Οι Ελληνες γραφειοκράτες έβαλαν τεράστιο εμπόδιο σε μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της Κίνας στην Ευρώπη...
γράφει η Wall Street Journal για την απόφαση του ΚΑΣ, σε σχέση με το επενδυτικό πλάνο του ΟΛΠ και της Cosco.
Η εξέλιξη αυτή πιθανότατα θα καθυστερήσει ένα σημαντικό πρότζεκτ, τονίζει το δημοσίευμα σχετικά με την απόφαση για τον Πειραιά. Χαρακτηρίζει το ΚΑΣ ως μία από τις πιο ισχυρές υπηρεσίες στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι η χώρα μας είναι διαβόητη για τη γραφειοκρατία της. «Το ΚΑΣ συχνά καθυστερεί επενδύσεις για χρόνια», αναφέρει χαρακτηριστικά η Wall Street Journal, ενώ αξιωματούχοι της Cosco δήλωσαν στην εφημερίδα ότι θα κάνουν μεν κάποιες αναπροσαρμογές στα πλάνα τους, αλλά τόνισαν ότι το σχέδιο μπορεί να εφαρμοστεί μόνο στο σύνολό του και όχι να επιτραπούν κάποιες μόνο από τις επενδύσεις. «Το ΚΑΣ είναι μια από τις πιο ισχυρές διοικητικές υπηρεσίες στην Ελλάδα, μια χώρα διαβόητη για τη γραφειοκρατία. Συχνά το Συμβούλιο καθυστερεί επενδύσεις για χρόνια, για ανησυχίες για ζημιές στις αρχαιότητες της χώρας. Ξένοι επενδυτές λένε ότι τέτοιες καθυστερήσεις συχνά δεν δικαιολογούνται από αυτές τις ανησυχίες και ότι αντίθετα κρύβουν την αντίθεση τοπικών συμφερόντων», αναφέρει συγκεκριμένα το δημοσίευμα.
«Η απόφαση είναι το τελευταίο παράδειγμα της δύναμης του τρομερού ΚΑΣ και πιθανότατα θα εντείνει τις μακροχρόνιες κινεζικές απογοητεύσεις για την πρόοδο των πρότζεκτ της στην Ελλάδα. Η Κίνα έχει επενδύσει πολύ στη φορτωμένη με χρέος χώρα, με στόχο να την κάνει κόμβο των κινεζικών εξαγωγών. Σε αντάλλαγμα, η Αθήνα “καλοπιάνει” το Πεκίνο, καθώς εταιρείες δυτικών χωρών αποφεύγουν την Ελλάδα, τρομαγμένες από τις δεκαετίες οικονομικών δεινών και τη διαβόητη γραφειοκρατία της χώρας», γράφει η Wall Street Journal. Ως παράδειγμα αναφέρει ότι το 2016 η Cosco εξασφάλισε το πλειοψηφικό πακέτο του λιμανιού του Πειραιά. «Ενα χρόνο αργότερα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στον ΟΗΕ άσκησε βέτο στην καταδίκη της ΕΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα, μια κίνηση που οι επικριτές σχολίασαν ότι στόχο είχε να κερδίσει την εύνοια του Πεκίνου, κατηγορίες που αρνείται η κυβέρνηση».
Η Cosco ανακοίνωσε πλάνα για νέες επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ στον Πειραιά, που περιλαμβάνει ένα νέο κέντρο logistics, επιπλέον επιβατικό σταθμό για κρουαζιερόπλοια, τέσσερα ξενοδοχεία και ένα εμπορικό κέντρο, υπενθυμίζει το δημοσίευμα. «Ομως, τοπικές και εθνικές αρχές εναντιώθηκαν σε κάποια από τα πλάνα της Cosco. Τον Φεβρουάριο η κυβέρνηση- που αρχικά δεν είχε εκφράσει διαφωνία για τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις της Κίνας στο λιμάνι- ενέκρινε μόνο περίπου τις μισές από αυτές, παραπέμποντας τις υπόλοιπες στο ΚΑΣ για αξιολόγηση», συνεχίζει το δημοσίευμα και θυμίζει ότι έπειτα από μια μαραθώνια συνεδρίαση, το συμβούλιο μπλόκαρε την κατασκευή του εμπορικού κέντρου, ζήτησε αλλαγές και περιορισμούς για το ξενοδοχείο και πρότεινε την αναστολή λειτουργίας δύο ναυπηγείων, υπενθυμίζει η Wall Street Journal.
Η αντίδραση της Cosco
Αξιωματούχος της Cosco εξέφρασε την έκπληξη της εταιρείας για την απόφαση, με δεδομένο ότι το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί για δεκαετίες χωρίς να προκύψει όποια αρχαιολογική ανησυχία. Το 2016, οι αρχές επέκτειναν έως το 2052 τις άδειες για τα ναυπηγεία που το ΚΑΣ θέλει τώρα να κλείσουν, σημειώνει το δημοσίευμα.
Αν και το ΚΑΣ δεν απέρριψε συνολικά τα σχέδια, οι αλλαγές που πρότεινε κάνουν πολύ δύσκολη ή και αδύνατη την εφαρμογή κάποιων πλάνων, σχολιάζει η εφημερίδα. Η εταιρεία ανέφερε ότι θα κάνει κάποιες αναπροσαρμογές και ότι θα καταθέσει ξανά το πλάνο τις επόμενες εβδομάδες. Όμως, αξιωματούχοι της Cosco συμπλήρωσαν ότι το πλάνο μπορεί να εφαρμοστεί μόνο συνολικά και ότι το κράτος δεν μπορεί να επιτρέψει μόνο κάποιες από τις επενδύσεις. Ακόμη, σημείωσαν ότι η εταιρεία είναι τώρα αντιμέτωπη με την επιβάρυνση να πρέπει να απευθύνεται στο ΚΑΣ για κάθε μικρή αλλαγή που θέλει να κάνει στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.