Σε Βατερλώ κατέληξε η πρωτοβουλία της Αττικό Μετρό να απευθυνθεί στους πολίτες για την επιλογή του χρώματος των 15 νέων συρμών του Τραμ που θα προμηθευτεί...
η εταιρεία.
Ενώ τις πρώτες 12 μέρες της ψηφοφορίας που ξεκίνησε την 1η Ιανουαρίου η επιλογή του κοινού (γαλάζιο) είχε συγκεντρώσει το 75% των προτιμήσεων με τον συνολικό αριθμό των ψήφων να ξεπερνά τις 80.000, οι ψήφοι μηδενίστηκαν το πρωί της Κυριακής 13 Ιανουαρίου, τελευταία μέρα της ψηφοφορίας.
Αυτό που ακολούθησε ήταν σχεδόν κωμικό. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας έδειχναν πως το poll δεχόταν δεκάδες ψήφους ανά δευτερόλεπτο σε σημείο που σε 12 περίπου ώρες (από τις 12 το μεσημέρι ως τα μεσάνυχτα είχαν συγκεντρωθεί παραπάνω από 67.000 ψήφοι), κάτι που παραπέμπει στην χρήση bot.
Η εταιρία, η οποία παρείχε το widget που χρησιμοποίησε η Αττικό Μετρό για την ψηφοφορία, διευκρινησε πως ο μόνος τρόπος να μηδενιστούν οι ψήφοι είναι αν το επιλέξει ο ιδιοκτήτης του poll, στην προκειμένη περίπτωση η Αττικό Μετρό.
Σημειώνεται ότι η εταιρία θα μπορούσε με ένα απλό πρόγραμμα να αμυνθεί σε μια τέτοια «επίθεση».
Ενώ μέχρι το βράδυ του Σαββάτου το γαλάζιο ήταν η ξεκάθαρη επιλογή του κοινού (ήδη από την 1η Ιανουαρίου) συγκεντρώνοντας το 75% των ψήφων έναντι 21% του πορτοκαλί και 4% του γκρι, τα τελικά αποτελέσματα ήταν εντελώς διαφορετικά.
Όταν τα μεσάνυχτα της Κυριακής η ψηφοφορία έκλεισε, τα αποτελέσματα είχαν ως εξής: πορτοκαλί 66% (45.822 ψήφοι), γαλάζιο 20% (13.922 ψήφοι) και γκρι 14% (9.602 ψήφοι).
Σημειώνεται ότι στις 21:00 ακριβώς (βλ. παρακάτω) το πορτοκαλί είχε συγκεντρώσει το 94% των ψήφων, το γαλάζιο το 6% και το γκρι το 0% (!).
Αν και κάτι τέτοιο φανερώνει πως προφανώς χρησιμοποιήθηκαν bot ή κάποιος άλλος τρόπος επηρεασμού του αποτελέσματος (ακόμα και πριν την τελευταία μέρα της ψηφοφορίας), κανείς δεν μπορεί να ξέρει από πού προέρχονται αυτά.
Όπως και να έχει οι εικοσιπέντε υπερσύγχρονοι συρμοί που θα ενταχθούν στο δίκτυο του Τραμ προς τον Πειραιά, που θα αρχίσει να λειτουργεί στο τέλος του Φεβρουάριου, θα είναι χρώματος πορτοκαλί.
Τα τραμ με την ονομασία “Citadis X05” προσφέρουν αναβαθμισμένη επιβατική εμπειρία, με γυάλινες επιφάνειες αυξημένες κατά 20%, LED για απαλό, ομοιόμορφο φωτισμό, ευρύχωρες ατομικές θέσεις και πληροφορίες για τις διαδρομές σε μεγάλες οθόνες, μέσω συστήματος τηλεματικής.
Κάθε συρμός τραμ θα αποτελείται από πέντε βαγόνια, θα έχει μήκος 33 μέτρα και μέγιστη χωρητικότητα 294 επιβάτες. Οι διπλές θύρες από κάθε πλευρά βαγονιού και σε όλο το μήκος του οχήματος τραμ θα εξασφαλίζουν βελτιωμένη προσβασιμότητα.
Το «Citadis X05» συγκεντρώνει μια ποικιλία νέων τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων οι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, καθώς και η βελτιωμένη διαχείριση HVAC και βοηθητικών λειτουργιών.
Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών μειώνει την κατανάλωση ενέργειας κάθε οχήματος τραμ κατά 25%.
Η απλουστευμένη ενσωμάτωση υποσυστημάτων και η ευκολία της συντήρησης μειώνουν το συνολικό κόστος του κύκλου ζωής κάθε οχήματος, που είναι, επιπλέον, ανακυκλώσιμο κατά 97%.
Μέχρι σήμερα, οχήματα τραμ “Citadis X05” έχουν διατεθεί από την Alstom και λειτουργούν στο Σίδνεϊ, το Παρίσι, τη Νίκαια, την Αβινιόν, την Καέν και το Καοσιούνγκ.