Η Google άλλαξε τον κόσμο. Ο εντοπισμός πληροφοριών στο ίντερνετ μέσα σε κλάσματα δευτερολέπτου έχει γίνει αυτονόητος τις...
τελευταίες δύο δεκαετίες.
Μηχανές αναζήτησης υπήρχαν και πριν τον αμερικανικό κολοσσό. Η ιδέα όμως των ιδρυτών της Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν ήταν καινοτόμα. Ξέφυγαν από τα όρια ενός απλού διαδικτυακού καταλόγου αποτελεσμάτων και δημιούργησαν την έξυπνη μηχανή αναζήτησης.
τελευταίες δύο δεκαετίες.
Μηχανές αναζήτησης υπήρχαν και πριν τον αμερικανικό κολοσσό. Η ιδέα όμως των ιδρυτών της Λάρι Πέιτζ και Σεργκέι Μπριν ήταν καινοτόμα. Ξέφυγαν από τα όρια ενός απλού διαδικτυακού καταλόγου αποτελεσμάτων και δημιούργησαν την έξυπνη μηχανή αναζήτησης.
Η πρώτη εκδοχή της μηχανής, που προγραμματίστηκε από τους δύο ιδρυτές το 1996, ονομάζονταν BackRub. Λίγο αργότερα οι Πέιτζ και Μπριν βάφτισαν την σελίδα τους Google, δανειζόμενοι τον μαθηματικό όρο Googol, που περιγράφει το 1 με 100 μηδενικά. Για να εξαργυρώσουν μια χορηγία πάνω από 100.000 δολαρίων του συνιδρυτή της εταιρίας Sun Microsystem Αντρέας φον Μπερτολσχάιμ οι δύο ιδρυτές καταχώρησαν την νέα εταιρία στις 4 Σεπτεμβρίου του 1998. Φιλόδοξη αποστολή της νέας μηχανής αναζήτησης ήταν η οργάνωση των πληροφοριών ολόκληρης της γης και η διασφάλιση της προσβασιμότητας σε όλους. Το «πιστεύω» της Google, το οποίο πέρασε εδώ και χρόνια στην αφάνεια, ήταν το «Don´t be evil», «Μη κάνεις τίποτα κακό».
Βασικά πλεονεκτήματα της Google: ένας καινοτόμος αλγόριθμος αλλά και οι μικρές διαφημίσεις γύρω στα αποτελέσματα αναζήτησης, κομμένες και ραμμένες στα μέτρα στον χρήστη. Χάρη σε αυτές τις διαφημίσεις η ιστοσελίδα συγκεντρώνει δισεκατομμύρια. Ενδεικτικό ότι μόνο το τελευταίο τρίμηνο ο αμερικανικός κολοσσός έκανε τζίρο 32,6 δις, από τα οποία τα 28 προέρχονταν από διαφημιστικά έσοδα.
Όλα και συχνότερα ωστόσο εκφράζονται ανησυχίες για τη μαζική συλλογή προσωπικών δεδομένων από την Google. Μήπως ο αμερικανικός γίγαντας γνωρίζει εν τέλει υπερβολικά πολλά για τους χρήστες; Μόλις πρόσφατα η εταιρία αναγκάστηκε να απολογηθεί για τους λόγους για τους οποίους τα κινητά με λογιστικό Android, που ανήκει στη Google συλλέγουν πληροφορίες για το σημείο στο οποίο βρίσκεται ο χρήστης, ακόμα κι αν εκείνος δεν το επιθυμεί. Την ίδια στιγμή η νέα λειτουργία Google Assitant χρειάζεται πολλά προσωπικά δεδομένα για να είναι σε θέση να παράσχει πλήθος υπηρεσιών στο χρήστη.