Η μάρκα μόδας Amiri μήνυσε τα Zara και διεκδικεί αποζημίωση 3 εκατομμύρια δολάρια σε αμερικανικό περιφερειακό δικαστήριο...
της Καλιφόρνια, κατηγορώντας τον κολοσσό για αντιγραφή στο σχεδιασμό τζιν που κυκλοφόρησε.
Στην μήνυση που κατατέθηκε την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου, ο όμιλος ιδιοκτησίας της Amiri, Atelier Luxury Group, δήλωσε ότι τα Zara Combination Skinny Biker που κυκλοφόρησαν τον περασμένο μήνα, είχαν την ίδια εμφάνιση και αίσθηση με το σχεδιασμό των παντελονιών Amiri MX2.
Σύμφωνα με την καταγγελία, τα Zara έχει καταχραστεί όχι μόνο την «αίσθηση» των τζιν της Amiri, αλλά αντέγραψαν απόλυτα και τις λεπτομέρειες των σχεδίων, όπως οι δερμάτινες τσέπες, οι πλαϊνές τσέπες με φερμουάρ, τα ενισχυμένα γόνατα και κάθετα φερμουάρ.
«Επειδή τα τζιν της Zara μιμούνται στενά τα διακριτικά των τζιν MX2, οι πράξεις της Zara δημιουργούν την πιθανότητα ότι το AMIRI MX2 δεν θα χρησιμεύσει πλέον ως μοναδικό αναγνωριστικό των τζιν του ενάγοντος στους καταναλωτές, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο εξωτερικό», ανέφερε η μήνυση.
Τα δύο τζιν σε φωτογραφία που περιλαμβάνεται στη μήνυση για σύγκριση των λεπτομερειών Τα τζιν MX2 της AMIRI αξίας 1.150 δολαρίων της εταιρίας με έδρα το Λος Άντζελες, κυκλοφόρησαν στα ράφια των μπουτίκ πέρυσι και βρέθηκαν γρήγορα στις ντουλάπες μουσικών και διάσημων όπως ο αθλητής Odell Beckham, και οι καλλιτέχνες Tyga και Kris Wu.
Ο «χαρακτηριστικός και άμεσα αναγνωρίσιμος σχεδιασμός» των τζιν έχει όμως επίσης σύμφωνα με την AMIRI φτάσει και στα ράφια των Zara. Η Amiri δήλωσε ότι έχει δημιουργήσει καλή φήμη και έσοδα από τα τζιν που τώρα επηρεάζονται καθώς τα Zara υποβιβάζουν την εμπορική αξία των αυθεντικών σχεδίων της. Με άλλα λόγια ισχυρίζεται, οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε θέση να συνδέουν τον συγκεκριμένο σχεδιασμό με μία μόνο πηγή με τον ίδιο τρόπο όπως, για παράδειγμα, συνδέουν το όνομα ή το λογότυπο μιας μάρκας με μία μόνο εταιρεία.
«Εν ολίγοις» υποστηρίζει η AMIRI, «σχεδόν κάθε διακριτικό του τζιν Zara Combination Skinny Biker jeans έχει ως στόχο να μιμηθεί τα τζιν της AMIRI MX2» ενώ υποστηρίζει ότι η Zara προσπάθησε ενσυνείδητα και σκόπιμα να αντιγράψει τα τζιν AMIRI MX2 μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια με στόχο την κεφαλαιοποίηση της αναγνώρισης και της φήμης της AMIRI, σύμφωνα με γράφει για το περιεχόμενο της μήνυσης το εξειδικευμένο σε τέτοιες υποθέσεις World Intellectual Property Review.
Τα προϊόντα της Zara, όχι μόνο «μειώνουν την φαινομενική αποκλειστικότητα των πραγματικών τζιν της AMIRI MX2 και διαλύουν το εμπορικό σήμα», ισχυρίζεται η εταιρεία στην καταγγελία της, «αλλά, η κατώτερη ποιότητα των τζιν Zara θα αμαυρώσει τη φήμη για τη οποία η AMIRI εργάστηκε πολύ σκληρά και έχει ξοδέψει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε προωθήσεις και διαφήμιση». Ως αποτέλεσμα της φερόμενης παραβίασης των Zara, η AMIRI αναφέρει ότι θα υποστεί απώλειες πωλήσεων λόγω των ανάρμοστης και αρνητικής συσχέτισης.
Οι φήμες και οι κατηγορίες της λογοκλοπής είναι κάτι που συχνά αποτελεί θέμα συζήτησης γύρω από το γκρουπ Inditex και τα διάφορα εμπορικά σήματα του. Είναι όμως ένα ρίσκο που η ισπανική πολυεθνική, που θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία κλωστοϋφαντουργίας στον κόσμο, φαίνεται πρόθυμη να πάρει για να προσφέρει τις τελευταίες τάσεις, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε πολλά για το πώς τερματίζουν τελικά αυτές τις σειρές αξιώσεων. Τα Zara δεν έχουν απαντήσει για την μήνυση, αλλά για την ώρα τα αμφιλεγόμενα τζιν έχουν αφαιρεθεί από το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.
της Καλιφόρνια, κατηγορώντας τον κολοσσό για αντιγραφή στο σχεδιασμό τζιν που κυκλοφόρησε.
Στην μήνυση που κατατέθηκε την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου, ο όμιλος ιδιοκτησίας της Amiri, Atelier Luxury Group, δήλωσε ότι τα Zara Combination Skinny Biker που κυκλοφόρησαν τον περασμένο μήνα, είχαν την ίδια εμφάνιση και αίσθηση με το σχεδιασμό των παντελονιών Amiri MX2.
Σύμφωνα με την καταγγελία, τα Zara έχει καταχραστεί όχι μόνο την «αίσθηση» των τζιν της Amiri, αλλά αντέγραψαν απόλυτα και τις λεπτομέρειες των σχεδίων, όπως οι δερμάτινες τσέπες, οι πλαϊνές τσέπες με φερμουάρ, τα ενισχυμένα γόνατα και κάθετα φερμουάρ.
«Επειδή τα τζιν της Zara μιμούνται στενά τα διακριτικά των τζιν MX2, οι πράξεις της Zara δημιουργούν την πιθανότητα ότι το AMIRI MX2 δεν θα χρησιμεύσει πλέον ως μοναδικό αναγνωριστικό των τζιν του ενάγοντος στους καταναλωτές, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στο εξωτερικό», ανέφερε η μήνυση.
Τα δύο τζιν σε φωτογραφία που περιλαμβάνεται στη μήνυση για σύγκριση των λεπτομερειών Τα τζιν MX2 της AMIRI αξίας 1.150 δολαρίων της εταιρίας με έδρα το Λος Άντζελες, κυκλοφόρησαν στα ράφια των μπουτίκ πέρυσι και βρέθηκαν γρήγορα στις ντουλάπες μουσικών και διάσημων όπως ο αθλητής Odell Beckham, και οι καλλιτέχνες Tyga και Kris Wu.
Ο «χαρακτηριστικός και άμεσα αναγνωρίσιμος σχεδιασμός» των τζιν έχει όμως επίσης σύμφωνα με την AMIRI φτάσει και στα ράφια των Zara. Η Amiri δήλωσε ότι έχει δημιουργήσει καλή φήμη και έσοδα από τα τζιν που τώρα επηρεάζονται καθώς τα Zara υποβιβάζουν την εμπορική αξία των αυθεντικών σχεδίων της. Με άλλα λόγια ισχυρίζεται, οι καταναλωτές πρέπει να είναι σε θέση να συνδέουν τον συγκεκριμένο σχεδιασμό με μία μόνο πηγή με τον ίδιο τρόπο όπως, για παράδειγμα, συνδέουν το όνομα ή το λογότυπο μιας μάρκας με μία μόνο εταιρεία.
«Εν ολίγοις» υποστηρίζει η AMIRI, «σχεδόν κάθε διακριτικό του τζιν Zara Combination Skinny Biker jeans έχει ως στόχο να μιμηθεί τα τζιν της AMIRI MX2» ενώ υποστηρίζει ότι η Zara προσπάθησε ενσυνείδητα και σκόπιμα να αντιγράψει τα τζιν AMIRI MX2 μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια με στόχο την κεφαλαιοποίηση της αναγνώρισης και της φήμης της AMIRI, σύμφωνα με γράφει για το περιεχόμενο της μήνυσης το εξειδικευμένο σε τέτοιες υποθέσεις World Intellectual Property Review.
Τα προϊόντα της Zara, όχι μόνο «μειώνουν την φαινομενική αποκλειστικότητα των πραγματικών τζιν της AMIRI MX2 και διαλύουν το εμπορικό σήμα», ισχυρίζεται η εταιρεία στην καταγγελία της, «αλλά, η κατώτερη ποιότητα των τζιν Zara θα αμαυρώσει τη φήμη για τη οποία η AMIRI εργάστηκε πολύ σκληρά και έχει ξοδέψει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε προωθήσεις και διαφήμιση». Ως αποτέλεσμα της φερόμενης παραβίασης των Zara, η AMIRI αναφέρει ότι θα υποστεί απώλειες πωλήσεων λόγω των ανάρμοστης και αρνητικής συσχέτισης.
Οι φήμες και οι κατηγορίες της λογοκλοπής είναι κάτι που συχνά αποτελεί θέμα συζήτησης γύρω από το γκρουπ Inditex και τα διάφορα εμπορικά σήματα του. Είναι όμως ένα ρίσκο που η ισπανική πολυεθνική, που θεωρείται η μεγαλύτερη εταιρεία κλωστοϋφαντουργίας στον κόσμο, φαίνεται πρόθυμη να πάρει για να προσφέρει τις τελευταίες τάσεις, χωρίς ωστόσο να γνωρίζουμε πολλά για το πώς τερματίζουν τελικά αυτές τις σειρές αξιώσεων. Τα Zara δεν έχουν απαντήσει για την μήνυση, αλλά για την ώρα τα αμφιλεγόμενα τζιν έχουν αφαιρεθεί από το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.