Σε μηχανολογικό πρόβλημα και κακή συντήρηση του οχήματος αποδίδει το πόρισμα της ΕΛΑΣ για το μοιραίο τζιπ, στο οποίο βρήκε φρικτό θάνατο ο Παναγιώτης Μαυρίκος... όταν έπιασε φωτιά στην Αττική Οδό στις 8 Ιουνίου του 2016.
Σύμφωνα με τις τεχνικές πραγματογνωμοσύνες που εμπεριέχονται στον ογκώδη φάκελο του Τμήματος Εγκλημάτων Κατά Ζωής της ΕΛΑΣ και αποκαλύπτουν σήμερα τα ΝΕΑ, το συμβάν συνδέεται με προηγούμενο ατύχημα που είχε λίγους μήνες νωρίτερα ο 42χρονος εκδότης και το οποίο είχε προκαλέσει στρεβλώσεις στους άξονες του αυτοκινήτου. Επίσης, άμεση σχέση εκτιμάται ότι είχε μία αλλαγή κρίσιμου εξαρτήματος στο σύστημα κατεύθυνσης του πολυτελούς αυτοκινήτου που αντικαταστάθηκε με μεταχειρισμένο, σε συνεργείο στον Νέο Κόσμο, χωρίς να υπάρξει συνολική επισκευή των βλαβών του οχήματος.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση πραγματογνωμόνων «η οπή στο δάπεδο του θόλου του κιβωτίου ταχυτήτων φέρει ίχνη πλήξης από τμήματα κυρίως της «καδένας» που έχει το σύστημα μεταφοράς της κίνησης».
Σύμφωνα με την εφημερίδα Τα Νέα, στον φάκελο της ΕΛ.ΑΣ περιλαμβάνονται πορίσματα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων αλλά και στελεχών του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών (ΤΕΕΜ).
Σύμφωνα με το πόρισμα, το αυτοκίνητο του εκδότη, ένα Πόρσε Καγιέν, κινούνταν στην Αττική Οδό, στο ύψος του Mall, όταν άρχισε να χτυπά ανεξέλεγκτο το κικλίδωμα ασφαλείας. Αυτό έγινε τουλάχιστον έξι με επτά φορές. Ο 42χρονος προσπάθησε να το επαναφέρει στην κανονική του πορεία, όμως το ΙΧ ανεφλέγη και ο εκδότης εγκλωβίστηκε σε αυτό.
Τον Ιούνιο του 2016 ο Παναγιώτης Μαυρίκος έχασε τη ζωή του μέσα στο αυτοκίνητό του στην Αττική Οδό. Οι εικόνες με τη φλεγόμενη Porsche Cayenne έκαναν τον γύρο του διαδικτύου.
Μαζί και τα ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο ο θάνατος οφειλόταν σε δολιοφθορά ή δυστύχημα. Η ΕΛΑΣ ανέθεσε την υπόθεση στο Τμήμα Ανθρωποκτονιών προκειμένου να διαπιστώσουν εάν όντως ο θάνατος του Μαυρίκου οφειλόταν σε δυστύχημα. Οι αστυνομικοί έκαναν φύλλο και φτερό το όχημά του. Λίγο μετά και με βάση τα στοιχεία που παρουσίασαν οι εμπειρογνώμονες, οι αστυνομικοί του Ανθρωποκτονιών κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για δυστύχημα, καθώς υπήρξε διαρροή λαδιού και καυσίμων η οποία προκλήθηκε από μηχανική βλάβη.
Ερωτηματικά για την σχέση με το σκάνδαλο Novartis.
Σχεδόν δύο χρόνια μετά, το όνομα του Π. Μαυρίκου επανήλθε στη δημοσιότητα λόγω του σκανδάλου Novartis. Οπως προκύπτει από τα έγγραφα του FBI τα οποία διαβίβασε στην εισαγγελέα Διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, αλλά και από καταθέσεις μαρτύρων τις οποίες πήρε η ίδια η κ. Τουλουπάκη, ο Π. Μαυρίκος φέρεται να εμπλέκεται στην υπόθεση Novartis. Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με τα έγγραφα του FBI και τις καταθέσεις μαρτύρων, φέρεται να έπαιρνε μεγάλα ποσά από τη Novartis προκειμένου να τα ξεπλύνει για λογαριασμό πολιτικών προσώπων. Το ξέπλυμα φέρεται να γινόταν μέσω των εταιρειών που διέθετε οι οποίες εξέδιδαν εφημερίδες και διαχειρίζονταν ιστοσελίδες. Ο Μαυρίκος φέρεται να λάμβανε χρήματα από το ΚΕΕΛΠΝΟ και τη Novartis για διαφήμιση την οποία καταχωρούσε στα χαμηλής αναγνωσιμότητας ΜΜΕ που διέθετε. Από αυτά παρακρατούσε ένα ποσό ως δική του αμοιβή (μίζα) και το υπόλοιπο κατέληγε σε τσέπες πολιτικών προσώπων.
Σύμφωνα πάντα με τις έρευνες του FBI, η επιλογή του Π. Μαυρίκου ως επόμενης εταιρείας ξεπλύματος έγινε από τον Κωνσταντίνο Φρουζήτο 2013. Ο Μαυρίκος φέρεται να ήταν η γέφυρα μεταξύ Novartis και κυβερνητικών αξιωματούχων, ενώ διέθετε και πρόσβαση σε τρεις ή τέσσερις υπουργούς Υγείας.
Τα έγγραφα του FBI που δημοσιεύσει σήμερα το Documento αναφέρουν χαρακτηριστικά:
«Το 2013 ο Φρουζής ήθελε τον Μαυρίκο να γίνει η επόμενη εταιρεία ξεπλύματος χρήματος. Ο Μαυρίκος είχε εμπλακεί στο σχέδιο δωροδοκίας. Ο Μαυρίκος έβαλε διαφημιστικό χώρο σε ιστοσελίδες για τη Novartis. Η Zenith Media ήταν υπεύθυνη για την παροχή ανάλυσης όλων των διαφημίσεων στα media. O Μαυρίκος ήταν η γέφυρα ανάμεσα στη Novartis και τους κυβερνητικούς αξιωματούχους. Ο Μαυρίκος είχε πρόσβαση σε 3-4 υπουργούς υγείας».