Έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου συγκαλείται στο δημαρχείο Κερατσινίου- Δραπετσώνας...
(Ελ. Βενιζέλου 200) στις 20:00 την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου.
Ο Δήμαρχος της πόλης Χρήστος Βρεττάκος απευθύνει κάλεσμα στους δημότες, καθώς, όπως σημειώνει, "πρέπει να σχεδιάσουμε όλοι μαζί το δικό μας πλάνο για το μέλλον του λιμανιού. Να πούμε όχι στα σχέδια που κανιβαλίζουν την πόλη, όχι στα σχέδια που θα μετατρέψουν την περιοχή μας σε υποδοχέα όλων των οχληρών δραστηριοτήτων ενός λιμανιού γίγαντα, που θα διώξει τους ανθρώπους από εδώ. Να πούμε ναι σε μια πόλη που θα σέβεται τους κατοίκους της, το περιβάλλον, τη ζωή και την περιουσία τους. Να είμαστε όλοι και όλες εκεί.
Η Cosco έχει αποφασίσει τι θέλει, εμείς;"
Η ζωή της πόλης μας ήταν πάντα στενά συνδεμένη με το λιμάνι της. Οποιαδήποτε αλλαγή στη χρήση του επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τη ζωή της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και των ανθρώπων της.
(Ελ. Βενιζέλου 200) στις 20:00 την Πέμπτη 3 Οκτωβρίου.
Ο Δήμαρχος της πόλης Χρήστος Βρεττάκος απευθύνει κάλεσμα στους δημότες, καθώς, όπως σημειώνει, "πρέπει να σχεδιάσουμε όλοι μαζί το δικό μας πλάνο για το μέλλον του λιμανιού. Να πούμε όχι στα σχέδια που κανιβαλίζουν την πόλη, όχι στα σχέδια που θα μετατρέψουν την περιοχή μας σε υποδοχέα όλων των οχληρών δραστηριοτήτων ενός λιμανιού γίγαντα, που θα διώξει τους ανθρώπους από εδώ. Να πούμε ναι σε μια πόλη που θα σέβεται τους κατοίκους της, το περιβάλλον, τη ζωή και την περιουσία τους. Να είμαστε όλοι και όλες εκεί.
Η Cosco έχει αποφασίσει τι θέλει, εμείς;"
Αναλυτικά το κάλεσμα του Δημάρχου είναι το εξής:
Αγαπητοί, συνδημότες, συνδημότισσεςΗ ζωή της πόλης μας ήταν πάντα στενά συνδεμένη με το λιμάνι της. Οποιαδήποτε αλλαγή στη χρήση του επηρεάζει θετικά ή αρνητικά τη ζωή της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά και των ανθρώπων της.
Τις προηγούμενες δεκαετίες, τότε που το λιμάνι ήταν στα χέρια του κράτους, η σχέση λιμανιού- πόλης ήταν ετεροβαρής. Ο ΟΛΠ αξιοποιούσε όλα τα πλεονεκτήματα που του έδινε η πόλη και η πόλη «γευόταν» όλα τα προβλήματα που δημιουργούσε η φιλοξενία του λιμανιού. Αυτό καλώς ή κακώς- κακώς κατά τη γνώμη μου- η πόλη το είχε αποδεχθεί. Από τη στιγμή που το λιμάνι πέρασε στα χέρια του κινέζικου κολοσσού της Cosco τα πράγματα έχουν χειροτερέψει. Η Cosco ασχολείται μόνο με το πώς θα αυξήσει τα κέρδη της. Όλες οι παρεμβάσεις της παίρνουν υπόψη μόνο αυτό χωρίς να τη νοιάζει η ζωή των ανθρώπων.
Τις προηγούμενες ημέρες ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ- και όχι από την ίδια την εταιρεία όπως θα όφειλε- για δύο παρεμβάσεις που μας αφορούν και θα καθορίσουν τη ζωή μας για τις επόμενες δεκαετίες. Η Cosco επιθυμεί μπροστά από την περιοχή στον Σκλαβενίτη να μπαζώσει επιπλέον 170 στρέμματα θάλασσας, να τοποθετήσει 10 γερανογέφυρες και να διακινεί από εκεί 3.000.000 κοντέινερ τον χρόνο.
Ο λαός της πόλης θέλει άραγε 24 ώρες το 24ωρο μέσα στον οικιστικό ιστό να γίνεται αυτή η διαδικασία, όπου η ηχορύπανση και η φωτορύπανση που θα δημιουργηθεί θα διώξει τους ανθρώπους από τα σπίτια τους ή αν δεν μπορούν να φύγουν να μένουν μέσα χειμώνα- καλοκαίρι για να μετριάζουν το πρόβλημα;
Παράλληλα, η Cosco θέλει μπροστά από τη ΔΕΗ, στον χώρο του νέου μόλου Δραπετσώνας, που γίνονταν ναυπηγοεπισκευή κι έδινε δουλειά σε αρκετούς συμπολίτες μας, να μπαζώσει τη θάλασσα για άλλα 130 στρέμματα. Να διώξει τη ναυπηγοεπισκευαστική και να δημιουργήσει Terminal , το οποίο θα διακινεί πάνω από 1.000.000 αυτοκίνητα. Ο λαός της πόλης το θέλει άραγε αυτό; Επιθυμεί να γίνει ακόμα μεγαλύτερο το πρόβλημα της ανεργίας των εργατών της ναυπηγοεπισκευαστικής, ενώ ταυτόχρονα από τους δρόμους της πόλης μας πρόκειται να περνάν χιλιάδες νταλίκες που θα μεταφέρουν αυτοκίνητα;
Η εταιρεία θέλει επίσης, χωρίς να το αναφέρει στην πρότασή της αλλά εκεί οδηγούν τα πράγματα, να πάψουν να λειτουργούν η Ιχθυόσκαλα και το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου. Γιατί ούτε τα καΐκια, ούτε οι βάρκες θα μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια σε μια θάλασσα με τόσο κυκλοφοριακό φορτίο.
Κάποιοι θα μας πουν ότι αυτό σημαίνει «ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, χρήματα». Η αλήθεια όμως είναι άλλη. Ανάπτυξη σημαίνει το λιμάνι και οι πόλεις που το φιλοξενούν, μέσα από μια ισορροπημένη σχέση να προχωρούν μπροστά. Ανάπτυξη δε σημαίνει το λιμάνι να σπρώχνεται μπροστά και η πόλη να βαδίζει βίαια προς τα πίσω, στον προηγούμενο αιώνα. Ανάπτυξη δε σημαίνει μια εταιρεία να αυξάνει με γεωμετρικό τρόπο τα κέρδη της και οι άνθρωποι να βλέπουν να απομειώνεται με τον ίδιο γεωμετρικό τρόπο προς τα κάτω η περιουσία τους και η ποιότητα ζωής τους. Νέες δουλειές για να λειτουργήσουν προσθετικά, δε σημαίνει ανεργία σε σημαντικούς παραγωγικούς κλάδους, όπως η ναυπηγοεπισκευαστική".