Με νέα επεισόδια συνεχίζεται ο πόλεμος Γ. Βαρουφάκη και Ν.Μαστοράκη με αφορμή την ταινία ...
Ερωτήματα προς το αρμόδιο υπουργείο θέτει αυτή τη φορά ο Νίκος Μαστοράκης αναφερόμενος στη νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Adults in a room» εμπνευσμένη από το ομότιτλο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη.
Αναλυτικά, η ανάρτησή του:
«ΠΕΡΙ ΓΑΒΡΟΥ, ΓΑΒΡΑ ΚΑΙ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ
Στην ανάρτηση μου περί φτηνού γάβρου (Μπαρουφάκη - αγάπη μου έκλεισα τις τράπεζες) και Γαβρά, επιστρατεύτηκαν πληρωμένα η απλώς ιδεοληπτικά δεκανίκια για να τους υποστηρίξουν, ενορχηστρωμένα σίγουρα και από τα υπολειπόμενα ελάχιστα Παππατρολάκια, δηλαδή η Αγία Τριάς ομοούσιος. Θέλω λοιπόν, για να είμαι εγώ ο άσχετος, απληροφόρητος και αφελής επακριβώς πληροφορημένος, να μάθω τα εξής από υπεύθυνα χείλη, και δη του σημερινού υπουργού Ψηφιακής Πολιτικής:
(1) Τι ποσόν εισέπραξε ο κ. Γαβράς για μια ταινία που ούτε τον πολιτισμό ούτε τον τουρισμό της χώρας προάγει;
(2) Το ποσόν αυτό έπρεπε να αντιστοιχεί στο 30% της εγχώριας δαπάνης (εν Ελλάδι γυρίσματα) της ταινίας και ΟΧΙ το 30% του προϋπολογισμού;
(3) Αν π.χ. ο κ. Γαβρας έλαβε 360,000 ευρώ, έπρεπε να έχει ξοδέψει στην Ελλάδα πάνω από 1,100,000 για ντόπια γυρίσματα.
(4) Αν όμως κάτι τέτοιο ήταν αλήθεια, τότε το γενικό budget έπρεπε να ξεπερνάει τα 3 εκ. ευρώ.
(5) Ποιος εμφανίστηκε ως συμπαραγωγός εν Ελλάδι, όπως προβλέπει ο νόμος;
(6) Πότε και πώς/ποιος εισέπραξε την οικονομική ενίσχυση της χώρας μας στο χαρακτηριζόμενο τώρα ως ανοσιούργημα;
(7Α) Τι πόσον έλαβε ο Μπαρουφάκης ως «δικαιώματα» για το «βιβλίο» του;) Έχουν ακούσει οι περί τον Γαβρά ή Μπαρουφάκη, το γνωστό κόλπο του "φουσκωμένου" προϋπολογισμού μιας ταινίας που ζητάει επιχορήγηση; Αν όχι, ας συμβουλευθούν τις περασμένες διοικήσεις του Ελλην. Κέντρου Κινηματογράφου, που με "φουσκωμένους" προϋπολογισμούς, χρηματοδότησαν πολλά σπίτια, εξοχικά και μη, Ελλήνων σκηνοθετών "τέχνης."
Οι παραπάνω ερωτήσεις απευθύνονται και στη σημερινή διοίκηση του αρμόδιου υπουργείου. Πάντως...
Εισαγγελέας και ορκωτοί λογιστές θα βρουν την αλήθεια».
Σκληρή απάντηση Βαρουφάκη
Ο επικεφαλής του ΜεΡΑ25 και πρώην ΥΠΟΙΚ Γιάνης Βαρουφάκης απάντησε στην επίθεση που εξαπέλυσε σε βάρος του αλλά και σε βάρος του Κώστα Γαβρά ο Νίκος Μαστοράκης με αφορμή την ταινία «Αdults in the Room».
Απαντώντας στον Ν. Μαστοράκη ο Γ. Βαρουφάκης κάνει λόγω μεταξύ άλλων για «εκφράσεις χαμαιτυπείου», ενώ υπενθυμίζει και τη διαβόητη συνέντευξη στο ΚΕΒΟΠ.
Ολόκληρη η απάντηση του Γ. Βαρουφάκη έχει ως εξής
Η πρεμιέρα της τελευταίας ταινίας του Κώστα Γαβρά «Adults in the Room”, βασισμένη στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη που εξιστορεί το χρονικό της διαπραγμάτευσης του 2015, αποτέλεσε ένα γεγονός που αναμενόμενα ερέθισε το θυμικό της μερίδας των συμπολιτών μας που τω καιρώ εκείνω έκλεινε μαζικά ραντεβού στα τατουατζίδικα για να χτυπήσει σε εμφανή σημεία τις περήφανες ρήσεις «Γερούν Γερά» και «Βάστα Σόιμπλε».
Άνθρωποι που αυτοπροσδιορίζονται ως το ανάχωμα στο λαϊκισμό και τους ακραίους, συνεννοήθηκαν διαδικτυακά για να καταψηφίσουν μαζικά την ταινία στο IMDB, με απώτερο σκοπό οι υποψήφιοι θεατές να αποθαρρυνθούν από τη χαμηλή βαθμολογία και να αποφύγουν να δουν την ταινία. (Τις υπόλοιπες μέρες ανάβουν καντήλι στο Αόρατο Χέρι που αυτορρυθμίζει την Αγορά).
Δεν έχει νόημα να τους απαριθμήσουμε έναν-έναν, δε θα μας έφτανε ούτε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Αλλά αξίζει να σταθούμε σε έναν μόνο, που συμβολίζει εμβληματικά ό,τι ερεβώδες σέρνει μαζί του το φαινόμενο.
Ο Νίκος Μαστοράκης, που το εμβληματικότερο γεγονός της αμφιλεγόμενης καριέρας του ήταν η περίφημη «συνέντευξη»-ανάκριση στο ΚΕΒΟΠ των φοιτητών του Πολυτεχνείου αμέσως μετά την εξέγερση του ’73, (που ο απόηχός της τον οδήγησε εκτός Ελλάδος για αρκετά χρόνια μέχρι να τον επανασυστήσουν στο ελληνικό κοινό Μπερλουσκονικοί ολιγάρχες), αποφάσισε ότι θα θέσει το πνευματικό του ανάστημα στην υπηρεσία αποδόμησης του Γαβρά και της ταινίας του (που όπως και οι υπόλοιποι διαπρύσιοι εχθροί της, δεν την έχει δει καν).
Ανάμεσα σε εκφράσεις χαμαιτυπείου οι οποίες ωστόσο συνιστούν υποκειμενική προσωπική άποψη (και αισθητική), προχωράει αδίστακτα και στη δημιουργία/αναπαραγωγή ψευδών ειδήσεων όσον αφορά τη χρηματοδότηση της ταινίας. Σύμφωνα με τη Μαστοράκειο αφήγηση, η οποία βασίζεται σε μη κατονομαζόμενα ρεπορτάζ ΜΜΕ, το ποσό που έλαβε η παραγωγή της ταινίας ως επιστροφή σύμφωνα με το νόμο Παππά, ισούται με το σύνολο του προϋπολογισμού της ταινίας, αφήγημα που βλέπουμε να επιστρατεύεται και από πλειάδα πύρινων αρθρογράφων με το σχηματικό «με τα λεφτά των φορολογούμενων, ο Γαβράς κι ο Βαρουφάκης κάνουν την προπαγάνδα τους».
Όσοι έχουν ρίξει μια ελάχιστη ματιά στον εν λόγω νόμο, γνωρίζουν ότι κανένα «λεφτό» κανενός φορολογούμενου δεν πάει σε κανέναν κινηματογραφιστή, αντίθετα τους επιστρέφεται ένα μέρος των χρημάτων που ήδη επενδύσανε οι ίδιοι.
Δεν τα ξέρει αυτά ο κ. Μαστοράκης; Δύσκολο, γιατί δε χρειάζεται να διαβάσει τα τρισκατάρατα «αριστερά ΜΜΕ» για να πληροφορηθεί την αλήθεια. Ας διαβάσει τη «newspaper of record», του ομίλου που εμβληματικοί δημοσιογράφοι μεταπήδησαν στα κυβερνητικά βουλευτικά έδρανα. Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Μαστοράκης σίγουρα δεν ενδιαφέρεται να πληροφορηθεί την αλήθεια. Στην πρόσκλησή μας να ακούσει την πραγματικότητα, προτίμησε να μονώσει τον τοίχο του με μπλοκάρισμα.
Η μάχη γύρω από την ταινία θα αναζωπυρωθεί όταν η ταινία ανοίξει στις αίθουσες για το κοινό. Η αποδόμηση ενός μεγάλου δημιουργού, που τιμήθηκε φέτος στη Βενετία για το σύνολο του έργου του, από τους ίδιους ανθρώπους που του έπλεκαν το εγκώμιο όταν η Υπουργός Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ Μυρσίνη Ζορμπά είχε βιαστικά αναπαράγει την ψευδή είδηση του θανάτου του, ένα πράγμα δείχνει:
Δεν είναι το «Adults in the Room” το μοναδικό «ατόπημα» που χρεώνουν στο Γαβρά. Το «Ζ» ήταν που τους πόνεσε και τους πονάει ακόμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ