Latest News

Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

Ακτοπλοϊκή σύνδεση Πειραιά - Κύπρου : 130 ευρώ θα κοστίζει το εισιτήριο μετ' επιστροφής

Η επαναφορά της ακτοπλοϊκής σύνδεσης ανάμεσα σε Ελλάδα και Κύπρο, που...
είχε διακοπεί το 2000, φαίνεται πως μπαίνει στα σκαριά, μετά τη συνάντηση αρμόδιων αξιωματούχων των δύο χωρών.

Η θαλάσσια σύνδεση Ελλάδας-Κύπρου συζητήθηκε κατά τη διάρκεια συνάντησης του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη με την υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου Νατάσα Πηλείδου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική κυβέρνηση έδωσε το «πράσινο φως» προς τις κυπριακές Αρχές για το λιμάνι του Πειραιά.
Το ελληνικό υπουργείο δεσμεύτηκε ότι θα παραχωρηθεί χρονοθυρίδα (slot) στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ φάνηκαν θετικοί και στην πιθανότητα ενδιάμεσου σταθμού.
Παράλληλα, η ελληνική κυβέρνηση θα στηρίξει και τις κυπριακές Αρχές για την προώθηση και προβολή του δρομολογίου. Υπενθυμίζεται ότι εκκρεμεί η απάντηση της Κομισιόν για την κρατική επιχορήγηση (5 εκατ. ευρώ τον χρόνο, για τρία χρόνια) για την επανέναρξη του δρομολογίου
Από κει και πέρα, με την υποβολή των προσφορών και την όλη διαδικασία να τοποθετείται γύρω στο Πάσχα, εκτιμάται ότι το καλοκαίρι θα είναι σε θέση το κράτος με την εταιρεία να υπογράψουν συμβόλαια.
Το πότε θα αρχίσει το δρομολόγιο θα εξαρτηθεί από τον μήνα υπογραφής της συμφωνίας. Σημειώνεται ότι ο προσφοροδότης θα αποφασίσει από ποιο λιμάνι θα ξεκινήσει το δρομολόγιο (Λάρνακα ή Λεμεσός).
Δεδομένο είναι ότι ο επιτυχών προσφοροδότης θα μπορεί να βάλει και σταθμό μετεπιβίβασης (πιθανόν Ρόδο ή Κρήτη), ενώ η διάρκεια του ταξιδιού υπολογίζεται στις 30 ώρες.
Σε ό,τι αφορά τις συχνότητες της σύνδεσης, η ελάχιστη συχνότητα προβλέπεται να είναι μία φορά την εβδομάδα κατά τους μήνες Μάιο έως Σεπτέμβριο και μία φορά ανά δεκαπενθήμερο κατά τους υπόλοιπους μήνες.

130 ευρώ θα κοστίζει το εισιτήριο μετ' επιστροφής 
Όσον αφορά το κόστος του εισιτηρίου υπολογίζεται γύρω στα 130 Ευρώ μετ’ επιστροφής (συμπεριλαμβανομένων των φόρων λιμανιών) και ανάλογα φυσικά με τον κάθε πλοιοκτήτη και την τιμολογιακή του πολιτική. 
Πάντως ακριβό φαίνεται να είναι το κόστος της μεταφοράς αυτοκινήτου – μοτοσικλέτας από και προς την Ελλάδα που θα κοστολογείται γύρω στα 300 Ευρώ.
Σημειώνεται ότι η θαλάσσια σύνδεση Κύπρου - Ελλάδας ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1960, με πλοία τα οποία είχαν αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά, και η γραμμή συνέδεε τα λιμάνια της Κύπρου (Λεμεσός και Αμμόχωστος), του Ισραήλ (Χάιφα) και κατά περίπτωση του Λιβάνου (Βηρυτός) και της Αιγύπτου (Αλεξάνδρεια).