Η "ναυμαχία" μεταξύ του Δημάρχου Γιάννη Μώραλη και της κίνησης των Ενεργών Πολιτών Πειραιά μεταφέρθηκε εν μέσω θέρους στο...
Δικηγορικό Σύλλογο της πόλης.
Οι περιβαλλοντικές κινήσεις των πολιτών που δραστηριοποιούνται ένα χρόνο και πλέον στο Α' δημοτικό διαμέρισμα του Πειραιά και εκπροσωπούνται στο νέο κοινοτικό συμβούλιο, ως 3ος κοινοτικός συνδυασμός με 3.215 ψήφους υπό την επωνυμία ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ, απευθύνθηκαν στον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά.
Όπως ενημερώνει η νεοεκλεγμένη κοινοτική σύμβουλος, παιδίατρος Δήμητρα Βήνη, κατατέθηκαν επιστημονικά τεκμήρια και μελέτες για τον κίνδυνο που προκύπτει για το περιβάλλον και τη Δημόσια Υγεία από τις εκπομπές των καρκινογόνων αέριων ρύπων των κρουαζιερόπλοιων, κίνδυνο τον οποίον διατρέχουν κατά κύριο λόγο οι κάτοικοι των παραλιμένιων περιοχών που ζούν σε ακτίνα 500 μέτρων από τις εκπομπές των πλοίων.
Αντιθέτως, συνεχίζει η ίδια, η πολιτεία βαπτίζει την επιζήμια αυτή επιβάρυνση της υγείας και του περιβάλλοντος ως ανάπτυξη παρά τα στοιχεία της διεθνούς κοινότητας για 50.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση ετησίως εξαιτίας των καυσαερίων της ναυτιλίας.
Αναλύθηκε επίσης από τους εκπροσώπους του κοινοτικού συνδυασμού ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α' ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ ο κίνδυνος που θα προκύψει τόσο για το θαλάσσιο οικοσύστημα όσο και για την δημόσια υγεία από την προβλεπόμενη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα Πειραιά ,λόγω του βαρύτατα ρυπασμένου πυθμένα του λιμένα και του ΠΡΟΛΙΜΕΝΑ από τοξικές ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΕΣ ουσίες και βαρέα μέταλλα επικίνδυνα για το άνθρωπο , όπως αποδεικνύεται από έκθεση του ΕΛΚΕΘΕ. Πόσο μάλλον που τα εν λόγω τοξικά βυθοκορήματα που θα εξαχθούν, προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν ώστε να γεμίσουν τα caissons (κυψελωτά κιβώτια από οπλισμένο σκυρόδεμα ) για την κατασκευή του νέου κρηπιδότοιχου της νότιας επέκτασης της κρουαζιέρας, ενώ μεθοδεύεται η επεξεργασία των καρκινογόνων αποβλήτων, να γίνει πάνω στον προβλήτα Θεμιστοκλής σε απόσταση αναπνοής από τις κατοικίες και τα σχολεία της περιοχής του Χατζηκυριακείου.
Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά
Ο Δικηγορικός σύλλογος κάλεσε τους εμπλεκόμενους δημόσιους φορείς να προσκομίσουν τα στοιχεία τους, τα οποία αφού μελέτησε, έκρινε και αποφάσισε ότι έχει υποχρέωση να τοποθετηθεί υπέρ της προστασίας των πολιτών θεωρώντας την επέκταση μη επαρκώς τεκμηριωμένη δοθέντος ότι δεν προσκομίστηκε από τους Δημόσιους φορείς περιβαλλοντική μελέτη που να καταδεικνύει ότι δύνανται να αποφευχθούν τυχόν κίνδυνοι για το περιβάλλον και την δημόσια υγεία των πολιτών και ειδικότερα των κατοικούντων στην παραλιμένια ζώνη αλλά και ευρύτερα στην μείζονα περιοχή του Πειραιά από:
(α) την αύξηση αέριων ρύπων από τα επιπρόσθετα κρουαζιερόπλοια
(β) την κυκλοφοριακή φόρτιση της περιοχής αλλά και ολόκληρης της πόλης
(γ) τη διαδικασία εκβάθυνσης του λιμένα και τη μεθοδολογία επεξεργασίας και χρήσης των βυθοκορημάτων.
Η αντίδραση του Δημάρχου Πειραιά
Την παρέμβαση των Ενεργών Πολιτών πληροφορήθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ο οποίος έσπευσε να στείλει πολυσέλιδη επιστολή προς τον δικηγορικό σύλλογο της πόλης. Μεταξύ άλλων χαρακτηρίζει τους εκπροσώπους των πολιτών κινούμενους από ιδιοτελή κίνητρα και τους "χρεώνει" σε δημοτική παράταξη αν και στις πρόσφατες εκλογές ήταν σε διαφορετικά ψηφοδέλτια στην Α' Δημοτική Κοινότητα!
Παράλληλα ο Δήμαρχος εκφράζει την απορία του γιατί ο δικηγορικός σύλλογος καταναλώνει το χρόνο του σ' αυτήν την συζήτηση και αποφαίνεται ότι «προφανώς η όποια περαιτέρω ανάπτυξη θα επιφέρει περαιτέρω επιβάρυνση, η οποία είναι όμως αναμενόμενη και κατανοητή».
@ Η επιστολή του Δημάρχου μαθαίνουμε πως "συνοδεύεται" και από καμιά 30 δημοσιεύματα στα οποία υπάρχουν πάνω ιδιόχειρες σημειώσεις - σχόλια, που μάλλον δεν χρειάζεται να δημοσιευθούν για να μην εκτεθούν πρόσωπα και γίνουν παρεξηγήσεις...
Δικηγορικό Σύλλογο της πόλης.
"Μήλον της έριδος", η σχεδιαζόμενη επέκταση του λιμανιού του Πειραιά στο νότιο άκρο του, στην Πειραϊκή χερσόνησο, με σκοπό τη δημιουργία δύο θέσεων πρόσδεσης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 350 μέτρων), έργο που συμπεριλαμβάνεται στο master plan του ΟΛΠ.
Οι περιβαλλοντικές κινήσεις των πολιτών που δραστηριοποιούνται ένα χρόνο και πλέον στο Α' δημοτικό διαμέρισμα του Πειραιά και εκπροσωπούνται στο νέο κοινοτικό συμβούλιο, ως 3ος κοινοτικός συνδυασμός με 3.215 ψήφους υπό την επωνυμία ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ-ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ, απευθύνθηκαν στον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά.
Όπως ενημερώνει η νεοεκλεγμένη κοινοτική σύμβουλος, παιδίατρος Δήμητρα Βήνη, κατατέθηκαν επιστημονικά τεκμήρια και μελέτες για τον κίνδυνο που προκύπτει για το περιβάλλον και τη Δημόσια Υγεία από τις εκπομπές των καρκινογόνων αέριων ρύπων των κρουαζιερόπλοιων, κίνδυνο τον οποίον διατρέχουν κατά κύριο λόγο οι κάτοικοι των παραλιμένιων περιοχών που ζούν σε ακτίνα 500 μέτρων από τις εκπομπές των πλοίων.
Αντιθέτως, συνεχίζει η ίδια, η πολιτεία βαπτίζει την επιζήμια αυτή επιβάρυνση της υγείας και του περιβάλλοντος ως ανάπτυξη παρά τα στοιχεία της διεθνούς κοινότητας για 50.000 πρόωρους θανάτους στην Ευρωπαϊκή Ένωση ετησίως εξαιτίας των καυσαερίων της ναυτιλίας.
Αναλύθηκε επίσης από τους εκπροσώπους του κοινοτικού συνδυασμού ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ Α' ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ –ΟΧΙ ΛΙΜΑΝΙ ΣΤΗΝ ΠΕΙΡΑΪΚΗ ο κίνδυνος που θα προκύψει τόσο για το θαλάσσιο οικοσύστημα όσο και για την δημόσια υγεία από την προβλεπόμενη βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα Πειραιά ,λόγω του βαρύτατα ρυπασμένου πυθμένα του λιμένα και του ΠΡΟΛΙΜΕΝΑ από τοξικές ΚΑΡΚΙΝΟΓΟΝΕΣ ουσίες και βαρέα μέταλλα επικίνδυνα για το άνθρωπο , όπως αποδεικνύεται από έκθεση του ΕΛΚΕΘΕ. Πόσο μάλλον που τα εν λόγω τοξικά βυθοκορήματα που θα εξαχθούν, προβλέπεται να χρησιμοποιηθούν ώστε να γεμίσουν τα caissons (κυψελωτά κιβώτια από οπλισμένο σκυρόδεμα ) για την κατασκευή του νέου κρηπιδότοιχου της νότιας επέκτασης της κρουαζιέρας, ενώ μεθοδεύεται η επεξεργασία των καρκινογόνων αποβλήτων, να γίνει πάνω στον προβλήτα Θεμιστοκλής σε απόσταση αναπνοής από τις κατοικίες και τα σχολεία της περιοχής του Χατζηκυριακείου.
Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά
Ο Δικηγορικός σύλλογος κάλεσε τους εμπλεκόμενους δημόσιους φορείς να προσκομίσουν τα στοιχεία τους, τα οποία αφού μελέτησε, έκρινε και αποφάσισε ότι έχει υποχρέωση να τοποθετηθεί υπέρ της προστασίας των πολιτών θεωρώντας την επέκταση μη επαρκώς τεκμηριωμένη δοθέντος ότι δεν προσκομίστηκε από τους Δημόσιους φορείς περιβαλλοντική μελέτη που να καταδεικνύει ότι δύνανται να αποφευχθούν τυχόν κίνδυνοι για το περιβάλλον και την δημόσια υγεία των πολιτών και ειδικότερα των κατοικούντων στην παραλιμένια ζώνη αλλά και ευρύτερα στην μείζονα περιοχή του Πειραιά από:
(α) την αύξηση αέριων ρύπων από τα επιπρόσθετα κρουαζιερόπλοια
(β) την κυκλοφοριακή φόρτιση της περιοχής αλλά και ολόκληρης της πόλης
(γ) τη διαδικασία εκβάθυνσης του λιμένα και τη μεθοδολογία επεξεργασίας και χρήσης των βυθοκορημάτων.
Η αντίδραση του Δημάρχου Πειραιά
Την παρέμβαση των Ενεργών Πολιτών πληροφορήθηκε ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης ο οποίος έσπευσε να στείλει πολυσέλιδη επιστολή προς τον δικηγορικό σύλλογο της πόλης. Μεταξύ άλλων χαρακτηρίζει τους εκπροσώπους των πολιτών κινούμενους από ιδιοτελή κίνητρα και τους "χρεώνει" σε δημοτική παράταξη αν και στις πρόσφατες εκλογές ήταν σε διαφορετικά ψηφοδέλτια στην Α' Δημοτική Κοινότητα!
Παράλληλα ο Δήμαρχος εκφράζει την απορία του γιατί ο δικηγορικός σύλλογος καταναλώνει το χρόνο του σ' αυτήν την συζήτηση και αποφαίνεται ότι «προφανώς η όποια περαιτέρω ανάπτυξη θα επιφέρει περαιτέρω επιβάρυνση, η οποία είναι όμως αναμενόμενη και κατανοητή».
@ Η επιστολή του Δημάρχου μαθαίνουμε πως "συνοδεύεται" και από καμιά 30 δημοσιεύματα στα οποία υπάρχουν πάνω ιδιόχειρες σημειώσεις - σχόλια, που μάλλον δεν χρειάζεται να δημοσιευθούν για να μην εκτεθούν πρόσωπα και γίνουν παρεξηγήσεις...