Λύθηκε το μυστήριο για τη μοιραία συντριβή του Boeing της Malaysia Airlines, τέσσερα χρόνια μετά την εξαφάνισή του πάνω από τον...
Ινδικό Ωκεανό.
Ύστερα από έρευνα που διεξήγαγε για τα αίτια της εξαφάνισης, ομάδα ειδικών παρουσίασε τα ευρήματά της στην αυστραλιανή εκπομπή 60 Μinutes. Σύμφωνα με αυτά, οι 238 επιβαίνοντες έπεσαν θύματα του πιλότου Ζαχάρι Αμάντ Ζαχ, ο οποίος ήθελε να αυτοκτονήσει και γι' αυτό έριξε το Βoeing της Malaysia Airlines.
Μάλιστα, όπως ανέφεραν, πρόκειται για μια σκόπιμη ενέργεια του πιλότου. Οι εμπειρογνώμονες συμφώνησαν ότι η πιθανότητα το αεροσκάφος να έπεσε από ατύχημα είναι «μία στο τρισεκατομμύριο». Επιπλέον, αναπαρέστησαν τις τελευταίες στιγμές της πτήσης της Malaysia σε προσομοιωτή.
Ο ερευνητής Λάρι Βανς ισχυρίστηκε ότι πιστεύει πως «ο πιλότος αυτοκτόνησε» και γι' αυτό οδήγησε το αεροσκάφος σε ένα απομονωμένο σημείο για να το εξαφανίσει, συμπληρώνοντας ότι «δυστυχώς δολοφόνησε, επίσης, όλους τους υπολοίπους (σ.σ.: 238 επιβαίνοντες) που βρίσκονταν στο αεροσκάφος και το έκανε εσκεμμένα». Ο πρώην Αυστραλός υπουργός Μεταφορών, Μαρτίν Ντολάν, επισήμανε: «Ήταν σχεδιασμένο, το έκανε εσκεμμένα».
Ο Καναδός ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων, Λάρι Βανς, τόνισε ότι ο πιλότος Ζαχάρι έβαλε μάσκα οξυγόνου πριν αποσυμπιέσει το αεροπλάνο για να κάνει τους επιβάτες να λιποθυμήσουν και να μην έχουν τις αισθήσεις τους. «Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην πιστεύουμε ότι ο πιλότος δεν αποσυμπίεσε την καμπίνα», πρόσθεσε.
Ο Λ. Ντολάν απέρριψε το ενδεχόμενο να επρόκειτο για τρομοκρατική ενέργεια, ισχυριζόμενος ότι αν όντως ήταν τρομοκρατική επίθεση, η οργάνωση θα είχε σπεύσει να αναλάβει την ευθύνη από την πρώτη στιγμή.
Ωστόσο, οι ειδικοί διαφωνούν στο κατά πόσο ο Ζαχάρι είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους τη στιγμή που συνετρίβη στον ωκεανό. Ο Βανς δήλωσε ότι ο πιλότος σκόπιμα άφησε το αεροσκάφος να συντριβή μόνο του (πιθανότατα καθώς του τελείωσαν τα καύσιμα), ενώ ο Ντόλαν υποστήριξε ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι ο Ζαχάρι κατέβασε με σπειροειδείς κινήσεις το αεροσκάφος μέχρι που συνετρίβη στον ωκεανό.
Πώς έκρυψε το αεροσκάφος από τα ραντάρ
Σύμφωνα με τους ειδικούς, σκόπιμη ήταν και η ενέργεια του Ζαχάρι να «εξαφανίσει» το αεροπλάνο, δηλαδή να το κρύψει από τα ραντάρ, πριν το ρίξει. Ο Ζαχάρι έκανε μια προσεκτική σειρά ελιγμών, ζιγκ ζαγκ, κινούμενος ακριβώς πάνω στα σύνορα της Μαλαισίας με την Ταϊλάνδη με σκοπό να μην τον πιάσουν τα ραντάρ, να εξαφανίσει την πτήση ΜΗ 370 για πάντα και μετά ανενόχλητος και χωρίς να καταγράφονται οι κινήσεις του να καταρρίψει το αεροσκάφος.
Ειδικότερα, ο πιλότος και εκπαιδευτής Σάιμον Χάρντι υπογράμμισε ότι ο Ζαχάρι απέφυγε τα στρατιωτικά ραντάρ μπαινοβγαίνοντας στα σύνορα της Μαλαισίας και της Ταϊλάνδης. «Καθώς το αεροσκάφος περνούσε από τη Μαλαισία και την Ταϊλάνδη, κινούνταν ακριβώς πάνω στα σύνορα, μπαινοβγαίνοντας εναλλάξ πάνω στις δύο χώρες, με αποτέλεσμα οι ελεγκτές να μην ενοχλούνται από αυτό το μυστηριώδες αεροσκάφος, σκεπτόμενοι, αφενός ο Μαλαισιανός '''ανήκει στη δικαιοδοσία της Ταϊλάνδης'' και αφετέρου ο Ταϊλανδός ''ανήκει στη δικαιοδοσία της Μαλαισίας''. Αν μου ανέθετε κάποιος να εξαφανίσω ένα αεροσκάφος θα έκανα ακριβώς το ίδιο πράγμα. Το γεγονός ότι έκανε κινήσεις ακριβείας, πολύ προσεκτική δουλεία μπαινοβγαίνοντας στα σύνορα, φαίνεται από το γεγονός ότι δεν τον έπιασαν τα στρατιωτικά ραντάρ καμίας χώρας και ούτε η Ταϊλάνδη ούτε η Μαλαισία σήκωσαν πολεμικά αεροσκάφη για αναχαιτίσουν το Boeing 777, όπως συμβαίνει όταν τα ραντάρ πιάνουν ένα αεροπλάνο που δεν γνωρίζουν, ένα αεροπλάνο που δεν έπρεπε κανονικά να περνάει από αυτό το σημείο και δεν αποκρίνεται», επισήμανε.
Γιατί έκανε περίεργη στροφή
Ακόμη, ο Σ.Χάρντι ισχυρίστηκε ότι με αυτό το σενάριο αποκαλύπτεται και κάτι που παρέμενε ανεξήγητο μέχρι σήμερα: Γιατί ο πιλότος Ζαχάρι έκανε μια απότομη στροφή προς τα τα βορειοανατολικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο πιλότος έκανε τη στροφή ενώ πετούσε ακριβώς πάνω από τη γενέθλια πόλη του, την Πενάνγκ. Ο Χάρντι επισημαίνει ότι έκανε τη στροφή αυτή ως αποχαιρετισμό στην Πενάγκ πριν οδηγήσει το Boeing στον νοτιανατολικό Ινδικο Ωκεανό σε ένα σημείο όπου ήξερε ότι το αεροσκάφος δεν θα μπορούσε να βρεθεί ποτέ.
«Το σκεφτόμουν για μεγάλο διάστημα, έψαχνα το λόγο για τον οποίο έκανε τη στροφή ο Ζαχάρι και σκεφτόμουν κάποια τεχνικά στοιχεία. Μετά από δυο μήνες σκέψης, βρήκα την απάντηση. Πιθανότατα η στροφή του προς τα αριστερά ήταν ένας μεγάλος συναισθηματικός αποχαιρετισμός στην γενέθλια πόλη του», συμπλήρωσε.
Οι λόγοι που έριξε το αεροσκάφος
Οι βασικοί ύποπτοι για την πτώση του αεροσκάφους ήταν εξ αρχής ο πιλότος Ζαχάρι και ο συγκυβερνήτης Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ.
Κυκλοφόρησαν διάφορες φήμες ότι ο γάμος του Ζάχαρι παρουσίαζε προβλήματα και ότι η γυναίκα του ήταν αποφασισμένη να τον εγκαταλείψει.
Μια άλλη θεωρία υποστήριζε ότι έκανε αεροπειρατία στο δικό του αεροπλάνο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τη φυλάκιση του αρχηγού της αντιπολίτευσης της Μαλαισίας Ανγουορ Ιμπραχίμ, προκειμένου να αποσταθεροποιήσει την κυβέρνηση του Ναγίμπ Ραζάκ.
Έξι ημέρες μετά την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370, οι αρχές κατάσχεσαν τους υπολογιστές του πιλότου και του συγκυβερνήτη, οι οποίοι περιείχαν στοιχεία που έδειξαν ότι ο πιλότος Ζαχάρι είχε χρησιμοποιήσει λογισμικό προσομοίωσης πτήσης για να προετοιμαστεί για την αλλαγή πορείας του αεροσκάφους.
Ο Τζον Ντόνσον, δικηγόρος που εκπροσωπεί εννιά οικογένειες θυμάτων της ΜΗ370 δήλωσε πρόσφατα στην News Corp Australia ότι υπάρχουν στοιχεία ότι το αεροσκάφος συνετρίβη εσκεμμένα. «Στην πτήση ΜΗ370 είχαμε έναν πιλότο που πετούσε από τη Μαλαισία στο Πεκίνο και ξαφνικά έκανε μια στροφή προς τα αριστερά. Τα αποδεικτικά στοιχεία ότι κάποιο μέλος του πληρώματος ευθύνεται για τη συντριβή του αεροσκάφους είναι πρόδηλα. Στην καμπίνα υπήρξε αποσυμπίεση, οι άνθρωποι πέθαναν από ασφυξία, ήταν μια προμελετημένη δολοφονία. Ήταν όλα σχεδιασμένα. Οι σοροί των νεκρών δεν βρέθηκαν ποτέ», κατέληξε.