Πάνω από τέσσερις δεκαετίες ιταλικής μόδας και πολιτισμού αποτυπωμένες από τον φακό του φωτογράφου Bob Krieger προβάλλονται σε έκθεση στο Μουσείο Palazzo Morando, που...
στεγάζεται σε ένα κτίριο του 18ου αιώνα, στο Μιλάνο.
Πρόκειται για την ιδιωτική συλλογή του φωτογράφου με εικόνες μόδας που καταγράφουν την άνοδο της Made in Italy κουλτούρας στον κόσμο είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται στο κοινό.
Η έκθεση με τίτλο «Bob Krieger Imagine. Living through fashion and music. ’60 ’70 ’80 ’90» που εγκαινιάστηκε στις 8 Μαρτίου και θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουνίου αποτελείται από 200 φωτογραφίες, εναλλακτικά editorials και εικονικές διαφημιστικές εκστρατείες των Valentino, Gianfranco Ferr?, Versace, Missoni, Laura Biagiotti, Gucci και Fendi, με πορτραίτα των Giorgio Armani, Gianni Versace, Miuccia Prada και των μοντέλων Linda Evangelista, Iman και Janice Dickinson.
«Είχα ένα πρόβλημα: Όταν κοιμόμουνα, μπορούσα να ακούω τις φωνές που έρχονταν απ’ όλες τις βαλίτσες που είχα στο διπλανό δωμάτιο και δεν τολμούσα να ανοίξω για μεγάλο χρονικό διάστημα», θυμήθηκε ο Krieger σύμφωνα με το WWD, αναφερόμενος στην ιδιωτική του συλλογή φωτογραφιών που κρατούσε φυλαγμένες σε μια σειρά αποσκευών.
Η Μαρία Γκράτσια Βερνούτσο, η οποία διατηρεί μακροχρόνια φιλία με τον φωτογράφο, επιμελήθηκε την έκθεση, αφού τον έπεισε να ανατρέξει στα αρχεία του και τον βοήθησε στη «δύσκολη επιλογή» των σημαντικότερων εικόνων που προβάλλονται στην έκθεση.
«Στη διάρκεια της δεκαετίας του ‘70 εισβάλαμε στις ΗΠΑ με τη μόδα μας ... και αισθάνομαι μέρος αυτής της εισβολής, μαζί με τους Armani, Versace, Ferr? και όλους τους άλλους επειδή ήμασταν σε αυτό μαζί», δήλωσε ο Krieger, αναφερόμενος σε ένα εξώφυλλο της αμερικανικής Vogue του 1976 με τίτλο «Οι Ιταλοί έρχονται!».
«Το Παρίσι ήταν η πρωτεύουσα της μόδας και καταφέραμε να το εκθρονίσουμε» υπογράμμισε και εξομολογήθηκε την αγάπη του για το Μιλάνο «μια πόλη που του έδωσε πολλά», όπως τόνισε.
Δανείστηκε επίσης τα λόγια του Giorgio Armani, τα οποία κοσμούν έναν τοίχο στον χώρο της έκθεσης, ότι οι άνθρωποι επηρεάζονται από τις πόλεις, στις οποίες ζουν. Η σχέση του Krieger με τον Armani του έδωσε τις καλύτερες αναμνήσεις της καριέρας του.
«Η στιγμή της δόξας μου ήταν το 1982 με το πρώτο εξώφυλλο του Time αφιερωμένο στον Giorgio Armani, με ένα πορτρέτο που του έκανα. Ήταν η πρώτη φορά που ένας Ιταλός σχεδιαστής βρισκόταν στο εξώφυλλο ενός τόσο σημαντικού περιοδικού και ήταν ένας καθαγιασμός, όπως ένα βραβείο Νόμπελ, απλά εκπληκτικό» τόνισε ο φωτογράφος.
ΑΠΕ - ΜΠΕ