Εκκίνηση των θερινών εκπτώσεων φέτος, υπό «κανονικές» συνθήκες και χωρίς...
άμεσες μνημονιακές εκκρεμότητες.
Μετά την εκταμίευση της δόσης των 7,7 δις ευρώ της δεύτερης αξιολόγησης, επισημαίνεται ότι τουλάχιστον φέτος επιστρέφει στην αγορά η αισιοδοξία από την αύξηση του τουρισμού και την αναμενόμενη εισαγόμενη κατανάλωση. Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι τακτικές θερινές εκπτώσεις του παρόντος έτους αρχίζουν Δευτέρα, 10 Ιουλίου και θα λήξουν την Πέμπτη, 31 Αυγούστου 2016. Η ΕΣΕΕ εύχεται στο λιανεμπόριο καλές δουλειές, ενώ προτρέπει τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις πολλές ευκαιρίες που υπάρχουν, κάνοντας φθηνές και «έξυπνες» αγορές.
Ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων τα τελευταία επτά χρόνια κυμαίνεται στα περίπου 7 δις ευρώ με χαμηλότερο τζίρο το καλοκαίρι του 2015 στα 6,8 δις ευρώ και υψηλότερο το 2014 στα 7,4 δις ευρώ. Η αύξηση του τζίρου το 2016 σε σύγκριση με το 2015 ήταν 1,8%, αλλά ο γενικός δείκτης των συνολικών απωλειών του κύκλου εργασιών του διμήνου Ιουλίου/Αυγούστου από το 2008 μέχρι σήμερα δείχνει -33,6%.
Οι μεταβολές σε (%) του Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο (Εποχικά διορθωμένος) για τη περίοδο Ιούλιο/Αύγουστο της περυσινής εκπτωτικής περιόδου αλλά και συνολικά για τη περίοδο 2008-2016, ανά ομάδα λιανικού εμπορίου, απεικονίζονται στον συνημμένο πίνακα και αναλύονται ως ακολούθως:
• Η ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», κατέγραψε το 2016 άνοδο 9,5%, σε σύγκριση με το προβληματικό 2015, αλλά έχει από το 2008 συνολική μείωση -31,5%
• Η ομάδα «Έπιπλα, Ηλεκτρικά Είδη και οικιακός εξοπλισμός – Είδη νοικοκυριού», με αύξηση 6,7% το 2016, έχει τεράστιες συνολικές απώλειες που φτάνουν το 60%.
• Η ομάδα «Καύσιμα, λιπαντικά - Μεταφορές», είχαν μείωση -4,7% το 2016, κυρίως λόγω πτώσης στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιμα, στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, αλλά με αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, στις οδικές μεταφορές και στις εγκαταστάσεις διοδίων. Οι απώλειες όμως τη περίοδο 2008-2016 είναι -34,3%.
• Η ομάδα «Φαρμακευτικά - καλλυντικά», με οριακή υποχώρηση και το 2016 κατά -0,7%, έχει συνολικές απώλειες οκταετίας -36,1%
• Η ομάδα «Βιβλία - χαρτικά», με αύξηση πέρυσι 7,6% και συνολικές απώλειες -29%.
• Η ομάδα «Τρόφιμα - ποτά», με οριακή αύξηση 0,6% και συνολική μείωση -31,1%.
•Η ομάδα «Μεγάλα καταστήματα τροφίμων» με αύξηση 1,4% το 2016 και μείωση από το 2008 μέχρι σήμερα -20,6%.
•Η ομάδα «Πολυκαταστήματα» με αύξηση πέρυσι 7,7% αλλά με συνολική μείωση τη περίοδο της κρίσης -39,9%.
Οι μεταβολές σε (%) του Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο (Εποχικά διορθωμένος) για τη περίοδο Ιούλιο/Αύγουστο της περυσινής εκπτωτικής περιόδου αλλά και συνολικά για τη περίοδο 2008-2016, ανά ομάδα λιανικού εμπορίου, απεικονίζονται στον συνημμένο πίνακα και αναλύονται ως ακολούθως:
• Η ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», κατέγραψε το 2016 άνοδο 9,5%, σε σύγκριση με το προβληματικό 2015, αλλά έχει από το 2008 συνολική μείωση -31,5%
• Η ομάδα «Έπιπλα, Ηλεκτρικά Είδη και οικιακός εξοπλισμός – Είδη νοικοκυριού», με αύξηση 6,7% το 2016, έχει τεράστιες συνολικές απώλειες που φτάνουν το 60%.
• Η ομάδα «Καύσιμα, λιπαντικά - Μεταφορές», είχαν μείωση -4,7% το 2016, κυρίως λόγω πτώσης στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιμα, στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, αλλά με αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, στις οδικές μεταφορές και στις εγκαταστάσεις διοδίων. Οι απώλειες όμως τη περίοδο 2008-2016 είναι -34,3%.
• Η ομάδα «Φαρμακευτικά - καλλυντικά», με οριακή υποχώρηση και το 2016 κατά -0,7%, έχει συνολικές απώλειες οκταετίας -36,1%
• Η ομάδα «Βιβλία - χαρτικά», με αύξηση πέρυσι 7,6% και συνολικές απώλειες -29%.
• Η ομάδα «Τρόφιμα - ποτά», με οριακή αύξηση 0,6% και συνολική μείωση -31,1%.
•Η ομάδα «Μεγάλα καταστήματα τροφίμων» με αύξηση 1,4% το 2016 και μείωση από το 2008 μέχρι σήμερα -20,6%.
•Η ομάδα «Πολυκαταστήματα» με αύξηση πέρυσι 7,7% αλλά με συνολική μείωση τη περίοδο της κρίσης -39,9%.
Δήλωση προέδρου ΕΣΕΕ κ. Βασίλη Κορκίδη:
«...Οι φετινές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν υπό «κανονικές» συνθήκες και χωρίς άμεσες μνημονιακές εκκρεμότητες, ως εκ τούτου ελπίζουμε να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην ελληνική αγορά. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, κυμαίνονται συνήθως σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 7 δις ευρώ, που αναμένεται να δώσουν μια σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων με τη προϋπόθεση ότι τα αυξημένα νούμερα του τουρισμού, θα αποτυπωθούν με θετικά αποτελέσματα στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου. Στόχος μας μετά την κατά μ.ο. αύξηση 1,8% του κύκλου εργασιών στο σύνολο του λιανικού εμπορίου το καλοκαίρι του 2016, είναι να επιτύχουμε φέτος μια ακόμα αύξηση κοντά στα επίπεδα του 5% και να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2014 με τζίρο 7,4 δις ευρώ. Εύχομαι σε εμπόρους και καταναλωτές, καλές καλοκαιρινές εκπτώσεις, καλές δουλειές και καλές αγορές ...»
«...Οι φετινές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν υπό «κανονικές» συνθήκες και χωρίς άμεσες μνημονιακές εκκρεμότητες, ως εκ τούτου ελπίζουμε να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην ελληνική αγορά. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις το δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, κυμαίνονται συνήθως σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 7 δις ευρώ, που αναμένεται να δώσουν μια σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων με τη προϋπόθεση ότι τα αυξημένα νούμερα του τουρισμού, θα αποτυπωθούν με θετικά αποτελέσματα στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου. Στόχος μας μετά την κατά μ.ο. αύξηση 1,8% του κύκλου εργασιών στο σύνολο του λιανικού εμπορίου το καλοκαίρι του 2016, είναι να επιτύχουμε φέτος μια ακόμα αύξηση κοντά στα επίπεδα του 5% και να επιστρέψουμε στα επίπεδα του 2014 με τζίρο 7,4 δις ευρώ. Εύχομαι σε εμπόρους και καταναλωτές, καλές καλοκαιρινές εκπτώσεις, καλές δουλειές και καλές αγορές ...»