Latest News

Σάββατο 14 Απριλίου 2018

Το τελευταίο αντίο στον καπετάν Μάκη Αγούδημο - Η άνοδος, οι πολιτικές φιλίες οι κόντρες και η πτώση του

Η οικογένεια, στενοί συγγενείς, παλιοί συνεργάτες και κυρίως μέλη των πληρωμάτων στα πλοία του, συνόδευσαν τον Μάκη Αγούδημο  στην τελευταία του κατοικία στο νεκροταφείο της Βουλιαγμένης, το...
μεσημέρι της Παρασκευής.
 Η απουσία παλιών «συναδέλφων» του, πολιτικών αλλά και ανθρώπων που τους βοήθησε στην πορεία της επαγγελματικής και πολιτικής τους καριέρας σχολιάστηκε αρνητικά από τους παρευρισκόμενους. ‘Εφυγε σχεδόν ξεχασμένος από την «οικογένεια της ακτοπλοίας».
Οι περισσότεροι είχαν να διηγηθούν μία ιστορία στα πηγαδάκια που σχηματίστηκαν στο προαύλιο της εκκλησίας πριν την εξόδιο ακολουθία. Πολλά από τα στελέχη της εταιρείας του, που έδωσαν το παρών και είναι πλέον σε καίριες θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας και της ακτοπλοία, έλεγαν ότι η « G.A.Ferries ήταν ένα μεγάλος σχολείο για αυτούς».
«Είχε ένα συρτάρι στο γραφείο του με μεγάλα χρηματικά ποσά και όποιος πήγαινε και του ζητούσε βοήθεια του έδινε, χωρίς δεύτερη κουβέντα» θυμήθηκε στενός του συνεργάτης.
Παλαιό τραπεζικό στέλεχος αποκάλυψε ότι ο Μάκης Αγούδημος «ήταν ο πρώτος που ζήτησε δάνειο –«μικτό» δηλαδή σε δύο νομίσματα, δολάρια και γιέν. Πρωτοποριακή κίνηση την εποχή εκείνη που του απέφερε μεγάλα κέρδη σε μικρό χρονικό διάστημα».
Οι πιο πολλοί συμφώνησαν στη διαπίστωση ότι η εμπλοκή του Μάκη Αγούδημου με την επιβατηγό ναυτιλία από … «πολιτική καραμπόλα» ήταν ένα μεγάλο του λάθος:
«Αν είχε μείνει στην εμπορική ναυτιλία θα είχε στόλο πάνω από 100 πλοία. Είχε καλές επιχειρηματικές ιδέες. Τον παρέσυραν όμως, μπήκε στην ακτοπλοία, έμπλεξε με πολιτικές καταστάσεις και μόλις γύρισε ο τροχός τα έχασε όλα».
Αρκετοί υποστήριζαν ότι «η τελευταία μοιραία του κίνηση του Μάκη Αγούδημου ήταν στην υπόθεση με τον Παντελή Σφηνιά όταν είχε πετύχει να πάρει 12 δισ. δραχμές για την πώληση της G.A.Ferries . Μετά την αυτοκτονία Σφηνιά , την ξαναπήρε στα χέρια του».
Η αρχή του τέλους
Ο Κάπτα Μάκης όπως τον αποκαλούσαν ήταν μια εμβληματική προσωπικότητα της ακτοπλοΐας και όχι μόνο. Σπούδασε Ναυτιλιακά σε ιδιωτικό κολέγιο των Αθηνών, ενώ παράλληλα απασχολούνταν στην εταιρεία.
Εδώ και πολλά χρόνια, ο Γεράσιμος Αγούδημος είχε μετακομίσει μαζί με την οικογένειά του στο Λουγκάνο της Ελβετίας. Στη μεγαλύτερη ιταλόφωνη πόλη στο καντόνι Τιτσίνο στη νότια Ελβετία.
Άρχισε την καριέρα του από ναύτης σε πλοία που έκαναν ταξίδια στη Μεσόγειο για να φτάσει να γίνει καπετάνιος και αργότερα πλοιοκτήτης. Μπορεί να έγινε γνωστός λόγω της ακτοπλοΐας, η εφοπλιστική του πορεία όμως άρχισε με φορτηγά πλοία το 1967, ενώ ο μύθος τον θέλει να έχει πουλήσει και να έχει αγοράσει μέχρι την ηχηρή πτώση του περισσότερα από 250 πλοία.
Ξεκίνησε το 1989 στην Ακτοπλοΐα με το «Νταλιάνα» και το «Μιλένα», ενώ στην συνέχεια προστέθηκε στο στόλο του η «Δήμητρα», τα ονόματα των τριών θυγατέρων του.
Το 1991 προστέθηκε στο στόλο του η επιβλητική «Ροδάνθη», προς τιμήν της συζύγου του Ροδάνθης Αγούδημου. Το 1993 θα αποκτηθεί το «ΡΟΜΙΛΝΤΑ» που θα πάρει το όνομά του από τα αρχικά των ονομάτων της «ΡΟδάνθης», της «ΜΙλένας» και της «ΝΤΑλιάνας». Και το 1994 θα συμπληρωθεί η αρμάδα με τη δρομολόγηση του «Μαρίνα» στη γραμμή για Κάλυμνο-Κω-Ρόδο. Λίγο μετά θα αποκτηθεί το δεύτερο «Δήμητρα», πρώην «Ionian Fantasy» του Στρίντζη σε αντικατάσταση του πρώτου «Δήμητρα» που πουλήθηκε στον Αντώνη τον Αγαπητό.
Τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας με τις δυνάμεις του να τον προδίδουν και να φεύγει από τη ζωή. protothema.gr