Επιχείρηση εκκένωσης από τους καταληψίες μετανάστες και σφράγισης του κτιρίου έγινε στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά, απέναντι από τον...
ιερό ναό του Αγίου Διονυσίου.
Όπως αποκαλύπτει σήμερα το Reportaz Net, το κτίριο μνημείο τελούσε υπό κατάληψη τον τελευταίο καιρό από άγνωστο αριθμό μεταναστών και προσφύγων.
Οι αλλοδαποί καταληψίες είχαν βάλει δικά τους λουκέτα και διέμεναν στα δωμάτια του πρώτου ορόφου, αλλά και σε παλαιά βαγόνια γύρω από τον σιδηροδρομικό σταθμό.
Το κτίριο δεν πληρεί τις στοιχειώδεις συνθήκες υγιεινής, δεν διαθέτει καν τουαλέτες και βρίσκεται σε άθλια κατάσταση από τους βανδαλισμούς, αλλά και την πλήρη εγκατάλειψη...
Σήμερα οργανώθηκε επιχείρηση εκκένωσης και σφράγισης του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού από άνδρες της Αστυνομίας και της Δημοτικής Αστυνομίας Πειραιά.
« Έγινε σήμερα παρέμβαση στο κτίριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού έναντι του Αγίου Διονυσίου, προκειμένου να απομακρυνθούν οι παράνομα διαμένοντες στο χώρο. Μετά από οργανωμένη επιχείρηση των υπηρεσιών του Δήμου, της Δημοτικής Αστυνομίας και με τη συνδρομή της Ελληνικής Αστυνομίας, απομακρύνθηκαν οι παράνομα διαμένοντες στο κτίριο το οποίο και σφραγίστηκε. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι
εργασίες περίφραξης του κτιρίου, ώστε να είναι αδύνατη η πρόσβαση σε τρίτα πρόσωπα. Παράλληλα είναι σε εξέλιξη η εξέταση προσφορών για τις οροφογραφίες του κτιρίου, ύστερα από υπόδειξη της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων. Το κτίριο θα αναπαλαιωθεί και θα αναστηλωθεί, προκειμένου να γίνει χώρος Πολιτισμού. Ήδη η Δημοτική Αρχή, το έχει εντάξει στην Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση. Προτεραιότητα μας είναι η διασφάλιση του κτιρίου και η ανάδειξη της ιστορικότητάς του».
Όπως βλέπετε στις φωτογραφίες του Reportaz Net, το κτίριο μνημείο βρίσκεται σήμερα σε άθλια κατάσταση από κάθε πλευρά και άποψη...
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Πειραιά
Το ΚΣΝΜ έχει γνωμοδοτήσει υπέρ του χαρακτηρισμού του σταθμού και του υποστέγου του ως μνημείο, καθώς αποτελεί αξιόλογο έργο αρχιτεκτονικής με ιστορική και κοινωνική σημασία, τοπόσημο της πόλης του Πειραιά.
O σταθμός εγκαινιάστηκε στις 8 Μαρτίου 1904 ως τερματικός σταθμός της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά Λιμένα - Παπαπουλίου, και σήμερα δε λειτουργεί. Διαθέτει πλευρική αποβάθρα και γραμμές εναπόθεσης αμαξοστοιχιών.
Ο σταθμός Πειραιά Λιμένα ήταν μεταξύ 1904 και 2005 γνωστός ως σταθμός Λαρίσης, ονομαζόμενος έτσι (ανεπίσημα) επειδή αυτός εξυπηρετούσε τη σιδηροδρομική συγκοινωνία μεταξύ Πειραιά και Λάρισας, που αποτελούσε τη σημαντικότερη πόλη κοντά στο βόρειο άκρο της γραμμής, τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της (το βόρειο άκρο της γραμμής ήταν στην πραγματικότητα το Παπαπούλι). Κατ’ αντιστοιχία με την περίπτωση των σιδηροδρομικών σταθμών της Αθήνας, ο σιδηροδρομικός σταθμός Πειραιά των Σιδηροδρόμων Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου έφερε την (ανεπίσημη) ονομασία «σταθμός Πελοποννήσου».
Ο σταθμός Πειραιά Λιμένα είναι επίσης γνωστός στους περιοίκους ως σταθμός Αγίου Διονυσίου, λόγω της γειτνίασής του με τον Ιερό Ναό του Αγίου Διονυσίου αλλά και ως ο «Σταθμός της ξενιτιάς», καθώς από εκεί ξεκινούσαν μεταπολεμικά πολλές αμαξοστοιχίες γεμάτες μετανάστες με προορισμό χώρες της κεντρικής και βόρειας Ευρώπης.
Το 2012, η ΓΑΙΟΣΕ παραχώρησε το κτήριο του σταθμού και τις σιδηροδρομικές γραμμές στο Δήμο Πειραιά, ο οποίος σύμφωνα με τα σχέδια σκοπεύει να εκμεταλλευτεί το ακίνητο με τη δημιουργία Μουσείου Ρεμπέτικου Τραγουδιού, Πολιτιστικού Κέντρου, Χώρων Πρασίνου και Αναψυχής καθώς και Ποδηλατόδρομων κατά μήκος των εγκαταλειμμένων γραμμών.
Από τότε το ιστορικό κτίριο έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του...
Περισσότερα εδώ
Από τότε το ιστορικό κτίριο έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη του...
Περισσότερα εδώ