Τη ματαίωση του έργου της επέκτασης προβλήτας κρουαζιέρας στην Πειραϊκή πριν ακυρωθεί από τα δικαστήρια...
ζήτησαν οι αντιπρόσωποι των κινήσεων ενεργών πολιτών του Πειραιά στη συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι εκπρόσωποι των κινήσεων εξέφρασαν την αντίθεσή τους στα σχέδια της Cosco υποστηρίζοντας ότι ο Πειραιάς δεν χρειάζεται νέες θέσεις για κρουαζιερόπλοια.
Ο υπουργός άκουσε να άκουσε τις τοποθετήσεις των πολιτών αλλά δεν φέρεται να πήρε κάποια δέσμευση για την ακύρωση του έργου της επέκτασης του προβλήτα κρουαζιέρας την Πειραϊκή, όπως τουλάχιστον προκύπτει από την ανακοίνωση των κινήσεων πολιτών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
ζήτησαν οι αντιπρόσωποι των κινήσεων ενεργών πολιτών του Πειραιά στη συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Φώτη Κουβέλη.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης οι εκπρόσωποι των κινήσεων εξέφρασαν την αντίθεσή τους στα σχέδια της Cosco υποστηρίζοντας ότι ο Πειραιάς δεν χρειάζεται νέες θέσεις για κρουαζιερόπλοια.
Ο υπουργός άκουσε να άκουσε τις τοποθετήσεις των πολιτών αλλά δεν φέρεται να πήρε κάποια δέσμευση για την ακύρωση του έργου της επέκτασης του προβλήτα κρουαζιέρας την Πειραϊκή, όπως τουλάχιστον προκύπτει από την ανακοίνωση των κινήσεων πολιτών.
Αναλυτικά η ανακοίνωση
"Λίγες μέρες μετά τη θρασεία απόπειρα να καταπατήσει τον κοινόχρηστο χώρο του Αρμού στο Πέραμα (που ευτυχώς αποτράπηκε με άμεση κινητοποίηση κατοίκων και Αρχών), πραγματοποιήθηκε η συνάντηση που είχαμε ζητήσει με τον νέο Υπουργό Ναυτιλίας κ. Φώτη Κουβέλη, οι εκπρόσωποι κατοίκων και κινήσεων πολιτών του Πειραιά που αγωνιζόμαστε κατά της δημιουργίας νέου λιμένα στην Πειραϊκή με 4-6 θέσεις για μεγάλα κρουαζιερόπλοια. Στη συνάντηση συμμετείχε κι ο Γ.Γ. Λιμένων κ. Χρήστος Λαμπρίδης.
Μεταφέραμε στον Υπουργό την απορία και την αγανάκτηση των Πειραιωτών γιατί συνεχίζεται η προσπάθεια να εκτελεσθεί ένα έργο με κολοσσιαίες αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία της πόλης μας - αλλά και του κέντρου της Αθήνας που αποτελεί τον προορισμό των χιλιάδων επιβατών κάθε κρουαζιερόπλοιου -, χωρίς ολιστική μελέτη των επιπτώσεων αυτών, και χωρίς έλεγχο της συμβατότητας του έργου με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, την ΟΧΕ Πειραιά και άλλα αναπτυξιακά σχέδια.
Σε βάρος της ποιότητας ζωής και υγείας των κατοίκων, του φυσικού και αρχαιολογικού περιβάλλοντος του Πειραιά, αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, προωθείται ένα περιττό και παράλογο έργο το οποίο δεν το θέλει κανείς, ούτε η τοπική κοινωνία, ούτε οι επαγγελματικοί κλάδοι του λιμανιού (ακτοπλόοι, κ.ά.), ούτε καν ο κλάδος της κρουαζιέρας, που θεωρεί τον Πειραιά ήδη κορεσμένο για τις ανάγκες του.
Η COSCO δεν έχει καμία σχέση με την κρουαζιέρα, αλλά είναι υποχρεωμένη από τη σύμβαση παραχώρησης να εκτελέσει το έργο (με 95% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση). Όλες οι παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο έχουν ταχθεί κατά του περιττού αυτού έργου, πλην της παράταξης του Δημάρχου που επιφυλάχτηκε να πάρει θέση όταν θα έχει περισσότερα στοιχεία. Οι μόνοι που θέλουν το έργο και πιέζουν με όσα μέσα διαθέτουν για την εκτέλεσή του, είναι οι εργολάβοι λιμενικών έργων που θα ‘απορροφήσουν’ τα 136 εκ. ευρώ του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας…
Οι κάτοικοι του Πειραιά αλλά και οι χρήστες του λιμανιού - μεταξύ των οποίων και οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που με φάλαγγες τουριστικών λεωφορείων προσπαθούν να φτάσουν στην Ακρόπολη -, υποφέρουμε ήδη καθημερινά από κυκλοφοριακά εμφράγματα, λόγω του ανεπαρκούς οδικού δικτύου της πόλης μας. Η πληρότητα του 10θέσιου λιμένα κρουαζιέρας δεν ξεπερνάει ποτέ το 50%, ενώ οι εταιρίες κρουαζιέρας φροντίζουν να μην συμπίπτουν ποτέ 3 μεγάλα πλοία την ίδια ημέρα, για να προλαβαίνουν οι επιβάτες τους να επισκεφτούν την Αθήνα και να επιστρέψουν έγκαιρα για τον προγραμματισμένο απόπλου.
Τονίσαμε στον Υπουργό ότι το φαραωνικό αυτό έργο θα αλλάξει τον χάρτη και την όψη του Σαρωνικού και του Πειραιά, καθώς, με επιχωμάτωση της πολύ βαθιάς θάλασσας με εκατομμύρια τόνους μπάζα, θα δημιουργηθεί μπροστά στην Πειραϊκή μια τεχνητή χερσόνησος τελικής έκτασης 175 στρεμμάτων, όταν το σημερινό επιβατικό λιμάνι -ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα- έχει έκταση 274,5 στρέμματα.
Η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη και ανεπανόρθωτη τόσο στο θαλάσσιο οικοσύστημα, όσο και στο μοναδικού φυσικού κάλλους αλλά και αρχαιολογικής και τουριστικής αξίας τοπίο της Πειραϊκής Ακτής, που φιλοξενεί το ταφικό μνημείο του ιδρυτή του Πειραιά και νικητή της Σαλαμίνας Θεμιστοκλή και το μεγαλύτερο σωζόμενο αρχαίο τείχος, το Κονώνειο, που πρόκειται σύντομα να αναδειχθεί και αξιοποιηθεί τουριστικά. Το έργο αυτό θα πληγώσει επίσης και τον ευρύτερο ιστορικό και αρχαιολογικό χώρο της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας και θα σφραγίσει για πάντα κάτω από τα μπάζα μέρος του βυθού, ο οποίος περιμένει τις υποθαλάσσιες αρχαιολογικές ανασκαφές για τον εντοπισμό Περσικών και Ελληνικών πλοίων, όταν αυτές θα είναι εφικτές στο μέλλον.
Μεταφέραμε στον Υπουργό την απορία και την αγανάκτηση των Πειραιωτών γιατί συνεχίζεται η προσπάθεια να εκτελεσθεί ένα έργο με κολοσσιαίες αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία της πόλης μας - αλλά και του κέντρου της Αθήνας που αποτελεί τον προορισμό των χιλιάδων επιβατών κάθε κρουαζιερόπλοιου -, χωρίς ολιστική μελέτη των επιπτώσεων αυτών, και χωρίς έλεγχο της συμβατότητας του έργου με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, την ΟΧΕ Πειραιά και άλλα αναπτυξιακά σχέδια.
Σε βάρος της ποιότητας ζωής και υγείας των κατοίκων, του φυσικού και αρχαιολογικού περιβάλλοντος του Πειραιά, αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού, προωθείται ένα περιττό και παράλογο έργο το οποίο δεν το θέλει κανείς, ούτε η τοπική κοινωνία, ούτε οι επαγγελματικοί κλάδοι του λιμανιού (ακτοπλόοι, κ.ά.), ούτε καν ο κλάδος της κρουαζιέρας, που θεωρεί τον Πειραιά ήδη κορεσμένο για τις ανάγκες του.
Η COSCO δεν έχει καμία σχέση με την κρουαζιέρα, αλλά είναι υποχρεωμένη από τη σύμβαση παραχώρησης να εκτελέσει το έργο (με 95% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση). Όλες οι παρατάξεις στο Δημοτικό Συμβούλιο έχουν ταχθεί κατά του περιττού αυτού έργου, πλην της παράταξης του Δημάρχου που επιφυλάχτηκε να πάρει θέση όταν θα έχει περισσότερα στοιχεία. Οι μόνοι που θέλουν το έργο και πιέζουν με όσα μέσα διαθέτουν για την εκτέλεσή του, είναι οι εργολάβοι λιμενικών έργων που θα ‘απορροφήσουν’ τα 136 εκ. ευρώ του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας…
Οι κάτοικοι του Πειραιά αλλά και οι χρήστες του λιμανιού - μεταξύ των οποίων και οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων που με φάλαγγες τουριστικών λεωφορείων προσπαθούν να φτάσουν στην Ακρόπολη -, υποφέρουμε ήδη καθημερινά από κυκλοφοριακά εμφράγματα, λόγω του ανεπαρκούς οδικού δικτύου της πόλης μας. Η πληρότητα του 10θέσιου λιμένα κρουαζιέρας δεν ξεπερνάει ποτέ το 50%, ενώ οι εταιρίες κρουαζιέρας φροντίζουν να μην συμπίπτουν ποτέ 3 μεγάλα πλοία την ίδια ημέρα, για να προλαβαίνουν οι επιβάτες τους να επισκεφτούν την Αθήνα και να επιστρέψουν έγκαιρα για τον προγραμματισμένο απόπλου.
Τονίσαμε στον Υπουργό ότι το φαραωνικό αυτό έργο θα αλλάξει τον χάρτη και την όψη του Σαρωνικού και του Πειραιά, καθώς, με επιχωμάτωση της πολύ βαθιάς θάλασσας με εκατομμύρια τόνους μπάζα, θα δημιουργηθεί μπροστά στην Πειραϊκή μια τεχνητή χερσόνησος τελικής έκτασης 175 στρεμμάτων, όταν το σημερινό επιβατικό λιμάνι -ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα- έχει έκταση 274,5 στρέμματα.
Η ζημιά θα είναι ανυπολόγιστη και ανεπανόρθωτη τόσο στο θαλάσσιο οικοσύστημα, όσο και στο μοναδικού φυσικού κάλλους αλλά και αρχαιολογικής και τουριστικής αξίας τοπίο της Πειραϊκής Ακτής, που φιλοξενεί το ταφικό μνημείο του ιδρυτή του Πειραιά και νικητή της Σαλαμίνας Θεμιστοκλή και το μεγαλύτερο σωζόμενο αρχαίο τείχος, το Κονώνειο, που πρόκειται σύντομα να αναδειχθεί και αξιοποιηθεί τουριστικά. Το έργο αυτό θα πληγώσει επίσης και τον ευρύτερο ιστορικό και αρχαιολογικό χώρο της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας και θα σφραγίσει για πάντα κάτω από τα μπάζα μέρος του βυθού, ο οποίος περιμένει τις υποθαλάσσιες αρχαιολογικές ανασκαφές για τον εντοπισμό Περσικών και Ελληνικών πλοίων, όταν αυτές θα είναι εφικτές στο μέλλον.
Επισημάναμε ότι οι νομικοί μας σύμβουλοι έχουν εντοπίσει σειρά ουσιαστικών νομικών προβλημάτων τόσο στη χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου, όσο και στις μέχρι τώρα διαδικασίες υλοποίησής του, τα οποία αποτελούν ισχυρότατα ερείσματα για την προσφυγή μας στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια και την ακύρωση του έργου.
Τέλος, θέσαμε υπόψη του Υπουργού το πάγιο αίτημα μας, τα 136 εκ. ευρώ από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας που θα προκύψουν από την ακύρωση του περιττού και επιβλαβούς αυτού έργου, να διατεθούν για την εκτέλεση των δύο υπερώριμων και υπεραναγκαίων έργων που επιτέλους θα συνδέσουν τον Πειραιά - και το λιμάνι - με τους δύο βασικούς οδικούς άξονες, προς Θεσσαλονίκη-Βαλκάνια και προς Πάτρα-Ιταλία. Τα έργα αυτά είναι η βύθιση των γραμμών ΗΣΑΠ μέχρι το Νέο Φάληρο και ο σύγχρονος κόμβος σύνδεσης της Λεωφόρου Σχιστού με την Εθνική Οδό Κορίνθου στον Σκαραμαγκά.
Η συνάντηση έγινε σε εποικοδομητικό κλίμα και ο Υπουργός άκουσε με προσοχή τις τοποθετήσεις μας στα ζητήματα κατανοώντας τις απόψεις μας. Ζητούμε και προσδοκούμε από την Κυβέρνηση, συνειδητοποιώντας το μάταιο και επιβλαβές αυτού του έργου, να απαλλάξει την COSCO από την υποχρέωση εκτέλεσής του, πριν αυτό ακυρωθεί από τα δικαστήρια".