Ο σχεδιασμός μια νέας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης για τον Πειραιά, η δημιουργία Εκθεσιακού – Συνεδριακού Κέντρου μέσα στο λιμάνι για τα Ποσειδώνια και το...
σύστημα ηλεκτροδότησης των πλοίων, είναι τρεις σημαντικές παρεμβάσεις που απουσιάζουν από το Αναπτυξιακό πρόγραμμα (master plan) της ΟΛΠ Α.Ε. που είναι το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά.(ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ)
Ειδικότερα, ο δημοτικός σύμβουλος με το "Λιμάνι της Αγωνίας - Η πόλη μας" Δημήτρης Γκερλές σημειώνει με e-mail στο Reportaz Net τα εξής :
σύστημα ηλεκτροδότησης των πλοίων, είναι τρεις σημαντικές παρεμβάσεις που απουσιάζουν από το Αναπτυξιακό πρόγραμμα (master plan) της ΟΛΠ Α.Ε. που είναι το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης στη σημερινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά.(ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ)
Ειδικότερα, ο δημοτικός σύμβουλος με το "Λιμάνι της Αγωνίας - Η πόλη μας" Δημήτρης Γκερλές σημειώνει με e-mail στο Reportaz Net τα εξής :
"Πρόσφατα η ΟΛΠ Α.Ε έθεσε προς διαβούλευση το προγραμματικό σχέδιο και τις επόμενες μέρες θα πρέπει να έχουν καταθέσει τις προτάσεις τους οι παραλιμένιοι Δήμοι, οι χρήστες και οι Φορείς των πόλεων ώστε το τελικό σχέδιο να κατατεθεί στο αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής.
Ο Δήμος Πειραιά έχει εκπονήσει το επιχειρησιακό πρόγραμμα 2015 – 2019 και πολύ πρόσφατα εγκρίθηκε το σχέδιο για την Ολοκληρωμένη Χωροταξική Επένδυση (ΟΧΕ).
Είναι εύλογο και αναγκαίο, ο προγραμματισμός της ΟΛΠ Α.Ε. και του Δήμου Πειραιά να ταυτίζονται σε πολλά σημεία στην αναπτυξιακή διαδικασία του λιμανιού της πόλης.
Το επιχειρησιακό πρόγραμμα του Δήμου έχει καταγράψει τα δυνατά σημεία της πόλης (17), τα αδύνατα (42), τις ευκαιρίες (17) και τις απειλές (17) και αρκετές από αυτές τις επισημάνσεις συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία του λιμανιού.
Παράλληλα, στην ΟΧΕ περιέχονται μεταξύ των άλλων, παρεμβάσεις για τη γαλάζια οικονομία, για τη διαχείριση των τουριστικών ροών και την προώθηση της πόλης του Πειραιά ως διεθνούς εμβέλειας τουριστικού, πολιτιστικού και επιχειρηματικού προορισμού.
Στο αναπτυξιακό σχέδιο της ΟΛΠ Α.Ε., ως ΘΕΤΙΚΕΣ θεωρούνται οι παρεμβάσεις των έργων βελτίωσης και συντήρησης λιμενικών υποδομών, βυθοκόρησης, η μετατροπή της πεντάγωνης αποθήκης της Ακτής Μιαούλη σε επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας, τα οικολογικά λεωφορεία για τις μετακινήσεις επιβατών και κοινού και κυρίως, η ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης και μετατροπή της σε μουσείο Μετανάστευσης και Ιστορικού αρχείου του ΟΛΠ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ προκαλεί η επέκταση του επιβατικού λιμένα της νότιας ζώνης, με σκοπό τη δημιουργία 6 νέων θέσεων πρόσδεσης κρουαζιεροπλοίων μήκους έως 350 μέτρων και αυτό γιατί θα πρέπει να συνυπολογισθούν τα πιθανά οικονομικά οφέλη της πόλης αλλά και οι περιβαλλοντολογικές συνέπειες όπως η μόλυνση του περιβάλλοντος, η ηχορύπανση, το κυκλοφοριακό, τα ύψη των οικοδομών, κυρίως στην Πειραϊκή χερσόνησο, αλλά και οι επιπτώσεις στη μικρή και μεσαία αγορά της πόλης από την κατασκευή μεγάλων εμπορικών καταστημάτων εντός του λιμανιού.
Ακόμη και η κατασκευή των ξενοδοχειακών μονάδων πρέπει να γίνει προσεκτικά, με μέτρο και σεβασμό στο περιβάλλον και στις υπάρχουσες μονάδες.
Από τις στρατηγικές επενδύσεις ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ σημαντικές παρεμβάσεις, όπως:
- Η δημιουργία Εκθεσιακού – Συνεδριακού Κέντρου μέσα στο λιμάνι που μπορεί να γίνει σε διάφορα σημεία, στην παγόδα και στις αποθήκες, ώστε να φιλοξενηθούν τα ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ, με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό για την πόλη, τους πολίτες και την αγορά.
- Το σύστημα ηλεκτροδότησης των πλοίων, το οποίο θα μετριάσει αισθητά την τεράστια ατμοσφαιρική ρύπανση του λιμανιού και της πόλης.
- Ο σχεδιασμός μια νέας ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης που θα λαμβάνει υπόψη της τα νέα δεδομένα της αύξησης της κίνησης του λιμανιού και τη λειτουργία ΤΡΑΜ & ΜΕΤΡΟ.
Καταλήγοντας ο ίδιος σημειώνει ο Δήμος Πειραιά πρέπει άμεσα να συγκαλέσει την Επιτροπή Διαβούλευσης με την συμμετοχή των πενήντα (50) φορέων της πόλης (Επιμελητήρια, Επιστημονικοί και άλλοι σύλλογοι του Πειραιά, πολίτες που συμμετέχουν στην Επιτροπή), προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους σ’ αυτό το μεγάλο Αναπτυξιακό Σχέδιο".