Στην Αμερική ταξιδεύει η ελληνική παράδοση, καθώς μια νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία ελληνικών συμφερόντων ξεκίνησε τη λειτουργία της στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και...
συγκεκριμένα στο Χόμποκεν (Hoboken) του Νιου Τζέρσεϊ.
Πρόκειται για το πρώτο πιλοτικό κατάστημα ελληνικού Bakery με την ονομασία GFG (Greek from Greece), το οποίο δημιούργησε η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Dream Foods, στην οποία συμμετέχουν οι επιχειρηματίες Γιάννης Χήτος (Ζαγόρι, Ολυμπιακή Ζυθοποιία, Yoda.gr, Green Cola Hellas) και Γιώργος Δρόσος (Bo Concept).
Το ελληνικό πνεύμα μεταπηδά με μια νέα επιχειρηματική πρωτοβουλία στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και συγκεκριμένα στο Hoboken του New Jersey. Πρόκειται για το πρώτο πιλοτικό κατάστημα ελληνικού Bakery με την ονομασία GFG (Greek from Greece), το οποίο δημιούργησε η ελληνικών συμφερόντων εταιρεία Dream Foods, στην οποία συμμετέχουν οι επιχειρηματίες Γιάννης Χήτος (Ζαγόρι, Ολυμπιακή Ζυθοποιία, Yoda.gr, Green Cola Hellas) και Γιώργος Δρόσος (Bo Concept).
Στόχος του νέου καταστήματος και αποστολή της Dream Foods είναι να προβάλει τα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα και την Ελληνική Διατροφή στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, δημιουργώντας ένα νέο, άμεσο κανάλι προσέγγισης του Αμερικανού καταναλωτή με τα ελληνικά προϊόντα, που θα διατίθενται όχι σε κάποιο ράφι αλλά έτοιμα προς κατανάλωση.
Συγκεκριμένα πάνω από το 80% των προϊόντων που διατίθενται στο πρώτο πιλοτικό κατάστημα GFG παράγεται στην Ελλάδα από ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων, ενώ και ο εξοπλισμός του καταστήματος είναι σχεδόν αποκλειστικά ελληνικής κατασκευής και προέλευσης.
Μάλιστα, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο Γιάννης Χήτος «τα ελληνικά προϊόντα και οι ελληνικές συνταγές ταξιδεύουν στην Αμερική. Η εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής είναι απαραίτητη για τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας και θεωρούμε ότι θα συμβάλουμε και εμείς, ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση». Στόχος των Ελλήνων επιχειρηματιών είναι να επεκτείνουν το συγκεκριμένο concept, σε πρώτη φάση, στην αγορά της Νέας Υόρκης, όπου έχουν ήδη εντοπισθεί τα επόμενα σημεία που θα λειτουργήσουν τα νέα καταστήματα GFG και στη συνέχεια να διερευνηθούν πιθανές ευκαιρίες και σε άλλες αμερικανικές πολιτείες. Από πλευράς του, ο Γιώργος Δρόσος υπογραμμίζει πως «έχουμε δημιουργήσει ένα επιχειρηματικό πλάνο για τη σταδιακή επέκταση του GFG, αποσκοπώντας στο να φέρουμε όλο και περισσότερους Αμερικανούς καταναλωτές σε επαφή με την ελληνική διατροφή και τα ελληνικά προϊόντα».
Για τον σκοπό αυτό αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα τη λειτουργία του, ένα ιδιόκτητο Logistic Center στην περιοχή του New Jersey, από το οποίο θα πραγματοποιείται η ομαλή τροφοδοσία των καταστημάτων GFG.
Άρωμα Ελλάδας
Το μεγαλύτερο μέρος των προϊόντων που πωλούνται μέσω του συγκεκριμένου καταστήματος προέρχονται από την Ελλάδα. Το δεύτερο κατάστημα GFG πρόκειται να ανοίξει μέσα στο έτος και θα βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Wall Street, ενώ η επένδυση για το κάθε κατάστημα εκτιμάται στο 1,5 εκατ. ευρώ.
Σε αυτό το νέο επιχειρηματικό βήμα μαζί με την επιχειρηματία Γιάννη Χήτο είναι ο Γιώργος Δρόσος, αναπτύσσοντας καταστήματα όπως τα ChillBox, τα Goody’s, κ.ά., ενώ έχει αναλάβει τη διαχείριση για την Ελλάδα της φίρμας δανέζικων επίπλων Bo Concept.
Παράλληλα, ο Γ. Χήτος εκτός από αυτή την επενδυτική του προσπάθεια στη Νέα Υόρκη, πρόσφατα εγκαινίασε μαζί με τον Βασίλη Ανδρικόπουλο στενό του συνεργάτη στη Fix και στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία και τον Βασίλη Στασινούλια πρώην CEO της Carrefour, το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ yoda.gr, οι πωλήσεις του οποίου κινούνται με βάση τον σχεδιασμό. Στόχος είναι το yoda.gr, είναι να κατακτήσει μερίδιο 30% σε βάθος τριετίας στην αγορά του οnline super market, η οποία σήμερα αποτιμάται στα 30-40 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τους πλέον αισιόδοξους υπολογισμούς.
Μέσω της συνεργασίας με το Bazaar, που είναι μέλος του ΕΛΟΜΑΣ, το yoda.gr διαθέτει εκτός από επώνυμα προϊόντα και 1.200 κωδικούς προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει και τους πελάτες που αναζητούν φθηνότερες λύσεις.
Success story
• Τα ελληνικά προϊόντα και οι ελληνικές συνταγές ταξιδεύουν στην Αμερική μέσω του GFG Bakery
• Στόχος των Ελλήνων επιχειρηματιών είναι να επεκτείνουν το συγκεκριμένο concept, στην αγορά της Νέας Υόρκης
• Το δεύτερο κατάστημα GFG πρόκειται να ανοίξει μέσα στο έτος και θα βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή της Wall Street
• Η επένδυση για κάθε κατάστημα εκτιμάται στο 1,5 εκατ. ευρώ.
ΗΜΕΡΗΣΙΑ