Δένουν τα πλοιά εν μέσω της τουριστικής περιόδου οι ...
συνδικαλιστές της ΠΝΟ.
Την κήρυξη 24ωρης προειδοποιητικής πανελλαδικής απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων για την Τετάρτη 3 Ιουλίου αποφάσισε κατά πλειοψηφία, η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), που συνεδρίασε εκτάκτως, προκειμένου να εξετάσει τη νέα πρόταση των ακτοπλόων που αφορά τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας των πληρωμάτων της ακτοπλοϊας.
Οι ακτοπλόοι είχαν προτείνει αύξηση 2% στις συλλογικές συμβάσεις εργασίας από 1/6/2019, ενώ στελέχη ναυτεργατικών σωματείων έχουν ζητήσει την κατάργηση του νόμου 4150/2016 αναφορικά με τις μειωμένες συνθέσεις των πληρωμάτων των πλοίων της Αδριατικής, αλλά και βελτίωση των συνθέσεων των πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα, καθώς, όπως οι ίδιοι τονίζουν, ο νόμος 4150/2013 μείωσε στο 50% τους χειμερινούς μήνες το ξενοδοχειακό προσωπικό.
Υπενθυμιζεται ότι η προηγούμενη συλλογική σύμβαση εργασίας των ναυτικών στην ακτοπλοΐα, που άρχισε την 1η Ιανουαρίου 2018 και έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2018, προέβλεπε αύξηση 2% στους μηνιαίους μισθούς των εν ενεργεία αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων που εργάζονται στα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία.
Τι λένε οι ακτοπλόοι
Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω εκφράζουμε τη μεγάλη έκπληξή μας για τη μη αποδοχή της πρότασής μας, αλλά και για την προκήρυξη απεργίας εν μέσω τουριστικής περιόδου με απρόβλεπτες συνέπειες για τον τουρισμό και την οικονομία της Χώρας μας. Επίσης διερωτώμεθα πως είναι δυνατόν, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, να αποφασίζεται η διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών και η απομόνωση των νησιών μας. Τέλος δεν κατανοούμε τους λόγους της απόρριψης της πρότασής μας, η οποία είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με αυτήν του 2018 που έτυχε της άμεσης αποδοχής της ΠΝΟ.
Τι λένε οι ακτοπλόοι
Μετά από διαπραγματεύσεις 40 ημερών για την υπογραφή της ΣΣΕ 2019, ο Σύνδεσμός μας πρότεινε στην ΠΝΟ ποσοστό αύξησης των αποδοχών των ναυτικών 2% με αναδρομική ισχύ από 1/1/2019. Επίσης συμφωνήσαμε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού.
Στο διάστημα των 40 ημερών πραγματοποιήθηκαν 4 συναντήσεις, συνεπώς δεν υπήρξε καμία κωλυσιεργία εκ μέρους μας, όπως πολύ κακώς ισχυρίζεται η ΠΝΟ.
Η πρότασή μας για παροχή αύξησης 2% το 2019, καθώς επίσης και η συμφωνηθείσα αναδρομική αύξηση 2% το 2018, αποτελούν τις υψηλότερες αυξήσεις οι οποίες έχουν συμφωνηθεί σε ΣΣΕ την τελευταία δεκαετία στην Ελλάδα.
Η πρότασή μας συμπεριλαμβανομένης και της αύξησης του προσωπικού, ξεπερνά τις πραγματικές δυνατότητές μας σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, λόγω του ήδη αυξημένου κόστους καυσίμων κατά 50% τα δύο τελευταία χρόνια και της αναμενόμενης σημαντικής περαιτέρω αύξησής του μετά την 1/1/2020, λαμβανομένων υπόψη των νέων περιβαλλοντολογικών κανονισμών και την αλλαγή του τύπου του καυσίμου το οποίο καταναλώνουν τα πλοία μας.
Επίσης τονίζουμε για μία ακόμα φορά ότι η υπάρχουσα στελέχωση των πλοίων μας ξεπερνάει κατά πολύ τις προβλεπόμενες νόμιμες υποχρεώσεις. Οι πραγματικές ανάγκες καλύπτονται όπως εξάλλου αποδεικνύεται από τις εξαιρετικές υπηρεσίες που προσφέρουν τα πλοία μας και τα πληρώματά τους στο επιβατικό κοινό. Παρόλα αυτά συμφωνήσαμε για την πρόσληψη επιπλέον προσωπικού ικανοποιώντας σχετικές απαιτήσεις της ΠΝΟ.
Τα θέματα που αφορούν τη ναυτεργασία και τη στελέχωση των πλοίων δεν είναι θέματα τα οποία έχει αρμοδιότητα να επιλύσει ο Σύνδεσμός μας, αλλά ούτε και τη δυνατότητα δεδομένου ότι αποτελούμε ένα πολύ μικρό μέρος της Ελληνικής Ναυτιλίας.
Λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω εκφράζουμε τη μεγάλη έκπληξή μας για τη μη αποδοχή της πρότασής μας, αλλά και για την προκήρυξη απεργίας εν μέσω τουριστικής περιόδου με απρόβλεπτες συνέπειες για τον τουρισμό και την οικονομία της Χώρας μας. Επίσης διερωτώμεθα πως είναι δυνατόν, κάτω από τις σημερινές συνθήκες, να αποφασίζεται η διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών και η απομόνωση των νησιών μας. Τέλος δεν κατανοούμε τους λόγους της απόρριψης της πρότασής μας, η οποία είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με αυτήν του 2018 που έτυχε της άμεσης αποδοχής της ΠΝΟ.
Για μία ακόμα φορά καλούμε την ΠΝΟ να αποδεχτεί τις προτάσεις μας και να ματαιώσει την προκηρυχθείσα απεργία.