Latest News

Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Μια καθυστερημένη έκθεση ιδεών για το ναυάγιο στο Σαρωνικό...


Αν κι ένα από τα σημεία αιχμής της πολιτικής φιλοσοφίας του υποτίθεται ότι είναι η προστασία του περιβάλλοντος, ωστόσο καθυστέρησαν να πάρουν δημόσια θέση για την οικολογική καταστροφή...

στο Σαρωνικό.


Ο λόγος για τη φιλικά προσκείμενη στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δημοτική παράταξη «Το Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας», που χρειάστηκε να περάσουν δέκα μέρες να βγάλει μια ανακοίνωση  "έκθεση -ιδεών", χωρίς να αποδίδεται καμία ευθύνη για τις επιπτώσεις από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" αν και μαύρισαν Φρεαττύδα και Πειραϊκή. 


Σε σημερινή του ανακοίνωση, το "Λιμάνι της Αγωνίας" σημειώνει τα εξής: 

"Πέρασαν δέκα μέρες από το φοβερό συμβάν…
Τα στοιχεία που προκύπτουν από την πληροφόρηση μπορούν πλέον να δώσουν συγκεκριμένο περιεχόμενο στους προβληματισμούς των πολιτών, μπορούν να αναδείξουν αιτήματα.
Η δημοτική κίνηση «Το Λιμάνι της Αγωνίας – Πειραιάς η πόλη μας» τοποθετήθηκε σχετικά στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Δήμου μας, τη Δευτέρα, 18 Σεπτεμβρίου, χρόνο που έκρινε ότι ήταν πράγματι ο κατάλληλος να το κάνει, αποφεύγοντας από άποψη να προτρέξει όταν πρόκειται για ένα  τόσο σοβαρό ζήτημα που αφορά στον τρόπο και την ποιότητα ζωής όλων μας, όταν επηρεάζει τη ζωή όλων μας όχι μόνο σήμερα αλλά και κάθε στιγμή στο μέλλον.
Γι’ αυτό λοιπόν και μετρώντας τα λόγια μας με προσοχή, είπαμε και λέμε ότι αν θέλουμε να είμαστε πράγματι δημοκρατική, διαφανής, ευνομούμενη, σύγχρονη, κοινωνία, με διασφαλισμένο το περιβάλλον στο οποίο ζούμε και κινούμαστε στον υψηλό βαθμό που αξίζει σε κάθε άνθρωπο, κοινωνία που θα χαίρεται το φυσικό πλούτο που έχει την τύχη να διαθέτει, απαιτούμε να γίνουν όλες οι διορθωτικές και βελτιωτικές ενέργειες με τον σκοπό αυτό.
Πιο συγκεκριμένα διαπιστώνουμε ότι υφίστανται σοβαρές ελλείψεις στο νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει και πρέπει άμεσα να τροποποιηθεί στα πεδία:
- του επανασχεδιασμού της πρόληψης, διαχείρισης και αποκατάστασης περιβαλλοντικών ατυχημάτων, με την εφαρμογή νέων και αρτιότερων σχεδίων,
- του επανασχεδιασμού των αρμοδιοτήτων του αρμόδιου Υπουργείου Ναυτιλίας με την ενίσχυση αυτών του Λιμενικού Σώματος σε θέματα πρόληψης, ασφάλειας και περιβαλλοντικής προστασίας κατά τη ναυσιπλοΐα, με παράλληλη ενίσχυση της χρηματοδότησης προκειμένου να αποκτηθούν περισσότερα και καταλληλότερα μέσα για τους σκοπούς αυτούς, καθώς και περισσότερο και κατάλληλο προσωπικό.
Συγχρόνως εκτιμάμε ότι χρήζει επανεξέτασης το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τον έλεγχο και την πιστοποίηση της αξιοπλοΐας, όπως αυτό εκδηλώνεται με τα αρμόδια γι’ αυτά όργανα, την Επιθεώρηση Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και τους Νηογνώμονες καθώς και να διαμορφωθεί πλαίσιο ασυμβίβαστης σχέσης μεταξύ τους. Η ηλικία των πλοίων και το καθεστώς των παρατάσεων αξιοπλοΐας τους επίσης πρέπει να τύχουν σοβαρής επανεκτίμησης με αυστηροποίηση των κανόνων που ισχύουν.
Τονίζουμε ακόμα ότι το κρίσιμο πεδίο της σχέσης εφοπλιστικού κεφαλαίου και Υπουργείου Ναυτιλίας πρέπει επιτέλους να προσεχθεί και η σχέση αυτή να τοποθετηθεί εκεί που της αναλογεί. Το όφελος των πολλών είναι που έχει τη σημασία και αυτό πρέπει να διασφαλίζεται και να αποδεικνύεται με τα ανάλογα πλαίσια λειτουργίας δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.
Περιμένουμε με μέγιστο ενδιαφέρον και αγωνία να δούμε ότι αναζητούνται σε βάθος τα αίτια της βύθισης του πλοίου, να δούμε το αποτέλεσμα της έρευνας αυτής καθώς και να δούμε να επιβάλλεται κάθε προβλεπόμενη ποινή και πρόστιμο σε κάθε υπαίτιο.
Οι χωροθετήσεις επίσης χρήσεων που απαιτούν κανόνες πρόσθετης ασφάλειας, όπως αυτές των επιχειρήσεων διακίνησης πετρελαιοειδών, σε οικιστικά περιβάλλοντα με τόσο ανθρώπινο φορτίο όπως της Αττικής, πρέπει να βάλει σε σοβαρές σκέψεις όλους μας και να το εξετάσουμε με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον πρωτίστως.
Τέλος μας απασχολεί το γεγονός της θεσμικής θέσης της τοπικής αυτοδιοίκησης και των οργάνων της σε υποθέσεις του είδους αυτού. Πιστεύουμε ότι πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα αναβάθμισής τους σε συμμέτοχους  ή συναρμόδιους ή παράλληλα αρμόδιους προκειμένου να λειτουργήσουν υπεύθυνα και υποστηρικτικά σε κάθε συναφή περίπτωση, την οποία βεβαίως, επαναλαμβάνουμε, πρώτο μέλημά μας πρέπει να είναι να επιδιώξουμε να απαλείψουμε ακόμα και ως ενδεχόμενο.
Δεν ξεχνάμε τα μεγάλα μεγέθη ασφαλούς διακίνησης ειδικών υλικών όπως το πετρέλαιο μέσω θαλάσσης καθημερινά και δεν αποσύρουμε την αγάπη και την εμπιστοσύνη στη ναυτιλία μας ούτε στους έντιμους επιχειρηματίες και σε κάθε υπεύθυνο εργαζόμενο, όμως, κάθε παθογένεια του παρελθόντος που ακόμα σέρνεται στο πολιτικό και κοινωνικό μας σύστημα είναι ώρα να ξεκαθαρίσει!!
Το φυσικό περιβάλλον και η απόλαυσή του δεν είναι μόνο δικαίωμα και υποχρέωση, δεν είναι μόνο ιστορία και πολιτισμός, είναι και μάθημα και καταφυγή μας όταν η ζωή φτάνει στα όρια της και είμαστε διατεθειμένοι να το προστατεύσουμε πάση θυσία!!!"
@ Μήπως αργήσατε ή είναι ιδέα μας, σύντροφοι;
Όταν λες πως έχεις  ιδιαίτερη ευαισθησία για την προστασία του περιβάλλοντος - κάνεις κινητοποίηση ακόμα και για την κοπή ενός δέντρου-  και ακούς ότι έχει βυθιστεί πλοίο με περίπου 2.500 τόνους καύσιμα στην Αταλάντη,  δεν μπορεί μην καταλαβαίνεις από την πρώτη στιγμή το μέγεθος της οικολογικής καταστροφής στο Σαρωνικό...