Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα ξεκινήσουν την Δευτέρα 15 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις! Αυτό όμως που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών θα είναι οι τιμές και η ποιότητα των προϊόντων ...
της αγοράς.
Είναι βέβαιο, ότι το εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών και ειδικά της μεσαίας τάξης έχει υποστεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης μεγάλο πλήγμα κυρίως από την υπέρμετρη φορολογία αλλά και από το κόστος ζωής με αποτέλεσμα οι οποιεσδήποτε αγορές να πραγματοποιούνται με την μέθοδο του σταγονόμετρου, με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για τους ίδιους τους καταναλωτές όσο και για τα ίδια τα εμπορικά καταστήματα.
Μιχάλης Τσιφάκης
της αγοράς.
Είναι βέβαιο, ότι το εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών και ειδικά της μεσαίας τάξης έχει υποστεί στα χρόνια της οικονομικής κρίσης μεγάλο πλήγμα κυρίως από την υπέρμετρη φορολογία αλλά και από το κόστος ζωής με αποτέλεσμα οι οποιεσδήποτε αγορές να πραγματοποιούνται με την μέθοδο του σταγονόμετρου, με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για τους ίδιους τους καταναλωτές όσο και για τα ίδια τα εμπορικά καταστήματα.
Από την μια το ζητούμενο της αγοράς είναι η αναθέρμανση της με δέλεαρ τα μεγάλα ποσοστά των εκπτώσεων και από την άλλη οι καταναλωτές που θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν τις εκπτώσεις με το καλύτερο δυνατό τρόπο, έτσι ώστε να βγουν κερδισμένες και οι δύο πλευρές.
Είναι γνωστό ότι το οικογενειακό ταμείο μειώθηκε σημαντικά τόσο από τα έξοδα των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς όσο και από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α, τέλη κυκλοφορίας, δόσεις εφορίας, ΔΕΗ κ.α. και ως εκ τούτου οι αγορές των καταναλωτών θα αφορούν κυρίως απαραίτητα είδη.
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τα εμπορικά καταστήματα, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης προτρέπει τους καταναλωτές να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στις παρακάτω10 συμβουλές :
1) Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
2) Να συγκρίνει επισταμένως τις τιμές και την ποιότητα των ειδών πριν και μετά την έναρξη των εκπτώσεων. Με απλά λόγια θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων τα ίδια είδη και θα πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκπτωση.
3) Πριν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραρχήσει κάνοντας λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην ''παρασυρθεί'' από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.
4) Κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ότι "πρέπει" και όχι με το ότι "θέλει"...
5) Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να βιάζεται χρονικά ... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα χρήσιμα ι' αυτόν είδη και για το νοικοκυριό του !
6) Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι σύμφωνα με το νόμο αλλά και το αυτονόητο, οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές, γι αυτό η νομοθεσία προβλέπει αυστηρά τα πρόστιμα για τους παραβάτες.
7) Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται από τους εμπόρους σε εμφανές σημείο του καταστήματος εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές των ειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
8) Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη ταμειακής μηχανής, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά του προϊόντος σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
9) Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
10) Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή [τηλ. 1520] τις περιπτώσεις των πλασματικών εκπτώσεων.
Είναι γνωστό ότι το οικογενειακό ταμείο μειώθηκε σημαντικά τόσο από τα έξοδα των Χριστουγέννων και της πρωτοχρονιάς όσο και από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α, τέλη κυκλοφορίας, δόσεις εφορίας, ΔΕΗ κ.α. και ως εκ τούτου οι αγορές των καταναλωτών θα αφορούν κυρίως απαραίτητα είδη.
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες τόσο για τους καταναλωτές, όσο και για τα εμπορικά καταστήματα, ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης προτρέπει τους καταναλωτές να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στις παρακάτω10 συμβουλές :
1) Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.
2) Να συγκρίνει επισταμένως τις τιμές και την ποιότητα των ειδών πριν και μετά την έναρξη των εκπτώσεων. Με απλά λόγια θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες και στα ράφια των καταστημάτων τα ίδια είδη και θα πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκπτωση.
3) Πριν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραρχήσει κάνοντας λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην ''παρασυρθεί'' από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.
4) Κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ότι "πρέπει" και όχι με το ότι "θέλει"...
5) Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει ότι ο καταναλωτής δεν πρέπει να βιάζεται χρονικά ... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα χρήσιμα ι' αυτόν είδη και για το νοικοκυριό του !
6) Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι σύμφωνα με το νόμο αλλά και το αυτονόητο, οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές, γι αυτό η νομοθεσία προβλέπει αυστηρά τα πρόστιμα για τους παραβάτες.
7) Ο καταναλωτής πρέπει να ενημερώνεται από τους εμπόρους σε εμφανές σημείο του καταστήματος εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές των ειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
8) Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη ταμειακής μηχανής, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγορά του προϊόντος σε περίπτωση αγοράς ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπεται η φοροδιαφυγή.
9) Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
10) Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή [τηλ. 1520] τις περιπτώσεις των πλασματικών εκπτώσεων.
Για την Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας
Μιχάλης Τσιφάκης
Πρόεδρος Δ.Σ.