Αμετάβλητα θα παραμείνουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 για τη συντριπτική πλειονότητα των ...
ιδιοκτητών οχημάτων.
Οι αλλαγές που εξετάζονται θα είναι οριακές και στοχεύουν στη διευκόλυνση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού - κυρίως τρίτεκνους και πολύτεκνους- αλλά και στα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών.
Τελικά η κυβέρνηση ούτε τα τέλη κυκλοφορίας των ΙΧ είναι σε θέση να ορθολογικοποιήσει. Όσοι περίμεναν να μειωθούν τα τέλη για τα παλιά αυτοκίνητα που έχουν αποσύρει, απλώς διαπίστωσαν ότι αυτή η κυβέρνηση λέει πολλά αλλά ελάχιστα είναι σε θέση να υλοποιήσει.
Αυτό σημαίνει ότι τον ερχόμενο Δεκέμβριο όλοι οι ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών θα κληθούν να πληρώσουν, για το 2018, τα ίδια ακριβώς τέλη που πλήρωσαν πέρυσι.
Η κυβέρνηση τώρα υπόσχεται ότι θα ανακοινωθούν ευνοϊκές αλλαγές για τη διευκόλυνση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού – κυρίως τρίτεκνους και πολύτεκνους- αλλά και στα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών.
Σε ότι αφορά τα οχήματα άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών, το υπουργείο Οικονομικών μας λέει ότι επεξεργάζεται ήδη σενάρια στοχευμένων μειώσεων ως κίνητρο για την πληρωμή των τελών και την ανάκτηση των πινακίδων τους από τους ιδιοκτήτες τους.
Θα χρησιμοποιηθούν τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.
Η ουσία είναι ότι στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων θα πληρώσουν και το 2018 τα ίδια τέλη με το 2017.
Κυβικά | Πριν το 2000 | Από 2001 ως 2005 | Από 2006 ως το 2010 |
301-785 | 55 | 55 | 55 |
786-1.071 | 120 | 120 | 120 |
1.072-1.357 | 135 | 135 | 135 |
1.358-1.548 | 225 | 240 | 255 |
1.549-1.738 | 250 | 265 | 280 |
1.739-1.028 | 280 | 300 | 320 |
1.929-2.357 | 615 | 630 | 690 |
2.358-3.000 | 820 | 840 | 920 |
3.001-4.000 | 1.025 | 1.050 | 1.150 |
4.001 και άνω | 1.230 | 1.260 | 1.380 |
Τα τέλη βάσει ρύπων:
Εκπομπές ρύπων | Τέλη ανά γραμμάριο ρύπων | Από | Έως |
0-90 | 0 | 0 | 0 |
91-100 | 0,90 | 82 | 90 |
101-120 | 0.98 | 99 | 118 |
121-140 | 1,20 | 145 | 168 |
141-160 | 1,85 | 261 | 296 |