Διετή καθυστέρηση έναρξης του ηλεκτρονικού συστήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών και το συνεπαγόμενο κόστος στους πολίτες, στις επιχειρήσεις και στο κράτος, επισημαίνει ο βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων και Τομεάρχης Περιβάλλοντος της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος σε...
ερώτηση που απευθύνεται στον καθ' ύλην αρμόδιο για θέματα πολεοδομίας Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργο Σταθάκη και τους συναρμόδιους Υπουργούς, Παναγιώτη Σκουρλέτη και Όλγα Γεροβασίλη.
Στην ερώτησή του, ο Κ. Κατσαφάδος αναδεικνύει την ολιγωρία της κυβέρνησης να προωθήσει τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού συστήματος που μόνο οφέλη μπορεί να φέρει, τόσο στη λειτουργία του κράτους, όσο και στην πραγματική οικονομία.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, με το νέο σύστημα απλοποιείται η διαδικασία για την έκδοση της άδειας και διευκολύνεται ο τυποποιημένος έλεγχος, ενώ ταυτόχρονα δημιουργείται αρχείο για την Ταυτότητα του Κτιρίου. Παράλληλα, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αποτελεί σημαντικό βήμα για την καταπολέμηση της αυθαίρετης δόμησης και των πολεοδομικών αυθαιρεσιών, καθώς περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία, αλλά και λειτουργία γεωγραφικού εντοπισμού. Επίσης, επιτυγχάνεται διαφάνεια στους ελέγχους και εξάλειψη κάθε «ευκαιρίας» για αθέμιτη συναλλαγή μεταξύ πολιτών, μηχανικών και υπηρεσιακών παραγόντων. Πολύ σημαντική είναι ακόμα, η μείωση της γραφειοκρατίας που επιτυγχάνεται, απελευθερώνοντας πόρους και ανθρώπους για τις πραγματικές ανάγκες της οικονομίας.
Τονίζεται ότι το νέο σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης των οικοδομικών αδειών έχει ήδη υλοποιηθεί τεχνικά από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, στο πλαίσιο του έργου της «Ψηφιακής Ταυτότητας Κτιρίου», με την επίβλεψη και τη συνεργασία του ΥΠΕΝ, έχει γίνει ήδη εκπαίδευση των στελεχών της δημόσιας διοίκησης που θα το χρησιμοποιήσουν, έχει λειτουργήσει πιλοτικά και έχουν γίνει οι προσαρμογές που έχουν ζητήσει οι χρήστες.
Παρόλα αυτά το σύστημα ακόμη δεν χρησιμοποιείται και ο Κώστας Κατσαφάδος ζητεί το λόγο από τους συναρμόδιους Υπουργούς τόσο για την ουσία, δηλαδή της έλλειψης ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης, όσο και για το κόστος που έχει επωμιστεί η κοινωνία από τη διετή κωλυσιεργία της Κυβέρνησης.