Ένα συλλεκτικό βίντεο με εικόνες από τις κινητοποιήσεις ενάντια στην πώληση του λιμανιού στη Cosco προβάλλονταν όση ώρα παρουσίαζε τις θέσεις & προτάσεις για το master plan της ΟΛΠ ΑΕ το ...
«Λιμάνι της Αγωνίας».
Αν ξεπεράσει κανείς αυτή τη σουρεαλιστική αντίφαση - κάποιους τους έκανε να νιώσουν άβολα- για σχεδόν δύο ώρες στη μισοφωτισμένη (είμαστε αισιόδοξοι και δεν λέμε μισοσκότεινη!) αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου συζητήθηκαν αναλυτικά όσα έργα προτείνουν να γίνουν ή όχι μέσα στα επόμενα χρόνια από την ΟΛΠ ΑΕ στον Πειραιά.
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην υποχρέωση του ΟΛΠ να υλοποιήσει μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη του Πειραιά, αλλά και στην προτεινόμενη δημιουργία MALL μέσα στο λιμάνι (απαγορεύεται σύμφωνα με τον ισχύον Πολεοδομικό Κανονισμό και θα πλήξει την τοπική εμπορική αγορά), ενώ επισημάνθηκε η ανάγκη να υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά, όπως συνέβη στο Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας το Δήμο Σαλαμίνας.
Επιγραμματικά (και λακωνικά) αυτά ήταν τα βασικά σημεία στην πρώτη συνέντευξη Τύπου από το " Λιμάνι της Αγωνίας" μετά από 3,5 χρόνια. Στο "πάνελ" ήταν οι δημοτικοί σύμβουλοι Μαρία Σταθάκη, Βάνα Μελά και Δημήτρης Γκερλές αλλά και διάφορα στελέχη της δημοτικής παράταξης, ενώ παρέστησαν (διακριτικά) οι βουλευτές στην Α' Πειραιώς & Νήσων, Θοδωρής Δρίτσας και Ελένη Σταματάκη.
Τα βασικά σημεία των θέσεων του "Λιμανιού της Αγωνίας"
Ειδικότερα, την άρρηκτη σχέση της πόλης του Πειραιά με το λιμάνι της οφείλει να συνυπολογίσει ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός της ΟΛΠ Α.Ε, επισήμαναν μέλη και δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης «το Λιμάνι της Αγωνίας- Πειραιάς η πόλη μας», στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, κατά την οποία παρουσιάστηκαν οι θέσεις και οι προτάσεις του ΛτΑ για το Σχέδιο Ανάπτυξης και Διαχείρισης (master plan) της Ο.Λ.Π Α.Ε.
Ακριβώς επειδή, η Σύμβαση Παραχώρησης (άρθρο 6 §2) του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Ο.Λ.Π Α.Ε στην Cosco υποχρεώνει την εταιρεία να αντιμετωπίζει το λιμάνι ως δημόσιο λιμάνι, να διαφυλάσσεται δηλαδή ο χαρακτήρας του κοινόχρηστου λιμανιού και να μην αντιμετωπίζεται ως ιδιωτική έκταση, θέλουμε και πρέπει, όχι μόνο εμείς το ΛτΑ, αλλά και ο Δήμος, η περιφέρεια, οι φορείς και οι κάτοικοι να έχουμε λόγο πάνω σε αυτά τα έργα που θα σημαδέψουν με τρόπο μη αναστρέψιμο την πόλη μας, με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των αρνητικών συνεπειών τους και την αύξηση των θετικών τους προς όφελος της πόλης, αλλά και των υπόλοιπων παραλιμένιων δήμων. Και προς αυτή την κατεύθυνση -του σχεδιασμού από κοινού- φαίνεται να κινούμαστε όλοι οι εμπλεκόμενοι, αφού συναίνεσε και ο μέχρι πρόσφατα αποστασιοποιημένος Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, δίνοντας πράσινο φως στην έναρξη της διαβούλευσης σε ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου (12-3-18).
Η συνεννόηση και η σύμπλευση σε βασικές στοχεύσεις -που αρχίζει να διακρίνεται- μεταξύ του Δήμου, της Περιφέρειας, των φορέων της πόλης και της κοινωνίας των πολιτών συνιστούν προϋπόθεση για την επιτυχία της όποιας παρέμβασης, καθώς όσο αποφασισμένοι επενδυτές/επιχειρηματίες κι αν είναι οι Κινέζοι, δεν θα ήθελαν να έχουν απέναντί τους μια ολόκληρη πόλη. Μια πόλη που έχει εκπονήσει Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης και πάνω στο οποίο θα πρέπει να κουμπώσει το master plan της Ο.Λ.Π Α.Ε, προκειμένου τα σχεδιαζόμενα έργα να μην λειτουργήσουν ανταγωνιστικά προς την πόλη, αλλά αντίθετα να συνεισφέρουν στη βελτίωση του βιοτικού της επιπέδου και της καθημερινότητάς της.
Με διάθεση να συμβάλλουμε στη διαβούλευση και στην παρουσίαση συνολικής πρότασης εγκεκριμένης από το Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε η διεκδίκησή μας να είναι ισχυρή και μη αμφισβητήσιμη, η δημοτική μας κίνηση «το Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας» με συνέπεια και υπευθυνότητα καταθέτει τις θέσεις και τις προτάσεις της, αφού σημειώσουμε ότι αξιολογούμε θετικά τα έργα συντήρησης, επισκευών, εξοπλισμού και εκβαθύνσεων που προβλέπονται στον σχεδιασμό της Ο.Λ.Π Α.Ε για το κεντρικό λιμάνι.
Σημειώνεται ότι το "Λιμάνι της Αγωνίας" έχει εκφράσει ολοκληρωμένη άποψη για το master plan της ΟΛΠ ΑΕ (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΕΔΩ)