Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επεξεργάζεται σχέδιο νόμου για το προσωπικό ασφαλείας στα μέσα μαζικής μεταφοράς...
όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την χθεσινή, αιφνιδιαστική απεργία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, το σχέδιο μοιράζεται ομοιότητες με τις αντίστοιχες πρακτικές που εφαρμόζεται σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία ενώ δικαιολόγησε την απουσία τέτοιας ρύθμισης μέχρι τώρα, λέγοντας πως «χρειάζεται μεγάλη προσοχή» για να μην εγερθούν ζητήματα αντισυνταγματικότητας.
«Όταν νομοθετήσουμε - που θα νομοθετήσουμε πολύ γρήγορα - θέλουμε ο νόμος αυτός να είναι εφαρμόσιμος και να μην έχουμε το κακό παράδειγμα να ψηφίζεται ένας νόμος που δεν εφαρμόζεται», είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως ένας τέτοιος νόμος «δεν σημαίνει ότι θα λειτουργεί για παράδειγμα το Μετρό καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας, όταν θα έχουμε απεργία. Θα γίνονται σε συγκεκριμένες διαδρομές, με συγκεκριμένους συρμούς, συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Χθες, την έντονη αντίδραση του υπουργού είχε προκαλέσει η αιφνιδιαστική απεργία σε τρένα και προαστιακό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς εργαζόμενοι στου Ρέντη προχώρησαν σε κατάληψη, στις 6:30π.μ, με αποτέλεσμα να μην εκτελεστούν τα προγραμματισμένα δρομολόγια μέχρι το αργά το μεσημέρι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης είχε αργότερα εξηγήσει πως οι μηχανοδηγοί και συνοδοί τρένων ήταν στη θέση τους, αλλά κανένα τρένο δεν μπόρεσε να φύγει από τον σταθμό στου Ρέντη και αργότερα, ο κ. Καραμανλής διεμήνυσε πως οι υπεύθυνοι θα κληθούν σε απολογία και οι επιβάτες θα αποζημιωθούν.
«Πρέπει να καταλάβουμε ότι δε μπορούν να ταλαιπωρούνται οι πολλοί για τα καπρίτσια και για τους τσαμπουκάδες κάποιων λίγων συνδικαλιστών [...] Αυτή η απεργία έγινε για το ασφαλιστικό. Αυτό σημαίνει πως έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει, όπως είχαν ειδοποιήσει π.χ. οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ και στα λεωφορεία ότι θα απεργήσουν. Κι έτσι, ο κόσμος ήξερε ότι αυτά τα μέσα δεν θα λειτουργούσαν κι έκανε άλλον προγραμματισμό. »Έπρεπε 24 ώρες πριν να έχουν βγάλει ανακοίνωση και θα την είχαν όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, [...]
Τελευταία στιγμή, κι ενώ ο κόσμος περίμενε στις αποβάθρες, κι ενώ δεν είχαν ειδοποιηθεί, μια χούφτα εργαζομένων, μια χούφτα συνδικαλιστών αποφάσισε με το έτσι θέλω να πάει να κλειδώσει και να μπλοκάρει το αμαξοστάσιο», πρόσθεσε.
«Εμείς δεν είμαστε εναντίον στο δικαίωμα της απεργίας. Αυτό είναι ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζόμενων. Αυτό που ζητά η Πολιτεία, κι αυτό που επιτάσσει η κοινή λογική, είναι να δίνεται αρκετός χρόνος ειδοποίησης. Όταν λοιπόν τους είπαμε ότι θα κινήσουμε τις διαδικασίες του αυτοφώρου – γιατί αμέσως πήγε ο πρόεδρος του ΟΣΕ κάτω και τους είπε "ή ανοίγετε τον Σταθμό ή θα έχετε τις επιπτώσεις του νόμου" - αμέσως άνοιξε ο Σταθμός».
όπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, με αφορμή την χθεσινή, αιφνιδιαστική απεργία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, το σχέδιο μοιράζεται ομοιότητες με τις αντίστοιχες πρακτικές που εφαρμόζεται σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία ενώ δικαιολόγησε την απουσία τέτοιας ρύθμισης μέχρι τώρα, λέγοντας πως «χρειάζεται μεγάλη προσοχή» για να μην εγερθούν ζητήματα αντισυνταγματικότητας.
«Όταν νομοθετήσουμε - που θα νομοθετήσουμε πολύ γρήγορα - θέλουμε ο νόμος αυτός να είναι εφαρμόσιμος και να μην έχουμε το κακό παράδειγμα να ψηφίζεται ένας νόμος που δεν εφαρμόζεται», είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως ένας τέτοιος νόμος «δεν σημαίνει ότι θα λειτουργεί για παράδειγμα το Μετρό καθ' όλη την διάρκεια της ημέρας, όταν θα έχουμε απεργία. Θα γίνονται σε συγκεκριμένες διαδρομές, με συγκεκριμένους συρμούς, συγκεκριμένα δρομολόγια, όπως γίνεται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Χθες, την έντονη αντίδραση του υπουργού είχε προκαλέσει η αιφνιδιαστική απεργία σε τρένα και προαστιακό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς εργαζόμενοι στου Ρέντη προχώρησαν σε κατάληψη, στις 6:30π.μ, με αποτέλεσμα να μην εκτελεστούν τα προγραμματισμένα δρομολόγια μέχρι το αργά το μεσημέρι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης είχε αργότερα εξηγήσει πως οι μηχανοδηγοί και συνοδοί τρένων ήταν στη θέση τους, αλλά κανένα τρένο δεν μπόρεσε να φύγει από τον σταθμό στου Ρέντη και αργότερα, ο κ. Καραμανλής διεμήνυσε πως οι υπεύθυνοι θα κληθούν σε απολογία και οι επιβάτες θα αποζημιωθούν.
«Πρέπει να καταλάβουμε ότι δε μπορούν να ταλαιπωρούνται οι πολλοί για τα καπρίτσια και για τους τσαμπουκάδες κάποιων λίγων συνδικαλιστών [...] Αυτή η απεργία έγινε για το ασφαλιστικό. Αυτό σημαίνει πως έπρεπε να είχαν ειδοποιήσει, όπως είχαν ειδοποιήσει π.χ. οι εργαζόμενοι στο ΜΕΤΡΟ και στα λεωφορεία ότι θα απεργήσουν. Κι έτσι, ο κόσμος ήξερε ότι αυτά τα μέσα δεν θα λειτουργούσαν κι έκανε άλλον προγραμματισμό. »Έπρεπε 24 ώρες πριν να έχουν βγάλει ανακοίνωση και θα την είχαν όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, [...]
Τελευταία στιγμή, κι ενώ ο κόσμος περίμενε στις αποβάθρες, κι ενώ δεν είχαν ειδοποιηθεί, μια χούφτα εργαζομένων, μια χούφτα συνδικαλιστών αποφάσισε με το έτσι θέλω να πάει να κλειδώσει και να μπλοκάρει το αμαξοστάσιο», πρόσθεσε.
«Εμείς δεν είμαστε εναντίον στο δικαίωμα της απεργίας. Αυτό είναι ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των εργαζόμενων. Αυτό που ζητά η Πολιτεία, κι αυτό που επιτάσσει η κοινή λογική, είναι να δίνεται αρκετός χρόνος ειδοποίησης. Όταν λοιπόν τους είπαμε ότι θα κινήσουμε τις διαδικασίες του αυτοφώρου – γιατί αμέσως πήγε ο πρόεδρος του ΟΣΕ κάτω και τους είπε "ή ανοίγετε τον Σταθμό ή θα έχετε τις επιπτώσεις του νόμου" - αμέσως άνοιξε ο Σταθμός».