Latest News

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

Τα social media μας κάνουν ζηλιάρηδες!


Ο στόχος για την δημιουργία των social media ήταν να υπάρξει ένα κανάλι για να παραμένουμε σε επαφή με τους φίλους μας και να μοιραζόμαστε ευχάριστες αναμνήσεις...
και στιγμές. 
Ωστόσο, τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας δείχνουν ότι τα social media ξυπνούν σε πολλούς ανθρώπους άσχημα συναισθήματα αφού το κυνήγι των likes τις περισσότερες φορές τους ξυπνά την ζήλια.
Σύμφωνα με την έρευνα η πλειοψηφία των ανθρώπων αισθάνονται άσχημα ή νιώθουν αναστατωμένοι όταν δε συγκεντρώνουν όσα likes επιθυμούν για κάποια δημοσίευσή τους. Το 42% των ερωτηθέντων μάλιστα δηλώνει ότι αισθάνεται ζήλια όταν οι φίλοι του συγκεντρώνουν περισσότερα likes. Πολλοί είναι μάλιστα κι εκείνοι που αισθάνονται ζήλια όταν απλά βλέπουν τις φαινομενικά πιο ευτυχισμένες ζωές φίλων τους στα social media.  
Επιπλέον, η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 16.750 άνθρωποι απ’ όλον τον κόσμο, εντόπισε τα συναισθήματα απογοήτευσης των χρηστών των social media. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα οι άνθρωποι είναι πιθανό να βιώσουν αρνητικά συναισθήματα τις φορές που έχουν περάσει χρόνο ασχολούμενοι με τα social media εξαιτίας διαφόρων γεγονότων, κάτι που εμμέσως εξουδετερώνει τα ωφέλη που τους προσέφεραν τις προηγούμενες στιγμές.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων συνηθίζουν να επισκέπτονται τα social media για θετικούς κυρίως λόγους και για να νιώσουν καλά. Οι περισσότεροι άνθρωποι (65%) χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να μένουν σε επαφή με φίλους και συναδέλφους και να βλέπουν διασκεδαστικές και αστείες δημοσιεύσεις (60%). Οι άνθρωποι αφιερώνουν επίσης ένα σημαντικό χρονικό διάστημα για τη δημιουργία ψηφιακών προφίλ και το τροφοδοτούν με όλα τα είδη των θετικών στιγμών, σημειώνοντας τα πράγματα που τους κάνουν να χαμογελούν (61%), και ενημερώνοντας τα δίκτυά τους για τις υπέροχες στιγμές που περνούν κατά τη διάρκεια των εορτών και των διακοπών (43%) τους.
Ενώ δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 72% των ανθρώπων ενοχλείται από τις διαφημίσεις που έχουν γίνει εξαιρετικά παρεμβατικές και διακόπτουν τις online επικοινωνίες τους, οι ουσιαστικοί λόγοι για την απογοήτευση τους είναι αρκετά βαθύτεροι. Παρά την επιθυμία να αισθάνονται καλά από τις αλληλεπιδράσεις τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν οι άνθρωποι βλέπουν τις ευτυχισμένες δημοσιεύσεις των φίλων τους σχετικά με διακοπές, χόμπι και πάρτι, συχνά μένουν με την πικρή αίσθηση ότι οι άλλοι άνθρωποι απολαμβάνουν τη ζωή περισσότερο από τους ίδιους. Για παράδειγμα, το 59% αισθάνθηκε δυσαρεστημένο όταν είδε δημοσιεύσεις φίλων του από ένα πάρτι στο οποίο δεν είχε προσκληθεί, ενώ το 45% αποκάλυψε ότι οι ευτυχισμένες φωτογραφίες των φίλων του από τις διακοπές τους είχαν αρνητική επίδραση επάνω του. Επιπλέον, το 37% παραδέχτηκε επίσης ότι η αναδρομή σε παλιές, ευτυχισμένες δημοσιεύσεις του μπορεί να του δημιουργήσει την αίσθηση ότι το παρελθόν του ήταν καλύτερο από την τωρινή του ζωή.
Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι προηγούμενη έρευνα έχει επίσης δείξει την απογοήτευση των ανθρώπων με τα social media, καθώς το 78% παραδέχθηκε ότι έχει εξετάσει το ενδεχόμενο να αποσυρθεί εντελώς από τα κοινωνικά δίκτυα. Το μόνο πράγμα που κάνει τους ανθρώπους να συνεχίζουν να παραμένουν στα social media είναι ο φόβος απώλειας των ψηφιακών τους αναμνήσεων, όπως οι φωτογραφίες και οι επαφές με τους φίλους τους. Καθώς η διατήρηση της επαφής με φίλους μπορεί να είναι ένα δύσκολο πρόβλημα προς επίλυση, η Kaspersky Lab εργάζεται εντατικά για τη δημιουργία μιας συνολικής λύσης που θα βοηθά τους ανθρώπους να αποθηκεύουν τις ψηφιακές τους αναμνήσεις.