Αλυσίδα ανθρώπινων λαθών και υποεκτιμήσεων καταγράφει το πόρισμα των πραγματογνωμόνων για την τραγωδία του Norman Atlantic στις...
28 Δεκεμβρίου 2014 σύμφωνα με νέα στοιχεία που αποκάλυψε η ιταλική εφημερίδα il Fatto Quotidiano.
Η ιταλική εφημερίδα σημειώνει ότι η πυρκαγιά οφείλεται και στο μπλακ - άουτ που βύθισε στο σκοτάδι το πλοίο, αλλά και σε τρία ανθρώπινα λάθη.
Το κυριότερο, αναφέρει ο συντάκτης Αντρέα Τούντο, είναι ότι ετέθη σε λειτουργία το αντιπυρικό σύστημα σε λάθος γέφυρα του πλοίου, και με καθυστέρηση, αφού οι σχετικές κινήσεις έγιναν δέκα με δεκαπέντε λεπτά μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς.
Η εφημερίδα, με αναφορά στην πραγματογνωμοσύνη, τονίζει ότι βάσει όλων των προηγούμενων πυρκαγιών που είχαν ξεσπάσει σε πλοία και το πώς είχαν αντιμετωπισθεί, «υπό τις συνθήκες αυτές, οι πιθανότητες περιορισμού της φωτιάς ήταν ουσιαστικά μηδενικές».
Τονίζεται δε, ότι «ουδείς ανησύχησε, όταν ένας ναύτης, μετά από τις πρώτες υποψίες, κατέβηκε στο γκαράζ και πρόσεξε ότι από ένα φορτηγό έβγαινε καπνός», κάτι που «φέρεται να δείχνει ότι για τον καπετάνιο και το πλήρωμα, το ότι από κάποια φορτηγά έβγαινε καπνός, δεν αποτελούσε ένα σημαντικό νέο».
«Το μαύρο κουτί του Norman Atlantic είχε ρυθμιστεί με λάθος τρόπο, αλλά περνούσε τα τεστ κάθε χρόνο» γράφει επίσης η εφημερίδα.
Η εφημερίδα προσθέτει ότι «όχι μόνον το μαύρο κουτί του πλοίου είχε ρυθμιστεί με λανθασμένο τρόπο, αλλά υπήρξε και πρόβλημα για την αποκρυπτογράφηση των στοιχείων του».