Χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους καταναλωτές ξεκίνησαν από σήμερα 9 Ιανουαρίου οι...
χειμερινές εκπτώσεις!
Από την μια τα πρόσφατα έξοδα των γιορτών, οι αλυσιδωτές περικοπές σε μισθούς, συντάξεις, τα χαράτσια και οι πρωτοχρονιάτικοι φόροι σε καύσιμα, σταθερή τηλεφωνία, καφέ καπνικά προϊόντα κ.λ.π., θα έχουν ως αποτέλεσμα οι αγορές των καταναλωτών να γίνουν μόνο με το σταγονόμετρο και στα απολύτως απαραίτητα είδη.
Είναι πλέον γνωστό σε όλο το πανελλήνιο ότι το οικογενειακό ταμείο είναι μείον, με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για τους ίδιους τους καταναλωτές όσο και για την ίδια την αγορά και κατ' επέκταση στα έσοδα του ίδιου του κράτους εξαιτίας της επικείμενης υποκατανάλωσης.
Είναι πλέον γνωστό σε όλο το πανελλήνιο ότι το οικογενειακό ταμείο είναι μείον, με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για τους ίδιους τους καταναλωτές όσο και για την ίδια την αγορά και κατ' επέκταση στα έσοδα του ίδιου του κράτους εξαιτίας της επικείμενης υποκατανάλωσης.
Είναι μαθηματικά βέβαιο ότι η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών θα επηρεάσει αρνητικά το κλίμα των εκπτώσεων...
Από την μια η αναθέρμανση της αγοράς που είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, για χιλιάδες επιχειρήσεις που περιμένουν σχετική αύξηση του τζίρου τους, ώστε να αποφύγουν τα λουκέτα και από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρα οικονομικά προβλήματα, που τους οδηγούν σε περιορισμό ακόμα και για τις πιο απαραίτητες αγορές τους.
Παράλληλα η αρνητική ψυχολογία που υπάρχει όλο αυτό το διάστημα σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων να αναστρέψουν το υποτονικό κλίμα της αγοράς.
Από την μια η αναθέρμανση της αγοράς που είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας, για χιλιάδες επιχειρήσεις που περιμένουν σχετική αύξηση του τζίρου τους, ώστε να αποφύγουν τα λουκέτα και από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές που αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρα οικονομικά προβλήματα, που τους οδηγούν σε περιορισμό ακόμα και για τις πιο απαραίτητες αγορές τους.
Παράλληλα η αρνητική ψυχολογία που υπάρχει όλο αυτό το διάστημα σίγουρα δεν αποτελεί σύμμαχο των εμπόρων, οι οποίοι θα προσπαθήσουν με μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων να αναστρέψουν το υποτονικό κλίμα της αγοράς.
Οι συμβουλές
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες τόσο για τον καταναλωτή, όσο και για τα εμπορικά καταστήματα,ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης συμβουλεύει τον καταναλωτή, εν όψει της έναρξης των εκπτώσεων.
* Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.* Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή να διερευνήσει επισταμένως την αγορά, που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» πριν την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και όπως ορίζει ο νόμος πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκκπτωση.
* Πρίν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραραρχήσει λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην ''παρασυρθεί'' από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.
* Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "πρέπει" και όχι με το ότι "θέλει"...
* Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει οτι ο καταναλωτής δεν πρέπει να βιάζεται χρονικά ... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό του !
* Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές. Ως εκ τούτου οι έμποροι οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αναγραφή των δύο τιμών ( της αρχικής και της εκπτωτικής ) και σύμφωνα με την νομοθεσία τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι ''τσουχτερά''.
* Ο καταναλωτής να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές τωνειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
* Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγοράτου προϊόντος σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπει την φοροδιαφυγή.
* Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
* Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων αυτών, που κάποιοι θα προσπαθήσουν να τον παραπλανήσουν με πλασματικές εκπτώσεις.
Παρ' όλες τις αντίξοες οικονομικές συνθήκες τόσο για τον καταναλωτή, όσο και για τα εμπορικά καταστήματα,ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδας Μιχάλης Τσιφάκης συμβουλεύει τον καταναλωτή, εν όψει της έναρξης των εκπτώσεων.
* Να αγοράζει με βάση τις οικονομικές δυνατότητες και τις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού.* Να κάνει σύγκριση τιμών και ποιότητας, δηλαδή να διερευνήσει επισταμένως την αγορά, που αυτό σημαίνει ότι τα είδη που έχει «τσεκάρει» πριν την έναρξη των εκπτώσεων θα πρέπει να υπάρχουν στις βιτρίνες των καταστημάτων κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και όπως ορίζει ο νόμος πρέπει στις πινακίδες να υπάρχει η αρχική τιμή πριν την έκπτωση και αυτή μετά την έκκπτωση.
* Πρίν ξεκινήσει τις αγορές πρέπει να ιεραραρχήσει λίστα αγορών, έτσι ώστε να μην ''παρασυρθεί'' από αγορές που δεν είναι απαραίτητες για το νοικοκυριό του.
* Να αγοράζει χωρίς χρονική πίεση, γιατί κερδισμένος καταναλωτής θα είναι αυτός που η αγοραστική του συμπεριφορά θα είναι ορθολογιστική και θα κάνει την πλέον σωστή επιλογή σύμφωνα με ό,τι "πρέπει" και όχι με το ότι "θέλει"...
* Οι εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου κι αυτό αν μη τι άλλο σημαίνει οτι ο καταναλωτής δεν πρέπει να βιάζεται χρονικά ... απεναντίας, χρειάζεται μεγάλη προσοχή πριν επιλέξει τα απαραίτητα είδη για το νοικοκυριό του !
* Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι οι εκπτώσεις πρέπει να είναι απολύτως πραγματικές και όχι πλασματικές. Ως εκ τούτου οι έμποροι οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην αναγραφή των δύο τιμών ( της αρχικής και της εκπτωτικής ) και σύμφωνα με την νομοθεσία τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι ''τσουχτερά''.
* Ο καταναλωτής να ενημερώνεται από τους εμπόρους για το εάν δύνανται να πραγματοποιεί αλλαγές τωνειδών που αγοράζει κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
* Ο καταναλωτής να ζητάει απόδειξη, γιατί αφενός αποδεικνύεται η αγοράτου προϊόντος σε περίπτωση ελαττωματικού είδους και αφετέρου αποτρέπει την φοροδιαφυγή.
* Να ζητάει πλήρη και επακριβή ενημέρωση όταν αγοράζει είδη με δόσεις.
* Nα καταγγέλλει στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή [τηλ. 1520] όταν υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία, των περιπτώσεων αυτών, που κάποιοι θα προσπαθήσουν να τον παραπλανήσουν με πλασματικές εκπτώσεις.