Ο επιμένων νικά ακόμα και στο παρά ένα! Αυτό συνέβη στην περίπτωση του φορτηγού πλοίου NOKA για το οποίο υπήρχαν άκρως εμπιστευτικές πληροφορίες σε επίπεδο ανώτατων κλιμακίων, σε κεντρικό επίπεδο, για την μεταφορά ποσότητας-μαμούθ κατεργασμένης κάνναβης σε μορφή «σοκολάτας».
Το πλοίο, το οποίο έχει κατασκευαστεί το 1978 (κάτι που ίσως τελικά λειτούργησε προς όφελος της επιχείρησης) έγινε «φύλλο και φτερό», όμως τα αποτελέσματα ήταν αρνητικά.
Τη νύχτα της Κυριακής προς ξημερώματα Δευτέρας, οι λιμενικοί έδωσαν όλο τους το είναι για να βρουν την άκρη του νήματος, σίγουροι ότι η πληροφορία που είχε φθάσει από Γαλλία μεριά, ήταν απολύτως αξιόπιστη. Όσο ξημέρωνε όμως τόσο η απογοήτευση μεγάλωνε. Δεν έχασαν όμως την ελπίδα. Θα «ξεσκόνιζαν» τα αμπάρια του πλοίου. Και πάλι όμως τίποτα δεν φαινόταν στον ορίζοντα. Μέσα τους όμως κάτι τους «έκαιγε». Πίστευαν ότι ίσως κάτι τους διαφεύγει, κάτι έπρεπε να ξαναδούν, να επιμείνουν, να κάνουν την ύστατη προσπάθεια. Αυτή άλλωστε ήταν και η γραμμή της Αθήνας: να μην εγκαταλείψουν μέχρι τέλους.
Αξιοποίησαν την ευκαιρία
Και ο χρόνος τελικά μέτρησε υπέρ τους. Λιμενικοί αξιοποίησαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ευκαιρία που τους δόθηκε για παράταση παραμονής του φορτηγού πλοίου στο λιμάνι του Ηρακλείου δεδομένου ότι θα έπρεπε να ελεγχθεί από τα αρμόδια κλιμάκια του Λιμεναρχείου η κατάσταση της ασφάλειας του για τον απόπλου του. Λίγο μετά τις 9 το βράδυ της Τρίτης δόθηκε η έγκριση για απόπλου με την προϋπόθεση να γίνουν κάποιες άμεσες επιδιορθώσεις πριν αναχωρήσει από το Ηράκλειο.
Και ενώ ο χρόνος μετρούσε αντίστροφα, ο Θεός ή τύχη …χαμογέλασε στους λιμενικούς. Το μυστικό κρυβόταν στα 18 κοντέινερ που μετέφερε και στα οποία είχε ήδη γίνει έρευνα με αρνητικά αποτελέσματα. Λιμενικοί έπαιξαν το τελευταίο τους χαρτί και ήταν άσσος ο καλός. Ο υπόκωφος θόρυβος από τον πάτο ενός κοντέινερ υποδήλωνε ότι κάτι δεν πάει καλά. Έτσι επιστρατεύτηκαν τα τρυπάνια και στον πρώτο δειγματοληπτικό έλεγχο που έγινε, χτύπησαν «φλέβα» …σοκολάτας.
Τα κοντέινερ είχαν διπλό πάτο με διπλό ξύλο και στο ενδιάμεσο το φορτίο με το χασίς! Οι σκηνές που ακολούθησαν ήταν απερίγραπτες με τους λιμενικούς να πετούν στον ουρανό από χαρά. Οι πληροφορίες που είχαν φθάσει εξ αρχής στην διάθεση του Αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχου Σταμάτιου Ράπτη και φυσικά του Διευθυντή της αρμόδιας κεντρικής υπηρεσίας ναρκωτικών μιλούσαν για 12 τόνους χασίς. Και δικαιώθηκαν έστω και στο παρά ένα. Λίγο πριν το πλοίο από την …Συρία σαλπάρει, κατάφεραν να ανασύρουν στην επιφάνεια το μυστικό που έκρυβαν οι διπλοί πάτοι των κοντέινερ.
Για την υπόθεση αυτή που ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη τόσο το κλιμάκιο που έφθασε στην Κρήτη από την πρώτη στιγμή όσο και οι τοπικοί λιμενικοί έδωσαν ψυχή και σώμα για να μπορέσουν να βρουν την άκρη.
Η Λαττάκεια και η διαδρομή του πλοίου
Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι εταιρεία γενικού εμπορίου είχε χρονοναυλώσει το NOKA από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και υπάρχουν σχετικά έγγραφα που πιστοποιούν την εν λόγω συμφωνία. Το δρομολόγιο που είχε δηλωθεί ήταν από την Λαττάκεια προς την Βεγγάζη της Λιβύης. Τα 18 κοντέινερ που στον …αφρό περιείχαν διάφορα εμπορεύματα, από είδη ρουχισμού και υπόδησης μέχρι απορρυπαντικά, αποδίδονται στην εταιρεία που ζήτησε την χρονοναύλωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Cretalive, η πλοιοκτήτρια εταιρεία αρνείται οποιαδήποτε εμπλοκή στην μεταφορά των ναρκωτικών, ενώ αρνητικό εμφανίζεται και το ενδεκαμελές πλήρωμα, δέκα Σύροι και ένας Ινδός. Μάλιστα νομικές πηγές αναφέρουν ότι ο καπετάνιος έδειξε να ανακουφίζεται όταν ανοιχτά της νότιας Κρήτης, υπό συνθήκες σφοδρής θαλασσοταραχής, τον προσέγγισαν σκάφη του λιμενικού. Η ανακούφιση αυτή αποδίδεται στο γεγονός ότι το πλοίο είναι παλιό και μη ασφαλές αλλά και στην πλήρη άγνοια που είχε, όπως ισχυρίζονται, σχετικά με το ναρκω-φορτίο.
Να σημειωθεί ότι μετά τον εντοπισμό των κρυπτών, ταξίδεψαν εσπευσμένα στο Ηράκλειο ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, ο Κλαδάρχης Ασφάλειας Ιωάννης Αργυρίου και ο προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης Ναρκωτικών. Μέχρι το βράδυ της Τετάρτης είχαν εντοπιστεί έξι τόνοι χασίς όμως η έρευνα συνεχιζόταν με εντατικούς ρυθμούς.
Ίσως αποδειχτεί η μεγαλύτερη ποσότητα που έχει κατασχεθεί ποτέ επί ελληνικού εδάφους δεδομένου ότι μέχρι σήμερα το ρεκόρ κατείχε η ποσότητα του 6,1 τόνων που μετέφερε το ρυμουλκό «Ανδρέας», το οποίο είχε αναχωρήσει επίσης από την Λαττάκεια. Στο ρυμουλκό είχαν κάνει ρεσάλτο λιμενικοί νότια της Κρήτης. cretalive