Πώς συνέβη το αυτοκινητιστικό δυστύχημα της πριγκίπισσας Νταϊάνα; Είκοσι χρόνια μετά το θάνατό της, οι θεωρίες συνωμοσίας αφθονούν... στο διαδίκτυο.
Καθώς και ο αρραβωνιαστικός της Νταϊάνα, Ντόντι Αλ Φαγιέτ και ο οδηγός Ανρί Πολ έχασαν τη ζωή τους στις 31 Αυγούστου 1997, περιορίζονται σημαντικά οι πιθανότητες διερεύνησης των λεπτομερειών του θανατηφόρου δυστυχήματος.
Οι θεωρίες σχετικά με την εμπλοκή των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, ενός μυστηριώδους λευκού αυτοκινήτου ή ενός υποτιθέμενου φλας πριν από την πρόσκρουσης της Mercedes που επέβαινε η Νταϊάνα σε μια κολώνα, δείχνουν ότι ο θάνατος της επονομαζόμενης «πριγκίπισσας του λαού» δεν ήταν τυχαίος.
Ας εξετάσουμε ορισμένες από αυτές τις πιο διαδεδομένες θεωρίες.
Η Νταϊάνα ήταν έγκυος
Έξι μήνες μετά το θάνατο της Νταϊάνα, ο πατέρας του συντρόφου της, Μοχάμεντ Αλ Φαγιέτ, τότε ιδιοκτήτης του διάσημου καταστήματος Harrods του Λονδίνου, είπε ότι η πριγκίπισσα ήταν έγκυος και ο γιος του σχεδίαζε να της κάνει πρόταση γάμου.
Διαρκούσης της έρευνας , ο Αλ Φαγιέτ κατηγόρησε τα μέλη της βασιλικής οικογένειας ότι συνωμότησαν για να σκοτώσουν την Νταϊάνα λόγω των σχεδίων της να παντρευτεί και να κάνε ένα παιδί με έναν άνδρα μουσουλμάνο. Ο δισεκατομμυριούχος ισχυρίστηκε ότι η κυβερνητική ελίτ της Βρετανίας, δεν δέχθηκε ότι ο πρίγκιπας Ουϊλιαμ, ο μελλοντικός βασιλιάς, και ο πρίγκιπας Χάρι θα μπορούσαν να έχουν έναν αιγύπτιο και μουσουλμάνο πατριό.
Το γεγονός ότι η Νταϊάνα εν μέρει βαλσαμώθηκε μετά το θάνατό της κατέστησε αδύνατο να ληφθεί δείγμα αίματος για ανάλυση, έριξε λάδι στη φωτιά των υπερασπιστών αυτής της θεωρίας ότι η πριγκίπισσα ήταν έγκυος κι αυτός ήταν ο λόγος του θανάτου της.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της Επιχείρησης Paget, της έρευνας της βρετανικής αστυνομίας σχετικά με τις συνθήκες του θανάτου της Νταϊάνα, αναλύθηκαν δείγματα αίματος της πριγκίπισσας που ελήφθησαν από την μοιραία Mercedes και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στο αίμα της δεν βρέθηκε η ορμόνη HCG, που αποδεικνύει εγκυμοσύνη.
Το μυστηριώδες λευκό αυτοκίνητο
Η ανάλυση των υπολειμμάτων του αυτοκινήτου στο οποίο επέβαινε η Νταϊάνα έδειξε ότι είχε έρθει σε επαφή με ένα λευκό Fiat Uno, κρίνοντας από τα ίχνη του χρώματος που βρέθηκαν πάνω του. Σύμφωνα με τον Μοχάμεντ Αλ Φαγιέτ, αυτό το όχημα χρησιμοποιήθηκε, για να μπλοκάρει την πορεία της Mercedes, προκαλώντας το χτύπημα πάνω σε μια κολώνα της σήραγγας.
Ο Αλ Φαγιέτ ισχυρίστηκε ότι ο γάλλος φωτογράφος Τζέημς Αντανσόν, ο οποίος είχε ένα παρόμοιο Fiat Uno, ήταν αυτός που μπλοκάρισε την πορεία του αυτοκινήτου που επέβαινε η πριγκίπισσα και τον κατηγόρησε ότι ήταν πράκτορας των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών.
Ωστόσο, η αστυνομική έρευνα διαπίστωσε ότι ο Αντανσόν, την στιγμή που δυστυχήματος βρισκόταν στο σπίτι του στο Lignières, 170 χιλιόμετρα νότια της γαλλικής πρωτεύουσας.
Ωστόσο ο Αντανσόν βρέθηκε νεκρός με μια σφαίρα στο κεφάλι μέσα σε μια καμένη BMW σε ένα δάσος κοντά στη γαλλική πόλη της Nantes, τον Μάιο του 2000.
Ένα «φλας» πριν από την πρόσκρουση
Λίγο μετά το δυστύχημα η εφημερίδα The Telegraph ανέφερε ότι ένας μάρτυρας, ο Μπράϊαν Άντερσον, ο οποίος ταξίδευε ως επιβάτης σε ταξί που περνούσε τη σήραγγα εκείνη την εποχή, είδε «μια ισχυρή λάμψη», την οποία ακολούθησε ένα «δυνατό χτύπημα» πριν από τη σύγκρουση.
Ένας άλλος μάρτυρας, ο Φρανσουά Λεβίστρ, δήλωσε επίσης ότι ενώ οδηγούσε το αυτοκίνητό του και βρισκόταν ακριβώς μπροστά από το αυτοκίνητο στο οποίο επέβαινε η Νταϊάνα, ένα ισχυρό φως φώτισε την υπόγεια σήραγγα. Ο Λεβίστρ τόνισε ότι αυτό το φως μπορεί να προήλθε από μια μοτοσυκλέτα που πλησίασε την Mercedes της πριγκίπισσας πριν από τη συντριβή.
Ο Ρίτσαρντ Τόμλινσον, πρώην αξιωματικός πράκτορας της MI6, δήλωσε ότι κατά τη διάρκεια της έρευνας για το θάνατο της Νταϊάνα, ότι το «φλας» του θύμισε ένα σχέδιο δολοφονίας του πρώην προέδρου της Σερβίας, Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς, στο οποίο σχεδίαζαν να χρησιμοποιήσουν μια δυνατή λάμψη για να προκληθεί τροχαίο δυστύχημα.
Μετά από αυτές τις δηλώσεις, η ΜΙ6 έσπευσε να αρνηθεί δημοσίως ότι είχε εκπονήσει το οποιοδήποτε σχέδιο δολοφονίας του Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς.
Ο οδηγός Ανρί Πολ ήταν διπλός πράκτορας
Ο Τόμλινσον είπε επίσης ότι οι υπηρεσίας ασφαλείας του Ηνωμένου Βασιλείου παρακολουθούσαν την πριγκίπισσα και ότι ο οδηγός, Ανρί Πολ, ήταν πληροφοριοδότης.
Ο Πολ εργαζόταν ως υπάλληλος ασφαλείας στο ξενοδοχείο Ritz στο Παρίσι, το οποίο ανήκε επίσης στον Αλ Φαγιέτ, και ήταν υπάλληλος οικογένειας για μια δεκαετία. Σύμφωνα με αυτή τη θεωρία συνωμοσίας, ο Πολ πληρώθηκε από την MI6 για να δολοφονήσει τη Νταϊάνα.
Ο Τόμλινσον ισχυρίστηκε ότι είχε δει τον φάκελο του Πολ και ότι μπορούσε να επιβεβαιώσει ότι ήταν πληροφοριοδότης.
Ο Πολ κέρδιζε μόνον 35.000 λίρες στερλίνες ετησίως, αλλά είχε περίπου 323.000 δολάρια σε δεκαπέντε τραπεζικούς λογαριασμούς κατά το χρόνο του θανάτου του, στους οποίους προστέθηκε ένα σημαντικό ποσό μετρητών.
«Είμαι βέβαιος ότι η προέλευση αυτών των χρημάτων ήταν η MI6», δήλωσε ο Τόμλινσον σε γαλλικό ανακριτή το 1998.
Σαμποτάζ στη ζώνη ασφαλείας
Ούτε η Νταϊάνα ούτε ο Αλ Φαγιέτ φορούσαν ζώνη ασφαλείας τη νύχτα του δυστυχήματος.
Το 2005 εξετάστηκε και πάλι η μοιραία Mercedes και όλες οι ζώνες ασφαλείας λειτουργούσαν κανονικά. Όλες, εκτός από εκείνη που θα έπρεπε να προστατεύει την Νταϊάνα.
Ωστόσο, περαιτέρω έρευνες διαπίστωσαν ότι οι ζώνες ασφαλείας λειτουργούσαν καλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής του 1998, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ζώνη ασφαλείας της Νταϊάνα μπλοκάρισε κατά την θανατηφόρα πρόσκρουση.
Ένα άλλο άλυτο μυστήριο ήταν ο ρόλος του σωματοφύλακα της Νταϊάνας, του Τρέβοτ-Ρης Τζόουνς και μοναδικού επιζώντος της θανατηφόρας πρόσκρουσης. Ο Τζόουνς υπέστη κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, τραύματα στο στήθος και έσπασε όλα τα οστά στο πρόσωπό του. Έζησε δέκα ημέρες σε κώμα και ανακρίθηκε τέσσερις φορές από τις γαλλικές αρχές, αλλά είπε ότι δεν μπορούσε να θυμηθεί τίποτε για το δυστύχημα.