στο Bridgend της Ουαλίας, λόγω των προβλημάτων που θα δημιουργήσει στη βιομηχανία το Brexit.
Η απόφαση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ένα ακόμη χτύπημα στη βιομηχανία της Βρετανίας, αναφέρει το Reuters. Περισσότεροι από 2.000 εργαζόμενοι θα χάσουν την εργασία τους, όταν θα κλείσει η μία από τις δύο μονάδες παραγωγής κινητήρων της Ford στη Βρετανία. H αμερικανική εταιρεία, πρόσθεσε μια νέα γραμμή συναρμολόγησης για την παραγωγή ενός τρικύλινδρου κινητήρα 1,5 λίτρων στο Bridgend, το περασμένο φθινόπωρο.
Είχε προειδοποιήσει και στο παρελθόν
Η Ford κατασκευάζει κάθε χρόνο περίπου 1,3 εκατ. κινητήρες σε δύο βρετανικές τοποθεσίες, το Bridgend και το Dagenham, στην ανατολική Αγγλία. Η εταιρεία έχει προειδοποιήσει στο παρελθόν την κυβέρνηση ότι θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έξοδα 1 δισ. δολαρίων, σε περίπτωση που επιλεγεί το αποκαλούμενο σκληρό Brexit. Τον Ιανουάριο, η Ford δήλωσε ότι το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που εκπόνησε, προβλέπει απολύσεις αρκετών χιλιάδων εργαζόμενων, κλείσιμο εργοστασίων και διακοπή γραμμών οχημάτων.
Η Ford κατασκευάζει κάθε χρόνο περίπου 1,3 εκατ. κινητήρες σε δύο βρετανικές τοποθεσίες, το Bridgend και το Dagenham, στην ανατολική Αγγλία. Η εταιρεία έχει προειδοποιήσει στο παρελθόν την κυβέρνηση ότι θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έξοδα 1 δισ. δολαρίων, σε περίπτωση που επιλεγεί το αποκαλούμενο σκληρό Brexit. Τον Ιανουάριο, η Ford δήλωσε ότι το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που εκπόνησε, προβλέπει απολύσεις αρκετών χιλιάδων εργαζόμενων, κλείσιμο εργοστασίων και διακοπή γραμμών οχημάτων.
5.000 απολύσεις στη Γερμανία από την Ford
Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόλυση 5.000 εργαζομένων και στη Γερμανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη της αγορά στην Ευρώπη. Οι κινητήρες της Ford, που κατασκευάζονται στη Βρετανία, προορίζονται για να τοποθετηθούν σε οχήματα που παράγονται στη Γερμανία, την Τουρκία, τις Ηνωμένες Πολιτείες κ.α. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα αντιμετωπίσει καθυστερήσεις και πρόσθετα κόστη, όταν εφαρμοστεί το Brexit.
Η εταιρεία ανακοίνωσε την απόλυση 5.000 εργαζομένων και στη Γερμανία, τη δεύτερη μεγαλύτερη της αγορά στην Ευρώπη. Οι κινητήρες της Ford, που κατασκευάζονται στη Βρετανία, προορίζονται για να τοποθετηθούν σε οχήματα που παράγονται στη Γερμανία, την Τουρκία, τις Ηνωμένες Πολιτείες κ.α. Η εταιρεία εκτιμά ότι θα αντιμετωπίσει καθυστερήσεις και πρόσθετα κόστη, όταν εφαρμοστεί το Brexit.
Προβλήματα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Το εργοστάσιο στο Bridgend αποτελεί σημαντική πηγή κινητήρων για οχήματα που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική, για τις μάρκες Ford, Jaguar και Land Rover. Αλλά οι αλλαγές στη γκάμα των μοντέλων έχουν μειώσει τη ζήτηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν τους κινητήρες από το εργοστάσιο του Bridgend.
Το εργοστάσιο στο Bridgend αποτελεί σημαντική πηγή κινητήρων για οχήματα που πωλούνται στη Βόρεια Αμερική, για τις μάρκες Ford, Jaguar και Land Rover. Αλλά οι αλλαγές στη γκάμα των μοντέλων έχουν μειώσει τη ζήτηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν τους κινητήρες από το εργοστάσιο του Bridgend.
Η Jaguar Land Rover, προμηθεύεται κινητήρες V8, από το εργοστάσιο στο Bridgend, αλλά η σύμβαση με τη Ford σταματά το 2020. Ο κινητήρας AJV8 της JLR που παράγεται στο Bridgend χρησιμοποιείται σε ορισμένα μοντέλα υψηλής απόδοσης Range Rover και Jaguar. Η Jaguar ξεκίνησε πρόσφατα την χρήση ενός ισχυρού νέου twin-turbo inline εξακύλινδρου κινητήρα που πιθανώς θα αντικαταστήσει τον V-8. Επίσης, η JLR αναμένεται να αρχίσει να χρησιμοποιεί ένα twin-turbo V8 που προέρχεται από τη BMW.