Αναμφισβήτητα ζούμε στην εποχή όπου η εικόνα είναι η κυρίαρχη δύναμη. Περιτριγυριζόμαστε συνεχώς από οθόνες, από το σπίτι με τις τεράστιες και «smart» τηλεοράσεις έως την παλάμη του χεριού μας μέσω των...
κινητών μας. Και όλα αυτά είναι συνδεδεμένα με τον κόσμο του διαδικτύου.
Από αυτόν τον κόσμο, τον άγνωστο και κατά πολλούς επικίνδυνο, σαγηνεύονται και τα παιδιά μας. Η εικόνα παιδιών κάθε ηλικίας να σερφάρουν στο διαδίκτυο είναι πλέον οικεία, ενώ δεν είναι λίγα τα παιδιά που έχουν δικό τους λογαριασμό σε κάποιο από τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα.
Το κλειδί είναι τα άλλα ενδιαφέροντα
Οι κατευθύνσεις έχουν να κάνουν με τη μη δαιμoνοποίηση των διαδικτυακών μέσων ενώ ταυτόχρονα μιλά για την οριοθέτηση των παιδιών και τονίζει πως είναι σημαντικό κομμάτι να προστεθούν και άλλα ενδιαφέροντα.
Συγκεκριμένα :
•«Δείξτε ενδιαφέρον για την ενασχόληση του παιδιού σας με το διαδίκτυο. Μιλήστε μαζί του για αυτό ή αφήστε το να σας δείξει.
•Να είστε ειλικρινείς ως προς τον γονικό έλεγχο. Μιλήστε στο παιδί για τις εικόνες από τις οποίες θέλετε να το προστατεύσετε.
•Να είστε ξεκάθαροι και σταθεροί στην οριοθέτηση. Προωθείστε την ικανότητα αυτορρύθμισης, συνοδεύοντας την οριοθέτηση με την παραχώρηση ελευθεριών και με συμμετοχή του παιδιού στη συζήτηση για τα όρια.
•Οι εξηγήσεις για τους κινδύνους της υπερέκθεσης στις οθόνες είναι χρήσιμες αλλά δεν αρκούν. Βοηθήστε το παιδί να αναπτύξει ενδιαφέροντα και ασχολίες εκτός οθόνης μέσα και έξω από το σπίτι.
•Εάν αντιληφθείτε μια προβληματική σχέση του παιδιού με το διαδίκτυο, διερευνήστε τη γενικότερη εικόνα του παιδιού. Η επιμονή στην οριοθέτηση όταν ένα παιδί δυσκολεύεται σε αρκετές πλευρές της ζωής του, αφαιρεί από το παιδί μια από τις λίγες πηγές ικανοποίησης και συμβάλλει στην χειροτέρευση της σχέσης με το παιδί».