"Μάχη" με τον χρόνο δίνουν στους τρεις σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ που προγραμματίζεται να δοθούν σε λειτουργία...
το 2021, αν φυσικά δεν υπάρχξουν άλλα απρόοπτα, εμπόδια και καθυστερήσεις.
Στον σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ εξακολουθεί να συνεχίζει η εκσκαφή και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης έχει κυλήσει για τον Απρίλιο.
Η ολοκλήρωση των εκσκαφών είναι απαραίτητη για να μπορέσει να κατασκευάζεται ο σκελετός του σταθμού και να προχωρήσουν τα έργα πολιτικού μηχανικού. Εδώ να σημειώσουμε ότι η σήραγγα έχει ολοκληρωθεί και θα πρέπει να γκρεμιστεί στο τμήμα που διέρχεται μέσα από το σταθμό, πράγμα που επιβαρύνει το χρόνο εκσκαφής.
Στους σταθμούς ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ οι εργασίες μπορεί τώρα προχωρούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, αλλά ήδη έχουν καθυστερήσει αρκετά σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα
Η γραμμή του Μετρό μέχρι τη Νίκαια
Στην τελευταία φάση μπαίνουν τα έργα στην επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας μέχρι τη Νίκαια.
Οι 3 σταθμοί μαζί με περίπου 4χλμ διπλής υπόγειας γραμμής αναμένεται να προστεθούν μέσα στο καλοκαίρι στο δυναμικό της μπλε γραμμής.
Ο προγραμματισμός λειτουργίας των σταθμών ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ και ΝΙΚΑΙΑ είναι μέχρι και σήμερα για τα τέλη Ιουνίου, δηλαδή σε κάτι περισσότερο από 3,5 μήνες. Σε αυτό το διάστημα μένουν να γίνουν πολλά. Να ολοκληρωθούν τα αρχιτεκτονικά των σταθμών, να ολοκληρωθεί η προμήθεια και εγκατάσταση κάποιων Η/Μ συστημάτων και να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πρώτοι συρμοί θα αρχίσουν να κυλούν στις νέες ράγες περίπου τον Μάιο και θεωρητικά το διάστημα 30-40 ημερών είναι αρκετό για να μπορέσει να δοθεί το πρώτο τμήμα στην κυκλοφορία.
Αναφορικά με το πως λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο στην επέκταση, αυτό είναι θέμα του ΟΑΣΑ καθώς η σύμβαση της Α.Μ. με την Indra για την εγκατάσταση των -παλαιού τύπου- αυτόματων μηχανημάτων διεκόπη.
Τώρα ο ΟΑΣΑ θα πρέπει να προλάβει να έχει εγκαταστήσει τα απαραίτητα μηχανήματα μέχρι τον Ιούνιο για να μπορέσει να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό.
Ένα ερώτημα είναι αν θα υπάρξει προμήθεια μέσα από την ισχύουσα σύμβαση ΣΔΙΤ, αν θα επεκταθεί για να ενταχθούν οι συνολικά 6 σταθμοί της επέκτασης προς Πειραιά ή αν επιλεγεί να γίνει νέος διαγωνισμός προμήθειας του απαραίτητου εξοπλισμού.
Αποδίδονται οι πλατείες των περιοχών
Για τους κατοίκους των περιοχών σημαντικό είναι και το τέλος των εργοταξιακών καταλήψεων μαζί με την απόδοση των πλατειών.
Η πλατεία Αγίας Ελεούσας στην Αγ.Βαρβάρα, η πλατεία Ελευθερίας στον Κορυδαλλό και η πλατεία Ελ.Βενιζέλου στη Νίκαια πρόκειται το επόμενο διάστημα η μία μετά την άλλη να διαμορφωθούν και να δοθούν και πάλι στους Δήμους, ριζικά ανακαινισμένες.
Στο σύνολο τους αυτές οι πλατείες είναι οι πιο σημαντικές των Δήμων και γύρω από αυτές έχει δημιουργηθεί και το εμπορικό τμήμα με δεκάδες εμπορικά, καφέ, εστιατόρια τα οποία με τη σειρά τους περιμένουν τις πλατείες αλλά πολύ περισσότερο το Μετρό για να αυξήσουν τα έσοδα τους, όπως αντίστοιχα έγινε σε όσες περιοχές απέκτησαν σταθμούς.