Απίστευτες καταγγελίες έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας μετά την τραγική πτώση του ελικοπτέρου ...
στον Πόρο.
Το ελικοδρόμιο στον Γαλατά δεν έχει άδεια και δεν πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και καταγγελίες κατοίκων της περιοχής.
Το ελικοδρόμιο μάλιστα βρίσκεται σε μικρή απόσταση από τα καλώδια υψηλής τάσης όπου προσέκρουσε χθες το μοιραίο ελικόπτερο, ενώ δεν έχει κατάλληλο φωτισμό ούτε σήμανση για να τα αποφύγει ο χειριστής. Το ακίνητο είναι στην πράξη μία αλάνα, η οποία δεν είναι περιφραγμένη και βρέθηκε αφύλακτη, με συνέπεια να είναι ελεύθερα προσβάσιμη. Επίσης, είναι πολύ κοντά σε καλώδια.
Τα συγκεκριμένα καλώδια που μεταφέρουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτεί το νησί του Πόρου βρίσκονται σε ύψος 80-90 μέτρων από τη θάλασσα, πράγμα ιδιαίτερα επικίνδυνο για πτήσεις.
Για δυστύχημα που «ήταν στον προθάλαμο» και απλά περιμέναμε πότε θα συμβεί στον Γαλατά έκανε λόγο στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των χειριστών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος. Στάθηκε στην πολύ μικρή απόσταση ανάμεσα στο ελικοδρόμιο και τα καλώδια, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν είχε σταλεί επιστολή στον ΔΕΔΔΗΕ για την έλλειψη σήμανσης που θα ενημέρωνε τους πιλότους για την καλωδίωση. Σημείωσε ότι παγκοσμίως το 70% των ατυχημάτων και δυστυχημάτων με ελικόπτερα προκύπτει από εμπλοκή με καλώδια.
«Τα καλώδια βρίσκονταν γύρω στα 250 με 300 μετρά από το ελικοδρόμιο και το ελικόπτερο με το που σηκώθηκε έπεσε πάνω σε αυτά», δήλωσε σήμερα στον ΣΚΑΪ ο δήμαρχος Τροιζηνίας, Κωνσταντίνος Καραγιάννης, για την τραγωδία με τους τρεις νεκρούς.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, το ελικοδρόμιο δεν ήταν αδειοδοτημένο και δεν ήταν ασφαλές για την προσγείωση και την απογείωση. Σημείωσε ότι κατασκευάστηκε το 1987 από το πρώην Λιμενικό Ταμείο Πόρου, το οποίο περιήλθε μετά στον δήμο Τροιζήνας με τη μεταρρύθμιση «Καποδίστριας». Ο δήμος, είπε, ουδέποτε ασχολήθηκε και οι εταιρείες χρησιμοποιούσαν τον χώρο με δική τους ευθύνη. Τέλος, επαγγελματίες πιλότοι κατήγγειλαν στον ΣΚΑΪ ότι μεγάλος αριθμός ελικοδρομίων στην Ελλάδα λειτουργεί υπό παρόμοιες συνθήκες.
Αντιδήμαρχος Πόρου: Το ελικοδρόμιο λειτουργούσε χωρίς άδεια
Τη χωρίς άδεια λειτουργία του ελικιδρομίου επιβεβαιώνει και ο αντιδήμαρχος Πόρου, Γιώργος Κουτουζής. Ο κ. Κουτουζής μίλησε στην ΕΡΤ, όπου και δήλωσε πως «υπάρχει ένας χώρος στην περιοχή Γαλατά που δεν έχει άδεια και απογειώνονται και προσγειώνονται ελικόπτερα, δεν υπάρχει όμως εγκεκριμένο ελικοδρόμιο».
Όπως επεσήμανε ο αντιδήμαρχος, «με δική τους ευθύνη οι ιδιωτικές εταιρείες και χωρίς να υπάρχει αδειοδοτούμενο ελικοδρόμιο ανεβοκατεβάζουν ελικόπτερα. Το γεγονός έχει γίνει γνωστό και έχει καταγγελθεί στις αρμόδιες Αρχές από τις δημοτικές Αρχές του νησιού, ωστόσο δεν άλλαξε κάτι».
Το πιο πιθανό σενάριο η μηχανική βλάβη του ελικοπτέρου
Φως στην υπόθεση της μοιραίας πτώσης του Agusta A109C θα ρίξουν τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξάγει η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων, τα οποία θα μεταβιβαστούν προς εκτίμηση και αξιολόγηση στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Οι πρώτες εκτιμήσουν κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη στο ελικόπτερο, το οποίο έπεσε πάνω στα εναέρια καλώδια και ακολούθως κατέπεσε στον θαλάσσιο χώρο ανάμεσα στον Πόρο και τον Γαλατά. Εκεί που βρέθηκε η άτρακτος λίγο μετά και είχε κοπεί στα δύο. Μάλιστα, οι δύτες του Λιμενικού εντόπισαν μια «τσαλακωμένη» καμπίνα και τους έλικες του ελικοπτέρου.