεται σε προϋφιστάμενο -όπως φαίνεται- παρασκήνιο, άγνωστο σε πολλούς και πολλές, ακόμα κι αν είναι μέλη της διοίκησης του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ).
Το αποδεικνύει η απολύτως άκαμπτη στάση του προέδρου του ΟΠΑΝ υπέρ της αποδοχής της παραίτησης αυτής έναντι κάθε επιχειρήματος λογικού και εύστοχου, απορρίπτοντας κάθε προσπάθεια ή πρόταση υπέρ της συζήτησης με τον καλλιτεχνικό διευθυντή και των διευκρινίσεων που απαιτούνται.
Συγχρόνως, η σχετική τυπική και αποστασιοποιημένη ανακοίνωση του δημάρχου, Γιάννη Μώραλη, που μιλά τελικά για το ίδιο το Δημοτικό Θέατρο, παρά για το γεγονός της παραίτησης του διευθυντή του δεν μας ικανοποιεί καθόλου. Ακόμα κι αν αυτό απαντηθεί με το ότι στη σκέψη του δημάρχου προεξάρχει η βούλησή του να εγγυηθεί τη συνέχιση της καλής λειτουργίας του θεάτρου, εμείς ακριβώς λόγω της τυπικότητας και της αποστασιοποίησης δεν νοιώθουμε εγγύηση για τίποτε.
Δεν είχε λοιπόν καμία αξία, σημασία και βαρύτητα η παρουσία αυτού του καλλιτεχνικού διευθυντή στη φυσιογνωμία του Δημοτικού Θεάτρου και εξ αυτού του λόγου στη συνεισφορά που είχε μέχρι τώρα στην πολιτιστική ζωή της πόλης;
Εμείς λέμε ότι αυτά και άλλα καλά χαρακτηριστικά και ικανότητες του Νίκου Διαμαντή είναι που έπαιξαν τον πιο δραστικό ρόλο στη ανάπτυξη του θεάτρου, καθ’ όλο το διάστημα της θητείας του. Και ότι το φαινόμενο αυτό δεν μπορούμε να το αποχωριστούμε έτσι.
Απαιτούμε να πληροφορηθούμε κάθε λεπτομέρεια που οδήγησε σε παραίτηση τον Νίκο Διαμαντή και μάλιστα από τον ίδιο. Γιατί, είναι σίγουρο ότι κάτι τον οδήγησε σε παραίτηση, αφού δεν έχει περάσει ούτε ένας μήνας που η σχέση Διαμαντή-ΟΠΑΝ και δημάρχου έδειχνε αγαστή. Αυτή η ιστορία ανατροπής μίας επιτυχημένης πορείας που ανέδειξε το Δημοτικό Θέατρο σε θέατρο εθνικής εμβέλειας για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες αφορά όλη την πόλη∙ την πόλη που μαζί με επάλληλες δημοτικές αρχές και διαφορετικές πολιτικές δυνάμεις στήριξε την προσπάθεια για την αναβίωση του κτιρίου και του θεσμού.
Τέλος, δεν δεχόμαστε «αναίμακτα» και χωρίς κόπο, με διαδικασίες συνοπτικές, χωρίς ξετύλιγμα των λεπτομερειών που πιθανώς αποκρύπτονται, να περάσουμε από την ικανοποίηση στην κρίση. Γιατί κρίση εν προκειμένω δεν είναι αν το θέατρο θα συνεχίσει ή όχι, μάλλον θα συνεχίσει, κρίση εν προκειμένω είναι να μην συναισθάνεται κανείς τα μεγέθη και τις αξίες θεσμών, ανθρώπων και διαδικασιών. Οι θεσμοί χρειάζονται διαφάνεια και δημοκρατία, οι άνθρωποι αναγνώριση και ευκαιρίες, οι διαδικασίες σεβασμό και τήρηση.
Βάνα Μελά και Μαρία Σταθάκη
Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου ΟΠΑΝ
Δημοτικές Σύμβουλοι με τον «Πειραιάς για Όλους»
@ Μήπως, σύντροφοι, αυτά τα ερωτήματα πρέπει να τ' απαντήσει ο καλλιτεχνικός διευθυντής, ο οποίος παραιτήθηκε; Εντάξει, το Δημοτικό Θέατρο μπορεί να είναι πάνω από πρόσωπα, όπως λέει και ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, αλλά μήπως τώρα θα πρέπει να δοθεί στη δημοσιότητα ένας οικονομικός απολογισμός των τελευταίων πέντε χρόνων για να δούμε πόσο "πετυχημένη" ήταν η θητεία του "δεύτερου" καλλιτεχνικού διευθυντή του ιστορικού θεάτρου της πόλης;
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Παραιτήθηκε ο Ν. Διαμάντης - Ποιος θα είναι ο επόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Παραιτήθηκε ο Ν. Διαμάντης - Ποιος θα είναι ο επόμενος καλλιτεχνικός διευθυντής