Εντελώς ξαφνικά, χωρίς σχέδιο, χωρίς προγραμματισμό και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας πήρε μία αδιανόητη απόφαση με την οποία...
ακινητοποιεί όλα τα πλοία –με ελληνική σημαία – στα λιμάνια, ταλαιπωρεί χωρίς λόγο χιλιάδες επιβάτες, επιχειρήσεις και προμηθευτές, αποκλείει τα νησιά από ανεφοδιασμό και στερεί από τους εκατοντάδες εργαζόμενους το μεροκάματό τους!
Αφού επέδειξε παροιμιώδη ανικανότητα, στη διαχείριση του γνωστού ατυχήματος με το πλοίο «Αγία Ζώνη» και ρύπανε τις παραλίες της Αττικής, ο Υπουργός Ναυτιλίας, αποφάσισε αιφνιδιαστικά να καταργήσει ΟΛΕΣ τις νόμιμες παρατάσεις δεξαμενισμού των πλοίων –αλλά μόνον αυτών με ελληνική σημαία- δημιουργώντας νέο οξύτατο πρόβλημα στον προγραμματισμό των δρομολογίων, του εφοδιασμού της νησιωτικής χώρας και των ακριτικών περιοχών και φυσικά φοβερή ταλαιπωρία για χιλιάδες ταξιδιώτες.
Το τραγικό της άγνοιας και της ασχετοσύνης του Υπουργού Ναυτιλίας, αναδεικνύεται από το γεγονός ότι η κατάργηση των παρατάσεων δεξαμενισμού αφορά ΜΟΝΟ τα πλοία με ελληνική σημαία δηλαδή όλα τα υπόλοιπα πλοία αρμενίζουν ανενόχλητα στις ελληνικές θάλασσες.
Είναι θεμιτό να επιδιώκει η πολιτική ηγεσία της χώρας να αυστηροποιήσει τις διαδικασίες ελέγχου του αξιόπλοου των πλοίων.
- Ο δεξαμενισμός είναι μια διαδικασία που ισχύει σε όλες τις χώρες του κόσμου, γιατί τα πλοία πρέπει σε τακτά χρονικά διαστήματα να ελέγχονται σε δεξαμενές και να γίνονται οι σχετικές επιθεωρήσεις.
- Όταν όμως ένα πλοίο έχει να εκτελέσει κάποια συμβόλαια μεταφοράς, χορηγείται πάντα μια μικρή νόμιμη παράταση, με απόφαση του νηογνώμονα, ώστε να μη δημιουργείται πρόβλημα, να προγραμματίζονται οι αντικαταστάσεις και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες της αγοράς.
Ο κ. Κουρουμπλής αδιαφορεί για όλα αυτά. Εξέδωσε διαταγή και τώρα τα πλοία που επρόκειτο να εκτελέσουν προγραμματισμένα δρομολόγια, κινδυνεύουν με αθέτηση συμβολαίων, θα μένουν παροπλισμένα στις δεξαμενές, η τροφοδοσία των νησιών γίνεται προβληματική, εκατοντάδες εργαζόμενοι δεν θα αμείβονται και οι επιβάτες θα αναζητούν άλλο μέσο μετάβασης.
Φυσικά η απόφαση δημιουργεί χάος και ανασφάλεια στην αγορά. Δεν υπήρξε συνεννόηση με τους παράγοντες της αγοράς ούτε χρόνος για έναν κάποιο προγραμματισμό.
Προφανώς ευνοούνται προκλητικά όλα τα πλοία που δεν έχουν ελληνική σημαία.
Δυστυχώς η απόφαση του Υπουργού όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα αλλά επιπλέον αναδεικνύει ότι η χώρα με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο διαθέτει ηγεσία που δεν έχει στοιχειώδεις γνώσεις και ενημέρωση.