Latest News

Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019

Έτσι "είδαν" το νέο master plan της Cosco στον Πειραιά

Με διαφορετικό μάτι φαίνεται πως είδαν τις εξελίξεις με το νέο master plan της Cosco στον λιμάνι του Πειραιά.

Δείτε αναλυτικά τις ανακοινώσεις της ΟΛΠ ΑΕ, του ΕΒΕΠ και του Δήμου Κερατσινίου για την χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η ανακοίνωση της ΟΛΠ ΑΕ
Εγκρίθηκαν επενδύσεις συνολικού ύψους 611,8 εκατ. ευρώ από την ΕΣΑΛ

Η ΟΛΠ Α.Ε. ανακοινώνει ότι εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) επενδύσεις συνολικού ύψους 611,8 εκατ. ευρώ, που καλύπτουν όλους τους τομείς δραστηριοτήτων της εταιρείας και θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας.

Ο Πρόεδρος της ΟΛΠ Α.Ε. κ. YU Zenggang δήλωσε ότι ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα αναμονής λάβαμε την έγκριση να προχωρήσουμε στην υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων που θα καταστήσουν τον Πειραιά το σημαντικότερο λιμάνι της Μεσογείου και θα δημιουργήσουν ακόμη περισσότερες νέες θέσεις εργασίας. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες αρχές θα επανεξετάσουν σύντομα και την επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, ως μία μεγάλη επένδυση που θα εδραιώσει το λιμάνι του Πειραιά στα κορυφαία Container Terminals της Ευρώπης.
Ε.Β.Ε.Π. ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΣΑΛ ΕΠΙ ΤΟΥ MASTER PLAN 
Με «χειρουργικού χαρακτήρα» χειρισμούς πάρθηκε η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδη, η οποία αφενός «ξεκλειδώνει» την υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ και αφετέρου «κλειδώνει» τις υποδομές και το εύρος δραστηριότητας του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα. 
Η ενότητα όλων των φορέων του ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου, και όχι μόνο, σημειώνει ο κ. Β. Κορκίδης, αποσόβησαν τη συρρίκνωση της ναυπηγοεπισκευής και τους κινδύνους που διατρέχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται γύρω από αυτή. Τα ναυπηγεία στο Πέραμα, η ΝΕΖ, οι μόλοι ΔΕΗ και Δραπετσώνας, σαφώς και δεν έπρεπε να περιοριστούν και να περιορίσουν τη ναυπηγοεπισκευή, αλλά είναι ώριμο να εκσυγχρονιστούν και να αναπτυχθούν. Παράλληλα σημειώνει ότι οι αποφάσεις στις οποίες συνολικά κατέληξε η ΕΣΑΛ, ανοίγουν την πόρτα για την υλοποίηση μιας σημαντικής για τη χώρα επένδυσης, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και κυρίως προστιθέμενη αξία, που τόσο έχει ανάγκη η ελληνική οικονομία. 
 Τέλος ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., με επιστολές του, ευχαρίστησε τους αρμόδιους υπουργούς για την υποστήριξη και συνέπειά τους και δήλωσε πως επιθυμεί να πιστεύει, πως «τέλος καλό, όλα καλά»!

Δήλωση δημάρχου Κερατσινίου- Δραπετσώνας Χρήστου Βρεττάκου
ΟΤΑΝ Η ΠΟΛΗ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΡΕΝΑΡΕΙ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ

"Η απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) να απορρίψει  την πρόταση για επέκταση του car terminal στον Νέο Μόλο Δραπετσώνας και την  πρόταση για επέκταση του container terminal, με τη δημιουργία τέταρτης προβλήτας που είχε συμπεριληφθεί στο νέο master plan της Cosco, βρίσκεται σε θετική κατεύθυνση, αλλά, σε καμία περίπτωση, δεν μας καθησυχάζει.  
Η χθεσινή απόφαση της ΕΣΑΛ είναι προφανώς αποτέλεσμα των σφοδρών αντιδράσεων που προκάλεσαν τα σχέδια μετατροπής του λιμανιού και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά σε αποκλειστικό χώρο εργασιών της Cosco, με αποκλειστικό γνώμονα τα οικονομικά συμφέροντα του ιδιώτη επενδυτή. Ωστόσο η απόφαση της ΕΣΑΛ έχει να κάνει με την ανετοιμότητα των εμπλεκόμενων πλευρών για ένα τέτοιο έργο, καθώς όπως διέρρευσε στον Τύπο  «η πρόταση κρίθηκε από τα μέλη της ΕΣΑΛ μη υλοποιήσιμη, καθώς δεν είναι ώριμες οι συνθήκες». Η παραδοχή αυτή μας θέτει σε ετοιμότητα και μπροστά σε νέα καθήκοντα, ώστε όποτε και όταν επανέλθει με κάθε τρόπο η πρόταση της Cosco που υποβαθμίζει την πόλη, το περιβάλλον και τις ανθρώπινες ζωές, να δώσουμε εμείς την τελική απάντηση.
Ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας από την πρώτη στιγμή αντιστάθηκε στην προσπάθεια να εγκριθεί εν κρυπτώ το νέο master plan της Cosco, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα, αλλά και συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες συντονισμού όλων των συναρμόδιων φορέων, των όμορων Δήμων, των δημοτικών παρατάξεων και των κινημάτων πόλης.
Είμαστε χαρούμενοι γιατί σε πρώτη φάση σταματήσαμε όλοι μαζί μια επιθετική ενέργεια απέναντι στην πόλη και τους κατοίκους της. Όμως δεν εφησυχάζουμε. Το επόμενο διάστημα, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε από κοινού με την τοπική κοινωνία, τους φορείς και συλλόγους της περιοχής, για ένα λιμάνι που θα λειτουργεί με προτεραιότητα τον άνθρωπο και τις ανάγκες του και όχι το κέρδος του ιδιώτη επενδυτή σε βάρος της πόλης, των πολιτών, του περιβάλλοντος και των εργασιακών δικαιωμάτων. Με αυτές τις προτεραιότητες θα πορευτούμε στους μεγάλους και κρίσιμους αγώνες που έχουμε μπροστά μας".