έχει κλείσει σχεδόν 5 χρόνια καθυστερήσεων και ταλαιπωριών.
Αν και το έργο έχει κατασκευαστικά ολοκληρωθεί και η δοκιμαστική λειτουργία του συνεχίζεται, υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που πρέπει να λυθούν ώστε να ξεκινήσει να λειτουργεί κανονικά στους δρόμους της πόλης.
Το πρώτο και σημαντικότερο πρόβλημα την Ανάπλαση Φαλήρου, η οποία περιλαμβάνει και τη μετακίνηση της γραμμής του τραμ. Ωστόσο, το συγκεκριμένο έργο δεν έχει ξεκινήσει, ενώ άπαξ και ξεκινήσει θα πρέπει να διακοπούν τα δρομολόγια από το ύψος του Μοσχάτου μέχρι τη στάση Αγία Σκέπη στο Φλοίσβο, άρα τα δρομολόγια του τραμ θα συρρικνωθούν ακόμα περισσότερο. Η όλη διαδικασία θα επηρεάσει σημαντικά τη λειτουργία της επέκτασης του τραμ από το ΣΕΦ στον Πειραιά που είναι η φυσική συνέχεια της γραμμής.
Έλλειψη συρμών!
Η ΣΤΑΣΥ πάντως αποκαλύπτει ότι ακόμα και αν αύριο είχε ολοκληρωθεί η μετακίνηση των γραμμών και λειτουργούσε η επέκταση για Πειραιά, αυτό θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο λόγω της έλλειψης τροχαίου υλικού. Δεκαπέντε χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του τραμ και λόγω διαφόρων παραγόντων, η διαθεσιμότητα συρμών έχει μειωθεί με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αντεπεξέλθει στην αύξηση του μεταφορικού έργου, ακόμα και αν δεν λειτουργεί το τμήμα Νέος Κόσμος-Σύνταγμα.
Οι νέοι συρμοί
Από τα τέλη του περασμένου καλοκαιριού, έχει υπογραφεί μεταξύ της Αττικό Μετρό και της Alstom η σύμβαση προμήθειας 25 νέων συρμών τραμ που θα καλύψουν την επέκταση του δικτύου προς Πειραιά και θα αυξήσουν τη διαθεσιμότητα άρα και τις καθημερινές συχνότητες των δρομολογίων. Αν και η σύμβαση προέβλεπε την έλευση του πρώτου τραμ στην Αθήνα, στους 21 μήνες, αυτό δεν έγινε λόγω της απόφασης να αλλαχθούν κάποια συστήματα που θα διαθέτουν τα νέα τραμ. Έτσι, εκτιμάται ότι πρώτος συρμός θα έρθει στα τέλη καλοκαιριού του 2020 και θα ολοκληρωθεί έξι μήνες αργότερα με μαζική αποστολή του τροχαίου υλικού.
Με όλα αυτά, ένα έργο με αρχικό χρόνο υλοποίησης τους 25 μήνες -που είναι και ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος- έφτασε στην Ελλάδα να κλείσει σχεδόν 5 χρόνια και βλέπουμε...