Μια ριζοσπαστική αλλαγή επήλθε στον τρόπο που ο κόσμος περιηγείται στο διαδίκτυο...
το 2016. Ο browser της Google κατάφερε να εκθρονίσει από την κορυφή τον μέχρι πρότινος ηγέτη της αγοράς, Internet Explorer, της Microsoft. Για να το θέσουμε λίγο πιο απλά «η Google συνέθλιψε την Microsoft αφού ο Chrome στέφθηκε το επικρατέστερο πρόγραμμα περιήγησης, και μάλιστα με διαφορά».
Σύμφωνα με την αναφορά Net Market Share Report της Net Applications, η οποία μετρά μοναδικούς επισκέπτες από περίπου 40.000 παγκόσμιες ιστοσελίδες, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία του δικτύου της CIA, ο θρόνος του Internet Explorer άρχισε να τρίζει ήδη από το 2008 όταν έχασε μεγάλο μερίδιο αγοράς.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει η Net Application, ο IE είχε μερίδιο αγοράς της τάξης του 91,5% το πρώτο τρίμηνο του 2004 ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα, το ίδιο τρίμηνο σημείωσε πτώση φτάνοντας το 78%.
Σύμφωνα με την Net Market παρά την πτώση του, o Internet Explorer διατήρησε το προβάδισμα σε σχέση με τους υπόλοιπους browsers μέχρι το 2015, όπου και επισήμως η Microsoft κυκλοφόρησε τον νέο browser των Windows 10, τον Edge.
Η ισοπαλία με τον Chrome δεν έφτασε παρά τον Μάρτιο του 2016. Τον συγκεκριμένο μήνα το μερίδιο αγοράς διαμορφώθηκε στο 39,1% για τον IE και στο 39,09% για τον Chrome.
Έκτοτε ο Chrome κατάφερε να υπερισχύσει στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Ο IE ξεκίνησε το 2016 με μερίδιο 43,82% και έκλεισε τη χρονιά με 20,84%. Αντιστοίχως τον Ιανουάριο, ο Chrome κατείχε μερίδιο 35,05% το οποίο έφτασε το 56,43% τον Δεκέμβριο. Μάλιστα η ανοδική τάση συνεχίστηκε και τον Ιανουάριο με τον Internet Explorer να πέφτει στο 19,71% και τον Chrome να ανεβαίνει στο 57,94%.
Για μια δίκαιη βέβαια κρίση θα πρέπει να λάβει κανείς υπόψη του και την χρήση του Edge η οποία παρουσίασε άνοδο το 2016 όχι όμως ικανή να αντισταθμίσει τις απώλειες του Internet Explorer. O Edge ξεκίνησε το έτος με μερίδιο 3,07% και έκλεισε τη χρονιά με μερίδιο 5,33%.
Κοιτάζοντας τα στατιστικά κατανοεί κανείς πως σχεδόν όλοι εκείνοι που εγκατέλειψαν τον IE μετακόμισαν στον Chrome.
Τα άλλα προγράμματα περιήγησης συνέχισαν να ακολουθούν των βασικών ανταγωνιστών. Ο Firefox ξεκίνησε το έτος με μερίδιο 11,42% και τον Δεκέμβριο είχε μερίδιο 12,22%. Παρόλα αυτά η χρήση του Firefox μέσα στο έτος παρουσίασε μεγάλες διακυμάνσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Αύγουστο έπεσε στο 7,69% κι έκτοτε ξεκίνησε και πάλι την ανοδική του πορεία.
Ισάξιος ανταγωνιστής δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε ο Safari της Apple, ο οποίος ξεκίνησε την χρονιά με μερίδιο 4,64% και τελείωσε με 3,47%. Όλα τα υπόλοιπα προγράμματα περιήγησης συνδυαστικά παρουσίασαν πτώση αφού ξεκίνησαν τον Ιανουάριο με ένα μερίδιο 2% και έκλεισαν την χρονιά με μερίδιο 1,7%.
Το παράδειγμα του Internet Explorer του άλλοτε «κραταιού» browser της Microsoft αποδεικνύει πως τίποτα δεν διαρκεί για πάντα. Το μόνο που μένει να δούμε είναι για πόσο καιρό θα καταφέρει να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία του ο browser της Google…