Μετά το φετινό σκάνδαλο του Cambridge Analytica θα πίστευε κανείς ότι θα έκανε το Facebook να εξετάσει και πάλι τις...
τακτικές του.
Τουλάχιστον μέχρι να περάσει η μπόρα. Τα πράγματα όμως δε φαίνεται να είναι ακριβώς έτσι.
τακτικές του.
Τουλάχιστον μέχρι να περάσει η μπόρα. Τα πράγματα όμως δε φαίνεται να είναι ακριβώς έτσι.
Δεν είναι λίγοι που ισχυρίζονται ότι κάποιος παρακολουθεί τις συνομιλίες τους. Ακούγονται τέτοια σε παρέες και πολλές φορές αποτελούν αντικείμενου χλευασμού. Από ότι φαίνεται όμως και με βάση τα όσα βγαίνουν στην επιφάνεια, μάλλον θα πρέπει να τα ακούμε πιο προσεκτικά.
Με βάση μια πατέντα πρωτοπορίας που κατατέθηκε το 2016 και έγινε δεχτή πριν λίγες ημέρες, το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο του πλανήτη σχεδιάζει έναν τρόπο ώστε να ανοίγει τα μικρόφωνα των κινητών μας -remotely όπως θα έλεγαν και οι Αμερικανοί- χρησιμοποιώντας κρυφά σήματα στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, έτσι ώστε να μπορεί να προσαρμόζει καλύτερα τον αλγόριθμο του σε εμάς και τις προτιμήσεις μας.
Επιστημονική φαντασία; Δυστοπία; Θαυμαστός καινούργιος κόσμος; Λίγο από όλα αυτά συνδυασμένα, μονάχα που είναι απτή πραγματικότητα. Το συγκεκριμένο λογισμικό, βρίσκεται ενσωματωμένο στα Facebook ads, και όποτε αναγνωρίζει τους συγκεκριμένους ήχους που δεν τους πιάνει το ανθρώπινο αυτί, φροντίζει να ανοίγει -στα κρυφά- το μικρόφωνο του κινητού μας και να καταγράφει τις πολύτιμες για το Facebook πληροφορίες.
Η ιδέα βασίζεται στην καλύτερη εξατομίκευση των πληροφοριών που θα μας στέλνει στη συνέχεια το κοινωνικό δίκτυο, φυσικά κερδίζοντας και εκείνο τη δυνατότητα να μας δελεάζει tailor-made διαφημίσεις. Δυστυχώς, όσο και αν προσπαθούμε να φανούμε ανοιχτόμυαλοι και καθόλου τεχνοφοβικοί, με αυτήν εδώ την είδηση δεν τα καταφέρνουμε και τόσο καλά. Ακούγεται κάπως άρρωστο.