Δυσαρεστημένοι δηλώνουν οι πολίτες από τον τρόπο που χειρίστηκε την υπόθεση της ρύπανση στο Σαρωνικό, τόσο η κυβέρνηση συνολικά, όσο και κατά μέρους οι...
αρμόδιοι υπουργοί.
Αυτό επιβεβαιώνει έρευνα της εταιρείας Metron Analysis, που δημοσίευσε η εφημερίδα «Τα Νέα».
Πέραν της δυσαρέσκειας όμως, οι πολίτες απαντούν πως απαιτούνται παραιτήσεις μετά την ρύπανση από το ναυάγιο: Στο ερώτημα για το αν τίθεται θέμα ανάληψης πολιτικής ευθύνης και παραίτησης από συγκεκριμένους υπουργούς, το 59% απαντά καταφατικά «ναι υπάρχει θέμα» και το 31% αρνητικά.
Μάλιστα, και το 51% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ τίθεται υπέρ των παραιτήσεων, ενώ το 40% έχει αντίθετη άποψη.
Στην ίδια έρευνα, το 77% εκτιμά ότι η διαρροή πετρελαίου και πίσσας στον Σαρωνικό, μετά το ναυάγιο, είναι οικολογική καταστροφή με μακροχρόνιες επιπτώσεις, ενώ μόλις το 17% πιστεύει ότι πρόκειται για ένα περιβαλλοντικό ατύχημα που αντιμετωπίζεται.
Ξανάρχισε η άντληση του φορτίου από το «Αγ. Ζώνη ΙΙ»
Στο μεταξύ, μετά από τρεις ημέρες απραξίας λόγω γραφειοκρατίας, ξεκίνησε τελικά σήμερα στις 09:20 η διαδικασία απάντλησης πετρελαίου από το βυθισμένο δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ», από το δεξαμενόπλοιο «ΣΥΡΟΣ» Ν.Π. 10292, στο οποίο ανέθεσε τελικά την υπόθεση ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής, αργά το βράδυ της Παρασκευής.
Βάσει της επίσημης ενημέρωσης του λιμενικού, περίπου μέχρι τις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου είχαν απαντληθεί περίπου 50 κυβικά πετρελαιοειδών, γεγονός που σημαίνει πως η διαδικασία συνεχίζεται κανονικά.
Αναλυτικά η ενημέρωση του Λιμενικού Σώματος για την πορεία των εργασιών απορρύπανσης στο Σαρωνικό:
Στη Σαλαμίνα δεν υφίσταται επιφανειακή ρύπανση και στην ευρύτερη περιοχή όρμου Σεληνίων – Λιμνιώνα – Κυνόσουρας, συνεχίζονται οι εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκε έλεγχος στις ανατολικές και νότιες ακτές της νήσου Σαλαμίνας και δεν βρέθηκαν ίχνη ρύπανσης.
Στη θαλάσσια περιοχή Πειραϊκής δεν παρουσιάζεται επιφανειακή θαλάσσια ρύπανση, ενώ συνεχίζονται εργασίες αντιρρύπανσης από ξηράς.
Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο συνολικά είκοσι (20) ατόμων και παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή.
Στη θαλάσσια περιοχή Ελληνικού η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρούν συνεργείο συνολικά τριάντα οκτώ (38) ατόμων, καθώς και βυτιοφόρο όχημα, δύο (02) πλυστικά μηχανήματα και αντλία.
Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (1η-2η-3η -4η μαρίνα) η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Eπιχειρεί συνεργείο συνολικά ογδόντα πέντε (85), μεταξύ των οποίων άτομα της αναδόχου εταιρείας, εθελοντές και υπάλληλοι της Πολιτικής Προστασίας.
Στην εγκατάσταση “Αστέρας Γλυφάδας” η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχειρεί συνεργείο σαράντα ενός (41) ατόμων, πραγματοποιούνται εργασίες από δύο (02) αντλίες, τέσσερα (04) πλυστικά μηχανήματα και τέσσερα (04) βυτιοφόρα οχήματα, ενώ έξω από την εν λόγω εγκατάσταση επιχειρούν αντιρρυπαντικά Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. και της αναδόχου εταιρείας.
Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης η κατάσταση παρουσιάζεται ικανοποιητική. Στο Μικρό Καβούρι έχει τοποθετηθεί προληπτικά απορροφητικό φράγμα.
Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρείται θαλάσσια ρύπανση.
Στη θαλάσσια περιοχή Λαγονησίου δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση.
Όλα τα αντιρρυπαντικά και τα περιπολικά σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. συνεχίζουν να πραγματοποιούν εργασίες αντιρρύπανσης.
Πρέπει να σημειωθεί ότι τα μέσα που επιχειρούν είναι έξι (06) αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ, δύο (02) περιπολικά σκάφη Λ.Σ- ΕΛ.ΑΚΤ., έξι (06) ιδιωτικά αντιρρυπαντικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΕΑ» της EMSA και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας τα οποία εκτελούν εργασίες ανάπτυξης, ευθέτησης πλωτών φραγμάτων και περισυλλογής, ενώ εργάζονται εξειδικευμένα συνεργεία της αναδόχου εταιρείας με συνολικά 289 άτομα.