Επιστολή στον πρωθυπουργό, ενόψει την επικείμενης επίσημης επίσκεψής του στην Κίνα, απέστειλε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ)... ζητώντας την άρση των εμπορικών και ναυτιλιακών περιορισμών μεταξύ του Πειραιά και των λιμανιών της Κίνας.
Ειδικότερα, στην επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Β. Κορκίδης, ζητεί την παρέμβαση του πρωθυπουργού για τη σύναψη διμερούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά από το λιμάνι του Πειραιά και για αποστολές με «ειδικό προορισμό» που αφορά στα ποντοπόρα πλοία.
Στην επιστολή, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ ενημερώνει τον πρωθυπουργό για ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, το οποίο έχει γνωστοποιηθεί και στους υπουργούς Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με ναυτιλιακές εταιρείες περιορίζονται δραστικά στο να στέλνουν ανταλλακτικά, εξοπλισμό και συνεργεία τοποθέτησής τους σε ελληνόκτητα πλοία, στα λιμάνια της Κίνας, μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου των αρχών της Κίνας (2019) 172 “Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers”.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ σημειώνει πως, μια συμφωνία αμοιβαίας συνεργασίας κινέζικων και ελληνικών ναυπηγείων για δεξαμενισμό, επισκευές και “surveys” των πλοίων, που βρίσκονται στην περιοχή της ΝΑ Μεσογείου, σίγουρα θα ενίσχυε άμεσα το ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, αξιοποιώντας μάλιστα την υψηλή τεχνογνωσία μας και βεβαίως τις υφιστάμενες υποδομές μας.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες επενδύσεις και η Ελλάδα είναι από τις πλέον σημαντικές χώρες στο “δρόμο του μεταξιού”, προτείνουμε με πρωτοβουλία σας, να συναφθεί μια διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από γραφειοκρατικούς περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά και μόνο από το λιμάνι του Πειραιά. Πιστεύουμε ειλικρινά πως ένα τέτοιο βήμα, θα έχει θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο οικονομικής διπλωματίας και θα λειτουργήσει προς όφελος και των δύο πλευρών» καταλήγει, μεταξύ άλλων, στην επιστολή του ο κ. Κορκίδης.