Σχεδόν 9 στους 10 Έλληνες συνδέονται στο Διαδίκτυο καθημερινά (το 87%), αφιερώνοντας σε αυτό περίπου 3,5 ώρες...
την ημέρα.
την ημέρα.
Μάλιστα, οι Έλληνες αποδεικνύονται οπαδοί του mobile internet, αφού σχεδόν 8 στους 10 (το 75%) «σερφάρουν» στο Διαδίκτυο από το κινητό τους τηλέφωνο. Για την ακρίβεια, το 1 στους 3 (το 30%) περιηγείται στον παγκόσμιο ιστό από το κινητό του για τουλάχιστον μία ώρα ημερησίως.
Τα τεχνολογικά tips των Ελλήνων για το 2018 αποτυπώνει η νέα έρευνα της Focus Bari, “Focus on Tech Life”. Άλλη μια παγκόσμια τάση, που ακολουθούν με συνέπεια και οι Έλληνες, είναι η χρήση των social media, καθώς για περισσότερους από τους μισούς (το 56%) του πληθυσμού αποτελούν μια καθημερινή συνήθεια. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 17% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (Ιούνιος-Οκτώβριος 2017).
Τη χρήση του Διαδικτύου, αλλά και των social media, υποστηρίζει η αυξανόμενη διείσδυση των smartphones στην καθημερινότητα των Ελλήνων. Σύμφωνα με την έρευνα, 4 στους 5 (το 80%) είναι κάτοχοι smartphone. Όπως διαπιστώνει η έρευνα, η διείσδυση των smartphones είναι συντριπτική στις ηλικίες από 13 έως 17 ετών, καθώς το 99% των ατόμων αυτής της ηλικιακής ομάδας είναι κάτοχος smartphone, ενώ στις ηλικίες 18 έως 24 ετών η κατοχή “έξυπνου” κινητού ανέρχεται σε 98%.
Μεγαλύτερες ηλικίες
Υψηλά παραμένουν τα ποσοστά και στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες των Ελλήνων καταναλωτών: στις ηλικίες 25 έως 34 ετών smartphone έχει το 96%, ενώ στα άτομα ηλικίας 35 έως 44 ετών η κατοχή φθάνει στο 92%. Χαμηλότερα, αλλά εξίσου υψηλά, είναι τα ποσοστά κατοχής στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Για παράδειγμα στις ηλικίες 45 έως 54 ανέρχεται σε 77%, στα άτομα, 55 έως 64 φθάνει στο 63%, ενώ μειώνεται στο 39% στην ηλικιακή ομάδα 65 έως 74 ετών. Μεγάλη είναι και η διείσδυση του Internet στην ελληνική καθημερινότητα, καθώς 2.963.000 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στο Internet. Σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μάλιστα, το ποσοστό των νοικοκυριών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο ανέρχεται σε 87% και 84% αντίστοιχα.
Χρήση apps
Άλλη μια παγκόσμια τάση που ισχύει και στην Ελλάδα, είναι η χρήση των εφαρμογών (applications), καθώς 7 στους 10 (το 72%) χρησιμοποιούν κάποιο app στο κινητό τους. Δημοφιλέστερα apps μεταξύ των Ελλήνων χρηστών είναι αυτά που αφορούν την επικοινωνία, όπως όπως το Viber, το Messenger ή το Skype, με ποσοστό 54%, ακολουθούν με “διαφορά στήθους” οι εφαρμογές μέσων κοινωνικής δικτύωσης, Facebook, Twitter, Instagram, με ποσοστό 53%. Στην τρίτη θέση των προτιμήσεων των Ελλήνων χρηστών apps βρίσκονται οι εφαρμογές μουσικής και βίντεο (Youtube, Spotify) με ποσοστό 39% και ακολουθούν οι εφαρμογές χαρτών και μετακίνησης με 36%.
Οπαδοί της συνδρομητικής
Σταθερά υψηλά είναι και τα ποσοστά των Ελλήνων που κάνουν χρήση υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης, φθάνοντας στο 32%. Ειδικά στα νοικοκυριά με περισσότερα μέλη, τα ποσοστά χρήσης συνδρομητικής τηλεόρασης βαίνουν αυξανόμενα. Για παράδειγμα, στα νοικοκυριά με τρία μέλη το ποσοστό ανέρχεται στο 37% και σε αυτά με τέσσερα μέλη στο 40%. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες αποδεικνύονται οπαδοί του Netflix, το οποίο έχει τριπλασιάσει τους συνδρομητές του τον τελευταίο χρόνο, αριθμώντας 200.000 συνδρομητές.
Συνδεδεμένοι από …κούνια
Η νέα έρευνα επιβεβαιώνει ότι άλλη μια παγκόσμια τάση, που θέλει τους πολίτες να σχετίζονται με την τεχνολογία σχεδόν από …κούνια. Έτσι, 3 στα 4 παιδιά, ηλικίας 5 έως 12 ετών, συνδέονται στο Διαδίκτυο μέσω smartphone ή tablet, ενώ 1 στα 6 παιδιά, ηλικίας 6 έως 12 ετών, έχει δικό του κινητό.