"Μεταξεταστεά" φαίνεται πως έμεινε στο Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιαά η μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το master plan της...
ΟΛΠ ΑΕ (Cosco).
"Η ΜΠΕ-ΟΛΠ χρήζει αναθεώρησης προκειμένου να μετασχηματιστεί σε Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων" σημειώνεται μεταξύ άλλων στην έκθεση προτάσεων της Διαπαραταξιακής Επιτροπής του Δήμου Πειραιά. "Χρειάζονται - επισημαίνει- συμπληρώσεις, διορθώσεις και επιπλέον αναλύσεις με στόχο την αντιμετώπιση σημαντικών προβλημάτων στα ζητήματα που αφορούν την κυκλοφορία οχημάτων, την αντιμετώπιση αέριων ρύπων, τη διάθεση των βυθοκορημάτων, την αντιπλημμυρική θωράκιση, την ηχορύπανση, τη διάνοιξη αστικών διεξόδων προς το θαλάσσιο μέτωπο και τη σύσταση μόνιμου Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου».
Τα προβλήματα στη ΜΠΕ της ΟΛΠ ΑΕ
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά τα έργα εντός των ορίων του Δήμου Πειραιά τα σημαντικά προβλήματα εντοπίζονται:
• Στην κυκλοφορία οχημάτων.
• Στους αέριους ρύπους από την παραλιμένια κυκλοφορία, την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
• Στη διάθεση των βυθοκορημάτων της κεντρικής λιμενολεκάνης.
• Στην ηχορύπανση από τη λιμενική δραστηριότητα.
• Στην αντιπλημμυρική θωράκιση της παραλιμένιας ζώνης.
• Στα αντιφατικά μεγέθη του έργου Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά.
• Στη δημιουργία χώρων για τις διεξόδους της πόλης προς τη θάλασσα.
• Στη δημιουργία μόνιμου Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου που θα συμμετέχουν όλοι οι Δήμοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, ο Ο.Λ.Π. και η Περιφέρεια.
• Στους αέριους ρύπους από την παραλιμένια κυκλοφορία, την ακτοπλοΐα και την κρουαζιέρα.
• Στη διάθεση των βυθοκορημάτων της κεντρικής λιμενολεκάνης.
• Στην ηχορύπανση από τη λιμενική δραστηριότητα.
• Στην αντιπλημμυρική θωράκιση της παραλιμένιας ζώνης.
• Στα αντιφατικά μεγέθη του έργου Επέκταση Επιβατικού Λιμένος Πειραιώς – Νότια Πλευρά.
• Στη δημιουργία χώρων για τις διεξόδους της πόλης προς τη θάλασσα.
• Στη δημιουργία μόνιμου Περιβαλλοντικού Παρατηρητηρίου που θα συμμετέχουν όλοι οι Δήμοι της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, ο Ο.Λ.Π. και η Περιφέρεια.
Επίσης, ζητεί μεταξύ άλλων, κυκλοφοριακή μελέτη για όλο τον Πειραιά, υπογειοποίηση των γραμμών του Η.Σ.Α.Π., στο Τμήμα Νέο Φάληρο -Πειραιάς, περιορισμός της χρήσης τουριστικών λεωφορείων, εναρμόνιση με την εθνική νομοθεσία σχετικά με την αλλαγή καυσίμων στα πλοία που ελλιμενίζονται στον Πειραιά, καθώς και με τα όρια των ρύπων.
Ακολούθως ζητεί τη διερεύνηση της δυνατότητας διάθεσης των βυθοκορημάτων, χωρίς απόρριψη στη θάλασσα ή εγκιβωτισμό σε περιβαλλοντικά έργα ασφαλούς αδρανοποίησης /αποκατάστασης τοπίου, τη ρητή απαγόρευση μεταφοράς αδρανών ή σκωρίας οδικώς και η μεταφορά τους δια θαλάσσης και τη ρητή απαγόρευση σώρευσης ιζημάτων βυθού, αδρανών ή σκωρίας τύπου ΕΑF στο εργοτάξιο στο Παλατάκι.
Επιπλέον ζητεί άμεση μελέτη και δρομολόγηση με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα του έργου ηλεκτροδότησης των πλοίων ακτοπλοΐας και κρουαζιέρας, από τη στεριά κατά τον ελλιμενισμό τους, με παράλληλη διερεύνηση των δυνατοτήτων χρήσης εναλλακτικών μορφών ενέργειας.
Σε ότι αφορά τις θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, προτείνονται ο περιορισμός του έργου της Νότιας Επέκτασης Κρουαζιέρας σε δυο θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, οι οποίες θα είναι απομακρυσμένες από το Ταφικό Μνημείο Θεμιστοκλή.
Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά ενέκρινε τις προτάσεις της Διαπαραταξιακής Επιτροπής που είχε συγκροτηθεί από τις ίδιες παρατάξεις πλην της "Λαϊκής Συσπείρωσης" που ψήφισε "παρών".
@ Τώρα το μείζον θέμα είναι να ενταχθούν οι προτάσεις του Δήμου Πειραιά στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της ΟΛΠ ΑΕ, διαφορετικά η έκθεση της διαπαραταξιακής επιτροπής δεν έχει κανένα νόημα...